Serica only! Show je Serica!

Deze

Is die van de 5303.

Of bedoelde je dat ook?

Voor de rest zit ik al in de hype trein hoor. :grimacing:

Vandaag tussendoor een mooi plaatje proberen te schieten als toegangskaartjes voor dit deel van het forum. Kreeg het glimding er niet zo mooi op dus hoop dat ik hiermee naar binnen mag. :sunglasses:

4 likes

Een van deze 2

3 likes

afbeelding

6 likes

Dacht dat het morgen pas zou komen? GMT-wijzer vind ik tof en super-Serica. De two-tone bezel in zwart-wit doet het niet helemaal voor mij.

3 likes

Oei… deze weet ik niet of die voor mij gaat zijn. Eerst maar even wachten op wat meer foto’s. :grimacing:

Hmm niet mijn smaak. Waar komt dat product plaatje vandaan, @Uitvreter?

In de instagram promo zie je wel dezelfde lunette:

Geinig gedaan met AM en PM. Maar geef de voorkeur aan 24u schaal. Is overzichtelijker.
En waarom AM donker en PM licht… zou ik omgedraaid hebben.

Zal denk ik voor de afleesbaarheid zijn? Savonds is het al donker en zie je niks meer op het donkere deel van de bezel.

1 like

Nee. Alles wat geen 24 uurs tijd aanhoudt is voor mij gediskwalificeerd als GMT. Sterker nog, dit was één van de punten die ik haatte bij de software van m’n vorige werkgever. Die hadden ook dingen met AM en PM geprogrammeerd in de schil, en toen ik opmerkte dat veel admins buiten de VS of Engeland geen idee hebben wat dat betekent haalden ze de schouders op. If it’s good enough for the marine core, it’s good enough for the Dutch market.

Bah. Wat een ballentent.

Maar goed, AM PM dus. Ik koop 'm niet.

2 likes

Same here, ben nog steeds heel blij met de aanstaande komst van de blauwe 5303! :blue_heart:

3 likes

3 likes

Thanks!

Ik had er niet aan gedacht om model nummer van de achterdeksel te googelen :bulb: .

Op Watchuseek spreekt men over een caller gmt uurwerk en deelt iemand, zo lijkt, een quote van de productpagina:

“The SERICA 8315 GMT COSC is a unique take on the GMT complication. A new standard, Chronometer certified (COSC), water resistant up to 20ATM.”

2 likes

6 likes

Stevige prijs :grimacing:

4 likes

Het goede nieuws? De emaille plaat, de leuke lollipop en de fantastische maten. Als de makers van de Tudor BB Pro en de Seiko Sharp Edge GMT even opletten: Deze is 12,5mm dik van onder tot aan de bovenkant van het bolle glas. Met een 39mm kast is dat echt geweldig.

Dat gezegd hebbende, de bezel triggert mijn OCD op een hele nare manier. AM zou op alle foto’s onderaan moeten staan, ik trek het niet dat hij bovenaan staat. Soit, je kunt 'm draaien, uiteraard. Ik blijf AM/PM niks vinden. 11PM is 23:00 standaardtijd, PM loopt dus van 12:00 's middags naar 23:59 's avonds, en het feit dat er op de bezel gesuggereerd wordt dat het van 05:45 tot 18:15 loopt is me echt een doorn in het oog.

A propos draaien… de Baltic GMT heeft een 48 click bi-directionele bezel. Het wordt nergens op de site genoemd, maar ik hoop echt dat Serica dat ook zo heeft gedaan, anders is het teleurstellend.

Kortom:

Ik ben zo blij met deze combi. Gewoon een 24 uurs-bezel met rudimentaire 50-50 licht-donker verdeling en een mooie duiker.

3 likes

Even met een ander kleurtje NATO.

5 likes

Gisteren de GMT besteld, nu helaas nog tot januari wachten

5 likes

Als het goed is, kan ik binnenkort ook berichten plaatsen in dit deel van het forum…
:slight_smile:

Uiteindelijk wordt het een 5303 in het zwart. De stem van de vrouw des huizes heeft de doorslag gegeven, temeer omdat het een verjaardagskado is (voor mezelf, niet voor haar!).

6 likes

Vandaag langs geweest bij Serica in Parijs, leuk gesprek gehad met Gabriel, de ontwerper van de horloges.

Kon mijn bestelde blauwe 5503 helaas nog niet ophalen, maar wel passen.
Ook de nieuwe GMT maar even omgeslingerd.

17 likes

Mooi hoor!!!

1 like