Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Zwart, geel en rood …

2 likes

En zo komen we weer uit bij seropositief. :face_with_hand_over_mouth::man_shrugging: Ik blijf het een zeer ondoordachte merknaam vinden. De oprichters zijn duidelijk van na de jaren '80 tot midden jaren '90. Maar OK, the yays outnumber the nays - zogezegd. Ik zet het draadje maar op negeren, want ik begrijp jullie enthousiasme - maar ik geloof er niet in vrees ik. Succes!

4 likes

Geweldig, je kunt maar beter vast plek hebben :wink:

Welke kleur is overigens je favoriet?

Om de dag af te sluiten nog maar een foto van onze tafel op Rikketik afgelopen zondag…

7 likes

Gewoon de zilveren. Misschien, heel misschien maakt champagne een kans.

1 like

Ik vind het echt een mooi uitgevoerd, heel erg mooi horloge en voor deze prijzen een no brainer voor mij.
Als ze op de markt komen al dan niet met aanpassingen zit ik bij de eerste badge kopers. .

Knap gedaan.

2 likes

Op deze horloges een bracelet?

Alsjeblieft niet!
(Ik weet dat IWC dit ook doet, maar nee, niet, nee, nooit!)

2 likes

Goede reactie @Sero

1 like

Goed punt @Blues!

Ik gun het @Sero van harte, maar ik houd niet zo van de willekeur en de ongelijkheid. Ik heb eerder met de mods een dergelijke discussie gevoerd. Op dat moment moest de ruimte voor leden om mee te denken over een ‘gezamenlijk’ horlogeforum nog groeien.

3 likes

Waarom deze sneer? Ontwikkel je zelf ook horloges?

2 likes

Dit horloge was serieus voor mij een kanshebber geweest, en ik begrijp dat je/jullie nagedacht hebben over de schrijfwijze, maar ik zou mij er ieder moment zodanig storen aan de huidige schrijfwijze dat hij hem voor mij nooit gaat worden. Succes!

2 likes

Dank je wel. Eerlijk gezegd vind ik de gekozen lettertypes (typeface en font) nu teveel lijken op het oude IWC logo en daarmee niet eigen - dan wel onderscheidend genoeg.
Het horloge heeft bovendien wel wat meer eigenschappen van vintage IWC waardoor het ontwerp wellicht weggezet kan gaan worden als teveel een kopie. En dat wil je liever niet. Weliswaar subjectief omdat er natuurlijk altijd vergelijkingen gemaakt worden en in die zin weinig horloges echt uniek zijn.

Ik zou zeker niet kiezen voor Amsterdam in het logo omdat je je daarmee mogelijk commercieel beperkt qua verkoop in Nederland. Al is de potentiële afzetmarkt natuurlijk veel belangrijker en kan daarom Amsterdam internationaal gezien misschien wel de juiste keuze zijn.

1 like

WARNING: aanstootgevende, controversiële reactie incoming:

Zoals ik het zie, zouden de mensen die nu “afknappen op THE” anders wel een ander aspect vinden om op af te knappen, en ‘m ook niet kopen. Geen gewokkelde wijzer bv.
Dat zijn niet je kopers, ze zoeken enkel een excuus.

Niet al jullie keuzes zouden de mijne geweest zijn. Dat is helemaal ok.
Ik zou ‘m durven overwegen, hou ons op de hoogte van de launch,

4 likes

Ik weet niet wat de regels zijn en hoe vaak er uitzonderingen worden gemaakt. Ik vind dit draadje helemaal prima, zolang het maar duidelijk is dat eigenaren of representanten hier aan het voorstellen en promoten, zoals hier het geval is.

In mijn beleving wordt overigens input en feedback op forum beleid totaal niet gewaardeerd en wenst men beslissingen niet voldoende uit te leggen of motiveren.

4 likes

Dat is niet geheel juist. Natuurlijk speelt er meer mee, maar voor 900-1200 kan ik me niet over taalfouten heenzetten. Dat is wel echt een basislijn. Voor dergelijke stijl horloge zou ik in principe wel te vangen zijn. Maar voor de prijs moet de kritiek zich echt beperken tot onbetwistbaar persoonlijke voorkeursdetails. Over deze wijzerset twijfel ik ook. Zoals eerder gezegd: modelnaam op de plaat is neit mijn keuze, maar het graveren zou je dan ook als quirk kunnen zien. Ja, er komt bij keuzes heel veel bij kijken. Maar ik heb, als duidelijke criticaster hier, het grootste deel van vorig jaar juist bijzonder veel interesse gehad in wijzerplaten met een verticale borstel en gegraveerde cijfers, dus er lag/ligt hier een kans voor mij als klant. Het voorbeeld van PP is natuurlijk nog anders, want voor bijna alle mensen blijft dat altijd buiten bereik.

