Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Fan creation uit Schotland, whisky sour :partying_face:

5 likes

Is dat niet een beetje inherent aan de deck watch-achtige stijl? Fliegers hebben dat ook, alleen zijn die ook vaak relatief fors.

2 likes

Ik heb de vier varianten een paar maanden thuis gehad om te fotograferen en ik moet zeggen dat de grootte van de plaat tov het horloge totaal geen issue is in het echt. Integendeel zelfs, de verhoudingen vind ik erg goed gekozen.

14 likes

Ik denk dat het niet lekker overkomt als je enkel het horloge ziet, zonder referentie van een pols. De wijzerplaat op zich is immers best een bescheiden maat.

2 likes

Hier krijg ik allerlei hele rare vibes bij :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Haha, ze worden steeds beter! Whisky sour zijn wij in ieder geval niet vies van hoor!

Ja, qua ruimte en positioneren van de numerals op de plaat is heel bewust ook gekeken naar veel Deck watches en dus de grotere jumbo Calatravones. Wij denken dat we hier absoluut de juiste balans hebben gevonden

Dank! Zoals jij als geen ander weet zijn het juist de verhoudingen waarop wij zo hebben gehamerd om juist te krijgen gedurende verloop van proto’s. Dat gezegd hebbende, we snappen dat we nooit aan iedereens wensen kunnen voldoen en dat 37.5mm om te beginnen zelfs een te grote diameter is voor sommigen.

Nog een polsreferentie + close up op verzoek :wink:

20 likes

Lekker! dan gaan we door :partying_face:

Heb je ook een Sero met blue dial?

:wink:

3 likes

Wacht nog steeds op die feuille wijzers

:laughing: :laughing:

Wederom fraai! Wel grappig want we begonnen ooit met zilveren plaat met blauwe numerals, maar kozen uiteindelijk toch voor zwart! Een blauwe plaat hebben we (nog) niet :wink:

Nou, dan kun je wellicht aan @Vaseline vragen of hij hiervan een render voor je kan maken :stuck_out_tongue: , want ik gok dat hij dat sneller voor elkaar heeft dan dat wij een variant met leaf hands hebben :wink:

1 like

Kleine update van mijn kant en wat prachtige fotografie die ik jullie niet wil onthouden

21 likes

Voor de geïnteresseerden:

een tweetal onafhankelijke reviews:

• WatchTime Magazine

https://www.watchtime.com/brands/watches/sero-watch-company-signature

• 12and60
12 likes

Nul reacties? Dan doe je zo je best…

De review op 12&60 heb ik gelezen, top. Die blauwe tint op de wijzerplaat komt mooi tot z’n recht zo. Succes morgen met de launch!

4 likes

Ik ben vooral erg benieuwd naar het uiteindelijke productiemodel, die zou wat subtiele aanpassingen krijgen tov de proto die we telkens zien.
Dus als hij morgen gelanceerd wordt ga ik weer even spieken op de site!

2 likes

Mooi stuk van Guy he? Enorm spannend om nu deze week een viertal onafhankelijk editorials voorbij te zien komen waar je geen invloed op hebt, haha. Maar ik ben enorm dankbaar met de commentaren en voel me vereerd dat iedereen zo positief is.

En ja op die platforms zelf wordt nauwelijks gereageerd. Het gebeurt allemaal op Instagram…

Ja er worden enkele kleine laatste verbeteringen doorgevoerd t.o.v. de review prototypes, waarvan ik op de socials ook enkele posts zal maken met de beelden:

• Signature engraving blijft op dial, maar wordt verfijnder en gunmetal ipv black
  • Dial krijgt engraved minute track ipv printed
  • Uurwerk krijgt additionele gilt engravings Swiss en ons “S” logo
  • Buckle strap krijgt meer curve
  • Clasp BoR bracelet krijgt slanke folding clasp

T.a.v. alle eerdere comments over logo en “Netherlands” zeker gehoord, maar uit internationale hoek kwamen er echt nauwelijks commentaren hierop, dus dat aspect blijft onveranderd.

Morgen gaan we live, dank voor iedereen die ons heeft gevolgd!

Ik zal uiteraard updates en mooie content blijven delen hier.

Ook naar de editorials van Mainspring, Microbrand Watch World (reddit subforum) en Time-Telling zal ik later nog linken

6 likes

Ik had ook begrepen dat het achterdeksel 4 schroeven zou krijgen ipv 6 om de tekst wat beter te positioneren?

Veel succes/plezier met de lancering!! :partying_face:

1 like

Oh goed dat je het zegt! Bijna vergeten, maar ook die verbetering voeren we absoluut nog door.

Minder tekst, 4 schroeven. Cleaner en meer balans. Zodra ik de tekening hiervan officieel op social media gedeeld heb zal ik dat ook hier doen

3 likes

En nog de links naar een tweetal andere editorials die recent zijn verschenen.

Over 1.5u gaan we LIVE! :rocket: :rocket: :rocket:

Mainspring Magazine
https://www.mainspring.watch/review/sero-watch-company-golden-signature-chrono-girl-life-review

Microbrand Watch World (reddit subforum)

6 likes

Heel veel succes!

1 like

Dank allen en volledigheidshalve

6 likes

Heb lang getwijfeld om tot aankoop over te gaan, maar toch besloten voor een ander model. Valt me op terwijl ik net kijk dat de eerste 150 nog niet verkocht zijn. Is dit naar verwachting of hadden jullie er meer van verwacht?

1 like