Toch wel bijzonder dat ze dat blijkbaar per email vertellen aan kopers van de 5303 en dat de website alleen zegt dat de nieuwe versie “even more punch packt”. Of heb je andere bronnen?
Ze hebben mijn aandacht hoor, na de verhalen over een wobbly uurwerk heb ik mijzelf even ingehouden om de 5303 te kopen, maar met een nieuw uurwerk erin hangt de vlag er hier ff different bij en zit ik vrijdag klaar!
Dit vind ik sowieso echt heel overdreven geweest, maar blijkbaar was het voor sommigen toch een dealbreaker.
Er is een mail uitgegaan naar mensen op de mailinglist voor een pre-order waarin ze dat dus aankondigen.
Ik heb die pre-order link.
Nieuwe prijs is: 1490 EUR.
Twijfel nog, wie haalt me over?
Draag je het horloge ook rechts? Of dat niet zo zeer?
Maar wat voor uurwerk zit er dan in? Qua design nog iets veranderd?
Doen
Ik blijf er echt groot fan van!
Altijd links!
Protected area, moet een wachtwoord invoeren
Toch weer een Soprod las ik ergens, maar dan een ouder uurwerk wat naar chronometer specs is afgeregeld.
Wachtwoord is ‘amcosc’. Maar er staan verder niet veel details.
Even een vraagje voor de kenners:
Is de Serica 4512 er ook met automatisch uirwerk?
volgens mij alleen handopwinder
Nee.
Dat is een
De M100 is een op een ETA 2892-2 lijkend caliber wat dus dunner is dan de Newton die ze eerst gebruikten. Ze hebben er dus een faraday-kooi omheen kunnen bouwen omdat het uurwerk zo lekker dun is.
Jammer. Handopwinders zijn niet voor mij…2x gehad, ding stond steeds stil
Wellicht een Serica met automaat dan maar
@Petteflet @Cihanski Hoe zijn jullie bevindingen met de movement, qua opwinden en het gevoel vd kroon etc? Neem aan dat hier waarschijnlijk een Soprod in zit? Omdat er met de (“oude”) 5303 wat problemen waren met de Soprod (ander caliber natuurlijk), ben ik even benieuwd hoe dat met de nieuwere 4512 zit. Overweeg er een te bestellen, want de prijs maakt het echt aanlokkelijk. Zijn jullie tevreden?
Het is een erg leuk horloge! Nu moet ik bekennen dat ik hem nog niet veel heb gedragen… want ik heb hem nu weggelegd als ‘vakantiehorloge’. Dan heb ik dan ook weer iets leuks.
Ik denk inderdaad dat er een SOPROD P24 MANUEL in mijn 4512 ligt. Ik had er al een hele studie van gemaakt, maar ik kan de info helaas nergens meer vinden. Want wat grappig is is dat de Sopprod P24 normaal gesproken gewoon een ‘automatic’ is. Maar Soprod heeft er een modificatie aan gedaan waardoor dit een handgewonden uurwerk is.
Nu moet ik zeggen dat het met recht een handwinder is. Kroon voelt heel solide, winden gaat ook heel ‘smooth’. Nu moet je er wel rekening mee houden dat de 4512 een schroefkroon heeft. Dat is iets wat je niet vaak ziet in combinatie met een handwinder. Maar ik zie het zelf niet direct als een nadeel, omdat het schroeven van de kroon heel zeker gaat. Echt geen kans op ‘cross threatening’. Waar je normaal bang voor kan zijn omdat je hem toch om de dag moet opwinden.
Nu heb ik wel het idee dat er geen ‘stop’ op zitten bij het winden. Dus je weet nooit of het horloge nu helemaal opgewonden is. Je kan het uurwerk overigens niet ‘over winden’. Dus dat is eigenlijk net als bij een automatisch uurwerk.
Dank voor je snelle antwoord! Voelt goed dus, die kroon en het opwinden? Goed om te weten!
Meen dat ik ergens gelezen had dat die stop er wel was ingebouwd, maar weet nu niet meer waar