Dank je voor de info weer wat geleerd.
Sterker nog, die worden door Dekla gemaakt, als ik het wel heb.
Klopt helemaal, dat had ik waarschijnlijk wat duidelijker kunnen stellen.
Misschien heb ik het gemist, maar wat is hier “Netherlands” aan?
Jup
Het uurwerk in ieder geval niet.
Irritant onsympathieke reactie eigenlijk. Als je nieuwsgierig bent naar waar de heren de onderdelen laten maken, kun je daar ook op een aangenamer wijze naar vragen. Of is dat niet wat je eigenlijk wil weten?
Ik zeg helemaal niets onaardigs over het horloge, en bedoel het ook niet onaardig, ik ben vooral benieuwd waarom “Netherlands” op de wijzerplaat staat. Ik snap ook best dat voor deze strakke prijs dit niet in Nederland geassembleerd kan worden, dat het uurwerk Zwitsers is etc.
Mede ook door de discussie over het woord “Netherlands”, of The Netherlands komt de vraag in me op.
Vind het een fraai horloge. Type model dat ik al beetje ah speuren ben op Chrono24. Maar deze is in aanzienlijk betere prijsklasse en de afmetingen zie ik wel zitten
Ik kan de knipogen naar Breguet en IWC wel waarderen.
Secondenwijzer had voor mij echter niet gehoeven. Dus weglaten of small seconds.
(De breguet classsique Novelty met 1 wijzer vind ik helemaal top)
De kroon vind ik dertien in een dozijn vwb vorm en raar genoeg toch erg aanwezig. Had liever iets meer vorm/ronding erin gezien.
Maar al om al kan die me wel bekoren voor een prijs die best wat ruimte geeft om wat ‘minpuntjes’ door de ogen te zien.
Kijk je dan wel naar de juiste horloges? Op een deck watch lijkt een seconde vrij essentieel om te navigeren.
Ik kijk naar dress watches. Daar waar ook hun inspiratie vandaan komt.
Navigeren op land kan ik uitstekend met 2 wijzers.
Ja en nee. De serie heet ook Signature, in lijn daarmee zou het wel kloppen.
Zou zelf niet snel iets zoals dit kopen, geeft mij het gevoel van weggegooid geld.
Bij de eerste 2 foto’s vind ik het ook een mooie wijzerplaat.
Bij foto 3 zie je dat er geen symmetrie is.
Donkere lijnen overlappen verticaal de 1 en de 5 vrijwel geheel, bij 11 en 7 totaal niet.
Verticaal bij 10 en 8 zit een helder gedeelte… de wijzerplaat lijkt vies te zijn en slecht afgespoeld.
Neem mijn eerdere opmerking terug… leuk detail ![]()
In positieve zin overweldigd door alle reacties, waarvoor dank! Erg leuk om te zien dat ons verhaal en ontwerp zoveel discussie teweeg brengt. Ook erg interessant om toch vaak polariserende opmerkingen over bijvoorbeeld font en hoeveelheid/vorm van tekst te lezen. Commentaar zowel positief als negatief, wordt gewaardeerd!
Ik zal proberen op zoveel mogelijk reacties individueel te reageren, maar vergeef het me aub als ik hier en daar iemand vergeet of op een minder constructieve comment niet al te diep in ga ![]()
In het algemeen kan ik zeggen dat wij natuurlijk niet al die tijd bezig zijn geweest om de core van dit design nog te veranderen. Dit is onze interpretatie na meerdere batches prototypes door de jaren heen en daar zijn we trots op!
Dat gezegd hebbende, het zijn finale prototypes en dit is nog geen productiemodel. We hebben zelf al enkele kleine verbeteringen die we willen doorvoeren t.o.v. deze proto’s (gilt text, logo movement, minder tekst caseback, slankere BoR clasp, Signature logo subtieler en minder bold, meer curve in strap buckle) en staan open voor eventuele andere kleine verbeteringen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat mocht bijvoorbeeld echt blijken dat de gewogen mening van mede enthousiastelingen evident neigt naar Sero Watch Co (of alleen Sero) ipv Company (om maar een voorbeeld te noemen), is dat zeker iets wat we zullen overwegen. HF is trouwens niet het enige platform waar we actief zijn en dit ter discussie stellen, dus ook internationaal nemen we alle commentaren mee!
Nogmaals dank en blijf ons volgen aub! Ik zal hier uiteraard zo nu en dan updates delen en reageren op de commentaren.
Onderstaand maar even een shot van de dag om het luchtig te houden!
