Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Horloge niet zo mijn ding. Desondanks een bijzonder sympathiek initiatief.

Op welke manier(en) denken jullie dit te gaan verkopen? En aan wie? En wat zijn de ambities; het nieuwe IWC van de lage landen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie propositie

Dank je wel @Sero

Ik snap de strekking best dat je in een excel tabel ook Netherlands kan gebruiken. Who cares :slight_smile:

Kijk, jou mag ik wel @bnv Ik volg jouw redenering.

@Sero
We hoeven het in dit topic ook niet non stop over een lidwoord te hebben hoor. Maar jij stelde dat het correct Engels is. Het lijkt dat dat gewoon niet waar is.

Je kan wel zeggen dat het in de praktijk en in bepaalde context ook zonder lidwoord gebruikt wordt en dat dat ook geaccepteerd is. Dat is wat anders :slight_smile:

Het gaat mij er overigens niet om hier een discussie te winnen of gelijk te krijgen. Voor mij voelt ‘Netherlands’ gewoon een beetje gek en associeer dat met fout.

Kan ook een kwestie van wennen zijn :wink:

2 likes

Klopt helemaal, mijn sterke onderbuik gevoel is dat Sero kost wat het kost vast wil houden aan ’ Netherlands ’ zonder ’ The ’ ervoor…maar niet alleen klinkt dat niet lekker, het is totaal krom en ook niet recht te praten, dat wil je dus echt totaal niet op de wijzerplaat. Absolute deal breaker

2 likes

Wel, 1 horloge minder verkocht…

Over “The” Netherlands, kan je heel kort zijn. Of het wel of niet geaccepteerd is in een bepaalde context, de discussie moeten voeren is hem verliezen.

Als je je zo hard moet maken waarom je het weglaat naar je (potentiële) klanten toe dan is het gewoon een foute keuze en moet je niet stoïcijns vasthouden.

Verder vraag ik me af of jullie voor de fonts samen hebben gezeten met een grafisch vormgever? De S van Sero en de rest van de teksten sluiten niet helemaal lekker aan op elkaar.

Ik vind de rest van het horloge erg geslaagd en er zijn zeker goede keuzes gemaakt :+1:

Groetjes vanuit een designer van een designbureau uit The Netherlands :wink:

3 likes

Yup. Dat betekent dat er niks van m’n gading bij zit. Epsom is niet m’n ding, en ik vind het patroon niet passen bij de plaat, en de kleur is matig. Aangezien de wijzerplaat een patroon heeft komt hier een 2 tot 2,5mm dikke ongevulde Shell Cordovan of ChromExcel band op, waarschijnlijk midden- of chokolade-bruin. Alles wat gevuld is = Kliko. Ik verdoe m’n tijd niet met het in vorm proberen te buigen van gevuld leer, en bovendien vind ik gevulde banden lelijk.

Ik besef dat ik daar misschien abnormaal categorisch in ben, dus ik accepteer het als par for the course. Er is één band die meegeleverd is, ooit, die ik gebruik: Grand Seiko heeft ooit één leren band in een camel-tint geleverd bij een horloge. Die vond ik spuuglelijk op het horloge zelf, dus ik gebruik hem op m’n zwarte alpinist. Nadat ik de vouwsluiting recht had gebogen in een bankschroef, want dat doen veel merken ook gewoon fout. :slight_smile:

Nou, het lijkt er op dat Sero hem toelaat. Ik denk dat het qua “vorm” van de tekstblurb op de plaat wel het mooiste is, dus ik val als taalnazi niet over the the, omdat het dan wel correcter zou worden, maar ook lelijker. Als we poneren dat het toelaatbaar is kunnen we de discussie ook staken, want ik heb het idee dat het niet gaat veranderen.

Dit heb ik dan inderdaad ook nog nooit ergens zien staan. Dat heeft AI gewoon keihard verzonnen.

AI hallucineert, liegt en is geen autoritatieve bron van wat dan ook. Iets onderbouwen met de kreet “AI zei dat het kon” is het stompzinnigste wat ik in deze hele discussie-thread heb gezien.

Doe dat niet. Zeg dan gewoon “We hebben de verbastering gepakt als design keuze”. Dan houdt het op.

