Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Haha, oh ja nu lees ik het. Persoonlijk ben ik daar nooit fan van om je complicatie (of automatic / manual) daar uit te schrijven. Tegelijkertijd zorgt het bij sommige dials visueel wel voor balans om daar iets van tekst te hebben vind ik (getuige onze Signature inscriptie).

Valt me op dat toch ook veel grote merken regelmatig automatic o.i.d. (onnodig) op hun dials voeren

2 likes

Huub naar jullie website… Alles uitverkocht?

@Sero

1 like

in max 3 seconden gewend :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Volgens mij kwamen de aansluitende schakels pas eind jaren 50 met de duikhorloges ?

2 likes

De Sero is echter 2026.

Maar goed, zijn imho dergelijke horloges toch het mooist op leer.

5 likes

Het is hopelijk een Bonsai boompje ?

1 like

Het zal een manier zijn om de website qua content in de lucht te brengen maar nog geen orders te kunnen/hoeven aan te nemen. Zet de voorraad op > 0 en de bestellingen kunnen worden ingebracht.

1 like

De meningen glijden uiteen. Dat in de jaren veertig en vijftig bijna niemand het voor elkaar kreeg om een passende band te maken betekent niet dat ze dat anno 2026 zouden vinden dat die onzin zo “heurt”.

:point_down:

Als @Ruud en ik het roerend eens zijn zijn er vreemde dingen aan de hand. :rofl:

3 likes

Kan me voorstellen dat een custom endlink een duit investering kost?

Persoonlijk ben ik wel te vinden voor de ‘30’s look met de versmallende band. Maar als ‘t je stoort, zet ‘m op leder, dat vind ik toch bijna altijd mooier.

1 like

Spuit 11 in da house
Ik was onderstaande reactie gisteren aan het typen.

Als een TL2+ member iets te koop zet, dan kun je daar niet op reageren. Dat is geen maken of kraken, want er ontstaat geen discussie in een advertentie topic.
Dat is goed geregeld.

Dit is anders.
Hier deelt een maker een deel van zijn (denk)processen en daar ontstaat een discussie over.

Pascal van Brunmontagne zegt ook dat Hf hem heeft geholpen op die manier, maar de meeste huidige klanten van hem kennen Hf helemaal niet. In de opstartfase was dat anders. Het mes snijdt aan twee kanten, hier is het laagdrempelig om een maker je mening te laten weten. Als ik op een autoforum schrijf dat merk X met een nieuw model wat steken heeft laten vallen, dan leest niemand in de board van Merk X dat. Je schrijft dat voor andere liefhebbers. Zo ook hier.

Het is dus leuk dat hooguit een handjevol Nederlandse fabrikanten hier openbaar durven sparren en volgens mij vinden velen van ons het leuk om mee te denken, zonder meteen de verplichting te voelen om iets te kopen.

Wat mij opvalt in de “anti-commercie” kritiek is dat er voorbijgegaan wordt aan het verschil dat een maker eerst torenhoge kosten moet maken en veel tijd investeert, terwijl iemand die ff snel een horloge verpatst vrijwel nul risico neemt met zijn actie, laat staan dat het tijdrovend is. Sero heeft behoorlijk wat tijd besteed aan de reacties deze week. Tijd die hij niet had hoeven inzetten hier - en mijn advies zou ook zijn om die tijd vanaf nu weer in de essentie te steken, van prototype naar productie.

Een aantal kritische leden hier is zeer lovend, dus gas erop! :clinking_glasses:

10 likes

Yep, goed gezegd. Ik vond het leuk om mee te denken, ook al was ik niet onverdeeld positief, maar via dit topic ben ik wel mooi uitgekomen bij de Buser Frères Marine die, zodra ik uitge-(King)-Seiko’d ben, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan mijn verzameling (collectie?) ga toevoegen, zo tegen april-mei.
En verder wens ik Sero oprecht heel veel succes toe met het in de markt zetten van deze modellen.

4 likes

@Sero leuk dat je de leden van HF er zo bij betrekt in dit topic.
Feit blijft je vind het uiteindelijke eindontwerp mooi of niet.
Dat zal de koper moeten beslissen en bepalen
Ik wens jou en je collega heel veel succes toe met het realiseren en ontwikkelen van het uiteindelijke eindproduct en hoop voor jullie ten zeerste dat het een mega klapper gaat worden.
Aan jullie ontwerp en input zal het niet liggen dat is zeker.

Vergeet ook niet het punt service en garantie want dat is heel erg belangrijk om het product te blijven voeren en succesvol te laten zijn in de toekomst.
Een tevreden klant komt terug en een negatieve ervaring word niet snel vergeten.
Daar heb ik nog niets over gelezen maar ik kan me vergissen.

Ik houd jullie topic hier en jullie site in de gaten

3 likes

We hebben vooralsnog alleen prototypes. We beogen een presale eind Q1. Uitverkocht is dus technisch niet helemaal correct, maar dat kon niet anders op de website. Orders kunnen ook nog niet geplaatst worden overigens zoals ik ergens las. Via nieuwsbrief inschrijving en back in stock alert geven we updates zodra we live zijn!

Prachtig! Ja, ik hou ervan…

Ja, over Bonsai kwaliteit heeft @malus65 nog wel een mening :wink:

Nee dat valt wel mee. Sterker nog, dat had voor ons qua productiekosten niets/weinig uitgemaakt. Dit was puur smaak en een stilistische overweging.

Dank @Cav! Je hebt absoluut gelijk; het heeft zoveel tijd (en middelen) gekost o überhaupt tot dit moment te kunnen komen. Dat is iets wat als koper/consument niet altijd duidelijk is (logisch ook), ik hoop dat middels een introductie en context daarom ook beter toe te kunnen lichten. Dan heb ik niet nog niet eens over het reageren op alle reacties, haha :wink:

Gas gaat er zeker op, dank!

Prachtig! Mocht je niet per se een diameter kleiner dan 40mm willen dan zou ik toch echt overwegen om de Dekla zelf te kopen, want die dials zijn echt van een andere orde dan de Buser. Ik bezit zelf nog steeds met veel plezier een ruthenium dial Dekla

5 likes

Dank, ik doe mijn best! Helemaal gelijk, het totaal aan keuzes en design moet de koper voldoende aanspreken. Daarbij zijn een aantal kleine dingen nog niet 100% in ijzer gegoten.

Service en garantie denken we absoluut over na, goed dat je dit noemt. Behalve gebruikelijke garantie willen we vooral ook voldoende reserve onderdelen inslaan in eigen beheer. Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat je bij een mcirobrand een nieuwe handset nodig hebt o.i.d. en dat deze dan niet meer leverbaar zijn. Zonde!

En nog maar wat foto’s voor de mensen zonder social media :wink:

16 likes

Kleine update:

Voor wie het leuk vindt: met trots delen wij mede dat wij op Monochrome staan:

Ik kan alleen geen link plaatsen dus mocht iemand anders dat kunnen doen dan wordt dat gewaardeerd! :pray:

15 likes
9 likes

Gefeliciteerd!

Tijd om die pre-order te openen, iets met ijzer smeden als het heet is :wink:

5 likes

Dank u! Ja er komen nog meer features en ook echte editorials, maar we zijn absoluut trots op deze write up op Monochrome!

3 likes

Heel gaaf!

1 like

Leuk, leuk, gefeliciteerd

(ik kan die press photos nu al dromen, gaat goed :laughing:)

1 like

Speciaal voor jou dan nog wat nieuwe content

22 likes