1 like

Dat is echt onjuist. Misschien is het niet iedereen bekend, maar Amsterdam is een sterker merk in het buitenland dan Nederland. @Fate_Amenable_To_Change noemde al de Holland campagne, dat ook nog eens zorgt dat de meerwaarde van ‘The Netherlands’ niet zo groot is. Het is moeilijk helemaal hard te maken, maar in het buitenland kennen meer mensen Amsterdam dan The Netherlands. Voeg daarbij de verwarring met de taal (Dutch) nog eens aan toe, en Amsterdam is een sterker merk. Niet dat ik daar blij mee ben, overigens, maar dat zal niemand donderen.

1 like

Ik las het anders. Er stond dat door het kiezen voor Amsterdam in het logo je je daarmee mogelijk commercieel beperkt qua verkoop in Nederland. Dus de verkopen in Nederland zouden eronder lijden. Zo staat het er letterlijk. Misschien werd er bedoeld dat een Rotterdammer of Utrechter geen Amsterdam op de wijzerplaat wil hebben.

4 likes

Lezen :+1:

1 like

Ik zou geen horloge kopen waar Amsterdam op stond. Of Holland. Amsterdam-marketing heeft die stad echt goedkoop gemaakt en verloederd. Ik denk aan marijuana rokende dronken Britse toeristen, ik denk aan hordes dom volk wat door de red light district sjokt alsof de dames onderdeel zijn van een attractie-park, ik zie tik-tok rijen van Chinese horken in de rij staan voor een stroopwafel van vijf euro, en ik denk aan kapot gesneden zoute haring. Om maar te zwijgen van hordes oude van dagen en Japanners die buiten de stad naar een veldje tulpen staan te kijken alsof het wat is.

Daar komt bovenop het evidente dedain wat Amsterdam hipsters altijd hebben gehad voor “alles ten oosten van Diemen” en zo nog een paar culturele tics der Hollanders uit sommige gebieden (dan heb ik het niet over onschuldige Rotterdammers of West Friezen die zich verder nergens mee bemoeien), en het algemene beeld is dat “Amsterdam” op de plaat voor mij een totale No-go is. Dat veel van die Amsterdam hipsters zelf uit Twente of donker Brabant komen en krampachtig hebben gepoogd hun lokale dialect te vergeten terwijl ze smack praten over de binnenlanden is de nagel in de doodskist.

Delft? Prima. Rotterdam staat ook niet in een kwade reuk. Den haag? Ook goed. Leeuwarden, desnoods. Maar Amsterdam komt er hier niet in, al was het het laatste horloge op aarde.

Wat ook in het buitenland met low-rent toerisme wordt geassocieerd. Goin’ to Amsterdam in the new year, top gear, there!

Amsterdam moet nog vele jaren aan het imago poetsen en alle dronken Ieren, Britten en Amerikanen uit de stad vegen vooraleer ik het met luxe ga associëren.

8 likes

Good catch. Ik las dat inderdaad niet goed. Ik vond het verwarrend geformuleerd. Ook omdat Amsterdam in het logo volgens mij hier geen aangedragen optie is.

2 likes

Ik ben het met al je kritieken op Amsterdam en de associaties eens, en vervolgens vanuit de grond van mijn hart oneens met je conclusie. Amsterdam is een stad. De eerste associate zal voor mij altijd zijn met de stad en zijn geschiedenis en het wereldbelang en de culturele productie die daarmee samenhangt. Dat zal de tot Amsterdamse hipster verworden Brabander vast niet hebben, maar dat wijt ik aan een gebrek aan algemene ontwikkeling. Ik vind een belangrijke stad reduceren tot wat het toerisme ervan maakt of hoofdstadsnobisme een grotere zonde dan onjuist taalgebruik. Het is niet alsof het voorstel is ‘de wallen’ onder het logo te zetten.

1 like