Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Ik fiets daar maandag ff heen denk ik

2 likes

Zwart, geel en rood …

2 likes

En zo komen we weer uit bij seropositief. :face_with_hand_over_mouth::man_shrugging: Ik blijf het een zeer ondoordachte merknaam vinden. De oprichters zijn duidelijk van na de jaren '80 tot midden jaren '90. Maar OK, the yays outnumber the nays - zogezegd. Ik zet het draadje maar op negeren, want ik begrijp jullie enthousiasme - maar ik geloof er niet in vrees ik. Succes!

3 likes

Geweldig, je kunt maar beter vast plek hebben :wink:

Welke kleur is overigens je favoriet?

Om de dag af te sluiten nog maar een foto van onze tafel op Rikketik afgelopen zondag…

2 likes

Gewoon de zilveren. Misschien, heel misschien maakt champagne een kans.

1 like

Ik vind het echt een mooi uitgevoerd, heel erg mooi horloge en voor deze prijzen een no brainer voor mij.
Als ze op de markt komen al dan niet met aanpassingen zit ik bij de eerste badge kopers. .

Knap gedaan.

1 like

Op deze horloges een bracelet?

Alsjeblieft niet!
(Ik weet dat IWC dit ook doet, maar nee, niet, nee, nooit!)

1 like

Goede reactie @Sero

Goed punt @Blues!

Ik gun het @Sero van harte, maar ik houd niet zo van de willekeur en de ongelijkheid. Ik heb eerder met de mods een dergelijke discussie gevoerd. Op dat moment moest de ruimte voor leden om mee te denken over een ‘gezamenlijk’ horlogeforum nog groeien.

3 likes

Waarom deze sneer? Ontwikkel je zelf ook horloges?

Dit horloge was serieus voor mij een kanshebber geweest, en ik begrijp dat je/jullie nagedacht hebben over de schrijfwijze, maar ik zou mij er ieder moment zodanig storen aan de huidige schrijfwijze dat hij hem voor mij nooit gaat worden. Succes!

1 like

Dank je wel. Eerlijk gezegd vind ik de gekozen lettertypes (typeface en font) nu teveel lijken op het oude IWC logo en daarmee niet eigen - dan wel onderscheidend genoeg.
Het horloge heeft bovendien wel wat meer eigenschappen van vintage IWC waardoor het ontwerp wellicht weggezet kan gaan worden als teveel een kopie. En dat wil je liever niet. Weliswaar subjectief omdat er natuurlijk altijd vergelijkingen gemaakt worden en in die zin weinig horloges echt uniek zijn.

Ik zou zeker niet kiezen voor Amsterdam in het logo omdat je je daarmee mogelijk commercieel beperkt qua verkoop in Nederland. Al is de potentiële afzetmarkt natuurlijk veel belangrijker en kan daarom Amsterdam internationaal gezien misschien wel de juiste keuze zijn.

WARNING: aanstootgevende, controversiële reactie incoming:

Zoals ik het zie, zouden de mensen die nu “afknappen op THE” anders wel een ander aspect vinden om op af te knappen, en ‘m ook niet kopen. Geen gewokkelde wijzer bv.
Dat zijn niet je kopers, ze zoeken enkel een excuus.

Niet al jullie keuzes zouden de mijne geweest zijn. Dat is helemaal ok.
Ik zou ‘m durven overwegen, hou ons op de hoogte van de launch,