Het horloge zou net als een automaat op beweging moeten opladen. Velen zullen het uurwerk kennen.
Het issue is als volgt: handmatig opladen/opwinden werkt nog wel, maar via de pols niet meer. Mijn eerste ingeving was dat de accu kapot zou zijn, maar de accu lijkt de energie vast te houden als het horloge met de hand wordt opgewonden.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Eventueel wat een nieuw uurwerk zou kosten mocht reparatie niet meer mogelijk zijn?
Wat je ook doet laat dit horloge niet leeg lopen, de capacitor die er in zit houdt daar niet van dus zorg dat deze vol blijft. Wat waarschijnlijk vast zit is de rotor van het opwindmechanisme, ook deze horloges zijn onderhevig aan service en dat is wat je vader nu moet doen, deze voor service wegbrengen.
Dankjewel voor je reactie. Het is zijn enige horloge en draagt hem elke dag.
Heb je tips waar hij langs kan gaan en een idee wat het ongeveer kan kosten? Hij had al met een juwelier gebeld die Seiko verkoopt en die wist het zo snel niet. Het is natuurlijk ook geen “normaal” mechanisch uurwerk.
Hij gaf mij zelfs aan dat als het hem 75 euro zou kosten, hij wel een nieuw horloge zou kopen…
Lees dit maar, het gaat over een nieuwe capacitor in 2009.
Dit horloge heeft een serieuze reparatie nodig dus daar komt nog heel wat €€ bij, want dat is veel meer werk.
De eigenaar wil maximaal €75 uitgeven.
Dan wordt het zelf doen.
Het lijkt mij eerder een kapotte Generating Rotor.
Deze willen nog wel eens breken zodat de rotor geen energie op kan wekken.
Dit denk ik omdat je handmatige functie nog wel werkt.
Ziet er zo uit als hieronder, asje breekt vaak bij Kinetic modellen
Dat lijkt mij een klus die je goed zelf kan doen.
Zeker met deze mooie tekening.
Tenminste als je aan het onderdeel kan komen.
Natuurlijk wel eerst onderzoeken wat precies defect is voor je iets gaat bestellen.
Dit is fantastisch. Ik had een filmpje gevonden waar dit onderdeel niet werd vervangen, maar herstelt met een beetje lijm. We kijken hoe we het kunnen oplossen.