Haha, dat laatste heeft wel lading ![]()
Dank en wordt gewaardeerd. De hele Netherlands vs the Netherlands discussie is er eentje die we achter de schermen zelf uitgebreid hebben gevoerd. Visueel vinden wij Netherlands mooier staan met huidig logo. Daarnaast is zoals eerder genoemd Netherlands zonder lidwoord niet incorrect en internationaal als titel of los woord (dus niet in een lopende zin) best gebruikelijk. Bedenk bijvoorbeeld eens hoe vaak ook UK, US of USA wordt gebruikt zonder lidwoord “the”.
Ik vind Sero Watch Co. oprecht een interessante overweging. Wat vinden anderen hiervan? IWC heeft dit volgens mij exact zo, dat is dan wel weer iets om mee te nemen in de afweging. Daarnaast wordt eventueel the Netherlands dan als tekst eronder te breed qua spacing, dat is visueel echt niet fraai…
Erg knap. Je ziet gewoon dat er lang over nagedacht en hard aan gewerkt is. En het resultaat is navenant.
Veel succes!
Het horloge, het ontwerp, de uitvoering, afwerking, prijszetting, zit allemaal goed.
Net even jullie webpagina bekeken, iets te veel tekst, en dat er bij alle horloges “sold out” staat is wat verwarrend.
Dank voor de mooie woorden, je slaat de spijker op zijn kop wat betreft lang nadenken en werken. Dat is ook mijn hoop; dat ondanks het feit dat mensen ongetwijfeld sterk uiteenlopende meningen en smaken hebben wel herkennen dat wij proberen echt een mooi en doordacht horloge te produceren. Dat ons werk zichtbaar is door zowel verhaal als fotografie…
Website hebben we ook de nodige tijd en aandacht aan besteed. Commentaar van teveel tekst begrijp ik. Toch willen we voor de mensen die wel behoefte hebben om wat extra te lezen over het ontwerp (of ons :P) die optie geven zonder het te overweldigend te laten worden. Ik hoop dat het is gelukt
Deze lust ik wel hoor.
Lichtblauw en vertical brush
Waar kan ik intekenen?
Dank! Inschrijving op de website nieuwsbrief en IG. Daar zullen we onze eerste officiële aankondiging gaan doen bij livegang. Uiteraard zal ik ook hier blijven delen en informeren.
In andere post ook al even geplaatst, maar hier dan nog een wristshot van de lichtblauwe dial.
Sorry mate, geen IG.
Nieuwsbrief van de website werkt net zo goed ![]()
En uiteraard zal ik hier ook blijven delen en updates geven
Wat leuk dat jullie dit nu delen. Erg mooi horloge om te zien op de foto’s. Mooie structuur van de …
De tekst Netherlands op de wijzerplaat zou voor mij niet hoeven, maar stoort verder niet.Al met al, ik ben fan en houd het project in de gaten!
Dank, dat horen we graag! Wordt gewaardeerd!
Top uitgewerkt, top foto’s.
Wat mij betreft klopt hij gewoon erg goed. Er is altijd wel wat te klagen of zeuren, maar je kan ook gewoon je waardering uitspreken.
Kans is groot dat ik er eentje zal bestellen in de presale
Heel fijn dit soort reacties, dank! Ik hoop dat alle tijd, werk en liefde die we in dit project hebben gestoken resoneert via verhaal en fotografie…
Nee hoor want alles staat al op hun site met pre order en deze afbeeldingen dus ik betwijfel of er dan nog veranderingen gaan plaatsvinden.
Wat @tijdsbeeld zegt!
Ik postte zojuist ook een algemene post waarin in o.a. onderstaande noemde:
Blokcitaat In het algemeen kan ik zeggen dat wij natuurlijk niet al die tijd bezig zijn geweest om de core van dit design nog te veranderen. Dit is onze interpretatie na meerdere batches prototypes door de jaren heen en daar zijn we trots op! Dat gezegd hebbende, het zijn finale prototypes en dit is nog geen productiemodel. We hebben zelf al enkele kleine verbeteringen die we willen doorvoeren t.o.v. deze proto’s (gilt text, logo movement, minder tekst caseback, slankere BoR clasp, Signature logo subtieler en minder bold, meer curve in strap buckle) en staan open voor eventuele andere kleine verbeteringen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat mocht bijvoorbeeld echt blijken dat de gewogen mening van mede enthousiastelingen evident neigt naar Sero Watch Co (of alleen Sero) ipv Company (om maar een voorbeeld te noemen), is dat zeker iets wat we zullen overwegen. HF is trouwens niet het enige platform waar we actief zijn en dit ter discussie stellen, dus ook internationaal nemen we alle commentaren mee!