Dat is nummer 5 op het forum denk ik? Gefeliciteerd!
Na wat meer draagtijd begin ik ook te merken dat het uurwerk wel echt de achillespees van dit ding is.
Als ik de kroon naar de eindpositie trek loopt de secondenwijzer nog tussen de 5 en 10 seconden door. Als de kroon ook maar een klein beetje zijwaartse druk krijgt (wat door de grote kroon verraderlijk snel gebeurd) dan loopt de secondenwijzer weer een paar tikken door. De hacking functie is dus min of meer niet functioneel. Zelfs Vostoks doen dit beter.
Ben benieuwd, ga jij die van jou opsturen @Fate_Amenable_To_Change? Zoja dan ben ik wel benieuwd of het jou probleem goed oplost.
Jerome heeft me gemaild dat de nieuwe kroonstam van Soprod de problemen op zou moeten lossen. Hij heeft me ook gezegd dat het op de laatste generatie 5303 geen probleem meer zou moeten zijn. Ik ga morgen een doos kopen om hem in te pakken, dan stuurt hij me een waybill toe. We gaan het meemaken.
Iedereen hier met een nieuwe 5303 zoun dus een OK gevoel aan de kroon moeten hebben,
Van harte , heel veel draagplezier en ben benieuwd hoe hij bevalt.
De afwerking ziet er echt goed uit
Ik heb toen niet getest hoe het bij jouw 5303 is, maar ik vind het bij mijn nieuwe ook niet superovertuigend. De Miyota 9000 van de Baltic doet dat een stuk meer solide bijvoorbeeld.
Nu ben ik niet zo’n uurwerk of tijds fetishist als jij, dus voor mij geen probleem, maar ik zal niet té veel hoop koesteren…
Plaatje voor de sfeer:
Qua look hebben ze deze wel echt ge-aced gewoon.
Tja. Dat zijn dan ook superlatieve werkpaarden. Ook een plaatje voor de sfeer, want ik heb 'm weer eens omgeklapt:
Is die Baltic tropic een beetje knappe kwaliteit? Soepel maar stevig als … (vul zelf maar wat in)?
Ik draag de mijne nu een aantal dagen. De band is licht en comfortabel en ‘hoort’ bij het horloge. Maar een mooi stukje rubber kan ie ook wel hebben en maakt m iets meer tool denk ik.
Beste tropic die ik ken. Niet zo stijf als zo’n Kaufmann, maar ook niet zo sponzig als AliE of andere tropics. Én heel fijn; geen stofmagneet zoals ik vaak zie.
Thanks! Denk dat ik maar eens een donkerblauwe bestel.
Ik haal ze van Ali voor 12 euro. De Baltic is mij een tandje stug, de Yema ook.
Mooi hoor, de Serica is ook leuk
Wacht nog steeds op de mijne
Op je kat of op je Serica?
Hier zie je mooi dat die plaat donkerblauw is. Het is zo donker dat je dat alleen in direct zonlicht ziet en dat komt er op de foto vaak slecht uit. Mooi!