Daar gaat de discussie niet over. Het gaat om het weglaten van het woordje “The” uit The Netherlands. :slight_smile:

Of je accepteert als klant de quirk van de ontwerper. Als je zo hard moet disussiëren over zo’n punt is het je horloge niet. :slight_smile:

1 like

Wat een mooi horloge, een mooi formaat, mooie platen en leuke wijzers. Een beetje gedurft en zeker geen 13 in een dozijn.

1 like

Volgens mij loopt de teller op dit punt al wel op. Aangezien de kopers dat waarschijnlijk ook hadden gedaan als er ‘Nederland’ of misschien zelfs niets had gestaan, denk ik dat dit geen handige beslissing is van Sero om aan vast te houden.

1 like

Hier ben ik het mee eens. Ik heb niet geprobeerd het font te identificeren, maar als het custom(ised) is, vind ik het inderdaad onvoldoende in balans. Ik meen ook dat dit heeft bijgedragen aan waarom alleen Sero op de plaat in de prototypes niet overtuigt.

1 like

Het jammere is dat de kans wordt gemist om er eenvoudigweg Nederland van te maken. Dan heb je ook dit probleem en discussie niet. Ik vind het ook niet altijd even mooi dat het in het Engels The Netherlands is, maar dat is het nou eenmaal. Zolang ik niet in een spreadsheet zit en geen slechte kranten lees, hoef ik gelukkig de korte vorm niet toe te laten. Om m’n pols wil ik geen constante herinnering aan verbasterd taalgebruik. Daar ben ik teveel een ‘taalnazi’ voor. (En ja, ik type geregeld fouten hier op HF, omdat ik wat ik langzaam vanaf een touchscreen schrijf te weinig redigeer.)

2 likes

Ik zie net dat Fears voor 5000EUR nog niet wokkelt…

1 like

En ze hebben nota bene zelf nog het voorbeeld ernaast…

3 likes

Wel een geinige fears.

Het woord Bibliotheek is ook een verbastering van Bibliothēkē. Shit, “woord” is een verbastering van “wort”.

Taal is niet dood. Voor je het weet staat het ergens in een groen boekje. :slight_smile: Ik begrijp dat je liever in The Netherlands woont dan in Just any old Nether Lands, maar om daar een halszaak van te maken?

1 like

Mooi verhaal, leuke poging, ik hoop van harte dat het allemaal goed komt :+1:.
Ik ben een liefhebber van de kast, de kroon, de diameter, het glas, de zichtbodem, de wijzerplaat, het uurwerk en de gedachte achter het geheel.
Maar ik koop hem niet vanwege de wijzers en de cijfers op de wp, daar hou ik niet van.

Fraai horloge, vooral de wristshots van de ijsblauwe wijzerplaat kunnen me goed bekoren.
Zelf zou ik zoals eerder geopperd, Sero Watch Co. op de wijzerplaat prefereren.

‘The Netherlands’ of ‘Netherlands’, kan me beide niet bekoren op de wijzerplaat. In dit design en met de al aanwezige opvallende brequet style nummering en merknaam, kan dit wat mij betreft achterwege gelaten worden.
Het wordt tenslotte ook benoemd tussen de lugs en dat lijkt me prima!

Over lugs gesproken; worden de banden / BoR band uitgevoerd met quickrelease springbars? Dit maakt mijn inziens het horloge aantrekkelijker voor bandenswaps en daarmee horlogeliefhebbers.

1 like

Wat betreft text voorop. Mee eens.
Verder leuk horloge en leuk initiatief! :laughing::+1:

1 like

Dat dus!

Zeker! Christiaan van der Klaauw en Gronefeld bijvoorbeeld om er even 2 te noemen…

En dank voor je complimenten, leuk om te lezen!

1 like

Vooralsnog alleen online via onze eigen website en dus voor nu direct aan de individuele klant. We zijn echter inmiddels toch al benaderd door een aantal dealers en juweliers, dus mocht dit slagen in huidig format staan wij absoluut open voor samenwerkingen en andere routes voor verkoop.

IWC van de lage landen… dat zou toch prachtig zijn! Zonder dollen, uiteraard hopen we te kunnen groeien tot een volwassen horlogemerk. Maar laten we klein beginnen en eerst de Signature collectie succesvol lanceren…

Dank voor je commentaar!