Vandaag tussendoor een mooi plaatje proberen te schieten als toegangskaartjes voor dit deel van het forum. Kreeg het glimding er niet zo mooi op dus hoop dat ik hiermee naar binnen mag.
Nee. Alles wat geen 24 uurs tijd aanhoudt is voor mij gediskwalificeerd als GMT. Sterker nog, dit was één van de punten die ik haatte bij de software van m’n vorige werkgever. Die hadden ook dingen met AM en PM geprogrammeerd in de schil, en toen ik opmerkte dat veel admins buiten de VS of Engeland geen idee hebben wat dat betekent haalden ze de schouders op. If it’s good enough for the marine core, it’s good enough for the Dutch market.
Het goede nieuws? De emaille plaat, de leuke lollipop en de fantastische maten. Als de makers van de Tudor BB Pro en de Seiko Sharp Edge GMT even opletten: Deze is 12,5mm dik van onder tot aan de bovenkant van het bolle glas. Met een 39mm kast is dat echt geweldig.
Dat gezegd hebbende, de bezel triggert mijn OCD op een hele nare manier. AM zou op alle foto’s onderaan moeten staan, ik trek het niet dat hij bovenaan staat. Soit, je kunt 'm draaien, uiteraard. Ik blijf AM/PM niks vinden. 11PM is 23:00 standaardtijd, PM loopt dus van 12:00 's middags naar 23:59 's avonds, en het feit dat er op de bezel gesuggereerd wordt dat het van 05:45 tot 18:15 loopt is me echt een doorn in het oog.
A propos draaien… de Baltic GMT heeft een 48 click bi-directionele bezel. Het wordt nergens op de site genoemd, maar ik hoop echt dat Serica dat ook zo heeft gedaan, anders is het teleurstellend.
Als het goed is, kan ik binnenkort ook berichten plaatsen in dit deel van het forum…
Uiteindelijk wordt het een 5303 in het zwart. De stem van de vrouw des huizes heeft de doorslag gegeven, temeer omdat het een verjaardagskado is (voor mezelf, niet voor haar!).