Serica only! Show je Serica!

Hij heeft lume en is 300 meter waterdicht. Maar wat bedoel je verder met “is hij toolwatch”?

2 likes

Niet te bling. Met de lichte bezel lijkt hij een beetje in your face en ik vroeg me af hoe die icm de mesh over komt. Ben op zoek naar excuses om geen 1,2k stuk te slaan :joy:

1 like

Dus de zijkanten en bovenkanten van de lugs zijn allemaal gebrushed, maar er loopt een twisted-lug-achtig polijstvlak over de hele lengte. De bezel van die lelijke witte van me is opgebouwd uit een glanzend zwart deel en een gematteerd zilveren deel.

Hij komt op mij absoluut minder blingy over dan m’n Squale 1521, om een voorbeeld te noemen, maar hij is meer blingy dan m’n Uemura.

Foto’s ter vergelijk:



Maar diep onder water zie je geen bling meer, Henk. Da witte gij ook.

Nog een woord van waarschuwing voor @bordewolf en co:

Nu heb ik zo’n tooltje gekocht om de bracelet er aan te doen, maar er af halen kost me nog steeds 10 minuten pielen en een hartverzakking. De toleranties zijn klein, je moet het kleinste Bergeon vorkje hebben, en een vaste hand.

Ik heb mij voorgenomen om de bracelet in de doos te stoppen en hem voortaan op NATO of Tropics te dragen.

7 likes

5 likes

Als je “tool” wilt is de zwarte of witte dat misschien wat meer. Ik vind de nieuwe zeker geen bling bling apparaat. Maar ja, zo’n kleurtje is wel wat meer fashion dan tool…

Helpt dat om je geld te besparen? :wink:

3 likes

Ah oke :+1: ja ik denk het wel. En geen plaatjes van het ding zien, dat helpt ook een hoop :grin:

2 likes

@Tulipan heeft gelijk… De zwarte is het meest tooly.

Als ik jou was zou ik plaatjes van de blauwe laten zitten, en gewoon naar die zwarte gaan loeren. Wie weet kom je nog eens thuis met een iets netter duikertje. :slight_smile:

2 likes

Ik mag ook meedoen! :grin:

18 likes

Supertof! Ik kreeg net een mail met een update over mijn 5303 blue die ze aan het maken zijn. Eind sept/begin okt moet het zo ver zijn! :slight_smile:

3 likes

Welkom! En gefeliciteerd!

1 like

De Brompton zorgt voor kleur vandaag.

7 likes

Mocht hier iemand afscheid willen nemen van zijn WMB, stuur me dan s.v.p. een PB!

1 like

Cool. Een ouderwetse vouwfiets. En een leuk horloge.


7 likes

Hoe is deze band op de polmaat af te stellen? Ik zweef boven de bestel-knop! Dank voor de lekker makende plaatjes!

2 likes

Geen dank! :wink:

Je haalt de mesh door de sluiting heen en doet het klipje dicht op de door jou gekozen maat. Er zitten kleine inkepingen in de mesh waar het klipje in vast klikt. De inkepingen zitten niet ver van elkaar dus je kunt 'm best wel fijn afstellen. En ook binnen een paar seconden wat groter of kleiner maken als dat nodig is.

Zoals gezegd moet je even wennen aan het omdoen van het horloge, maar dat heb je snel genoeg door. En daarna zit het heel comfortabel.

Ik heb verder geen aandelen Serica, maar veel plezier ermee alvast! :wink:

5 likes

Ik kan alleen maar bevestigen wat @Tulipan al beschreef. Prima band, comfortabel, makkelijk te verstellen. Eén toevoeging: Voor het verwijderen en plaatsen van de bracelet zou ik zo’n Bergeon of vergelijkbare pincer tool voor bracelets kopen, want met een standaard 6767 lukte het me niet.

3 likes

Is hier iemand met de 4512 txd? Daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar. Anders maar zelf bestellen :sweat_smile:

2 likes

We zien de foto’s en na graag tegemoet. :smirk:

1 like

Er is maar weinig beeldmateriaal van te vinden buiten 1 of 2 promotiefilmpjes van Serica zelf. En er staat geen levertijd bij i.t.t. de andere uitvoeringen. Het ‘spannendste’ vind ik eigenlijk of een handwinder wel iets voor mij is, lijkt me enigszins onhandig, met een (simpele) automaat was ie al onderweg geweest.

1 like

Ik heb zelf een aantal automaten, een aantal (HA)quartz horloges, een spring drive en een tweetal handwinders. Aangezien ik horloges in rotatie draag maakt het geen reet uit of het automaten zijn of niet. Ik wind een horloge op, zet de tijd, draag het één, soms twee dagen, en leg het terug in de kist, waar het een week of twee, drie blijft liggen.

Ook ik wist niet wat ik van handwinders moest vinden. Maar dit zijn m’n ervaringen met deze twee:

  • Farer Chronograaf: Lekkerder als handwinder, want maar 13mm dik. Ik heb liever een handwinder dan een kolos die om de pols schuift.
  • Nomos Club Campus: Die is maar de helft zo dik als de Farer.

Mijn ex, een Smiths PRS-29, heb ik terug verkocht aan @Dao, maar die droeg ik ook erg graag.

Het zijn gewoon best fijne horloges, en het feit dat je eens in de 40 uur een slinger aan de kroon moet geven doet daar niets aan af.

3 likes