Serica only! Show je Serica!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bijna al m’n horloges op moet winden voor ik ze weer kan dragen. M.u.v. 1 met een reserve van 70u (daar verbaas ik me nog wel eens over dat ie dan nog loopt en dan pak ik hem maar weer uit gemak). De standaard 38-40u komt eigenlijk altijd stil te staan.

Maar ik draag er ook wel eens een voor 2-3 dagen achter elkaar en dan is het wel handig als het niet hoeft.

Misschien komt het ook door een videoreview waarin geklaagd werd over het feit handwind i.c.m. schroefkroon. Dan word ik gelijk paranoia en denk ik ‘ja nee kan inderdaad niet goed zijn’ :sweat_smile:

1 like

Ik heb ook liever geen schroefkroon, ook niet met automaat, eerlijk gezegd. Maar Serica maakt in mijn ervaring mooie kasten, dus aan de kwaliteit gaat het in mijn ervaring niet liggen.

1 like

Heel gaaf, maar alleen die California dial trek ik niet.

Zouden ze deze nog met louter Arabische indexen gaan maken?

1 like

Die is er toch gewoon?

Volgens de site niet met een tuxedo dial.

1 like

Super leuk horloge. Tuxedo dail is erg leuk.
Habdopwinder is prima. Ik wissel ook van horloge dus moet toch wel de tijd goed zetten.

6 likes

Zo, na de 4512 had ik de blauwe op de korrel maar toch veilig alles op zwart gezet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

De bezel actie is echt ongekend :+1::+1::+1:

13 likes

Yup.

En waterdichtheid doet het ook.

12 likes

Lekker zo, die foto

1 like

Nice! Ik verwacht binnen nu en één of twee weken de bevestiging te krijgen dat die van mij onderweg is. Spannond! Zin an!

3 likes

Ik wacht nog wel op de blauwe :slight_smile: wat vind jij van dit bandje?

1 like

Oh ik kan niet wachten op mijn 5303!
Heb de blauwe besteld dus duurt nog wat langer…:grimacing:

2 likes

Ik kreeg een melding, dat de 4512 weer uit voorraad leverbaar was. Besteld begin dit jaar, 2 dagen later geleverd. Als ze het horloge op voorraad hebben kan het dus snel gaan. Succes met wachten…

Echt een gaaf horloge de 5303.

1 like

Daar wordt al zolang over geluld.

Niet meer serieus te nemen.

Een standaard automatische Eta of een Sellita raken bij normaal dragen ook niet volledig opgewonden zonder bij te winden middels de kroon

Dus in de praktijk zit je aan ongeveer 30/32 uur gangreserve.

Als je die om de andere dag wisselt qua dragen dan moet je ook de kroon weer losdraaien om ze op te winden maar sowieso om ze op tijd te zetten.

De meeste schade aan schroefdraad vd kroon of tube komt door te strak vastdraaien of door ongelukkig gehannis zoals er scheef opdraaien.

2 likes

Bandje moet een beetje bij je smaak passen. Maar kwalitatief top en draagt heel comfortabel!

1 like

Je vergeet te melden wat een bandenslet het is. Alles kan er op, van kurk tot rubber tot NATO tot vintage leer. Echt bizar.

1 like

Het was even wennen, mesh met endlinks, maar ik vind het wel vet. Als hij dan ook nog comfortabel is dan ben ik tevreden. Eens met @Fate_Amenable_To_Change dat hij ook schreeuwt ook andere banden. Ik vind het nieuwe kleur blauw nu nog moeilijk in te schatten, maar ga er sowieso ook een paar leuke tropics bij kopen.

Kijk, dat krijg je er van. Zit je bij de autodealer te wachten tot dat de kleine beurt is uitgevoerd, komen ze met de melding dat ze ook de navigatie kunnen updaten, duurt 90 minuten maar wel handig voor de vakantie… dus doe maar.

Vervolgens, want je moet toch wat doen, klik je op HF maar weer eens het Serica only topic aan en wordt je er aan herinnerd dat het toch wel een uiterst fraai uitgevoerd horloge is, lees je nog eens de posts door en alsof dat nog niet genoeg is flaneer je de Fratello items ook nog even langs…

Ergo, dit is het geworden. Now we wait. Foto :copyright: Fratello

16 likes

Dure beurt geworden zo :wink:

3 likes

Zeker, maar wel mooi duur :wink:

1 like