Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Struisvogel met lichte padding heeft ook mijn sterke voorkeur. Als er als accessoire nu ook nog een vouwsluiting bij komt wordt het wel ernstig moeilijk een Sero te laten liggen :wink:

1 like

Ik vind Co. een goede suggestie voor een betere verdeling/maatvoering van het logo. En er zijn veel xxx Watch Co`s in deze wereld dus laat je daar niet door afschrikken. Hier nog wat font variaties eind 19e/begin 20e eeuw v.w.b. ;

early scripts

the Netherlands ( the = klein ) is beter, en past misschien ook goed onderaan de wijzerplaat, onder de 6 nog. Dan hou je ruimte over voor Signature en dat mag er best op. Bij de Zenith Defy hebben ze Defy uiteindelijk weg gelaten t.o.v. de pre productie ;

Leukste detail is de lange secondenwijzer, mooi sierlijk rondglijdend, en juist wat minder klassiek naast die andere elementen van de Sero.

2 likes

Dat is zeker ook mijn ervaring!

Ergens snap ik dat ook wel. Het is ook vrijwilligerswerk en denk dat er best wat tijd in gaat zitten soms. Dus dan ga je wellicht ook niet met iedereen het gesprek aan. Maar anderzijds kan wat meer discussie en bijsturing wel zorgen voor een fijner forum.

Ik vind die dingen altijd enorm ongemakkelijk voelen in vergelijking met een normale of luxe pin buckle

3 likes

Ook dat zou als ‘signatuur’ geschreven mooier zijn. Ik zou alles naar het Nederlands zetten.

1 like

Ik vind het op een Beads of Rice toch wel fraai hoor…
Maar smaken verschillen!

Goed om te weten, dit lijken vooralsnog ook wel de 2 populaire keuzes. Speciaal voor jou dan nog een foto van champagne!

Dank, waardeer ik enorm!

Jammer! Toch fijn dat je wel een heleboel elementen kunt waarderen! Ik noemde het eerder ook al eens, het totaal aan keuzes moet voldoende resoneren en ik begrijp dat dit niet voor elke forummer het geval zal zijn!

Dank voor je input! Wij zijn zelf wel erg fan van dit font en snappen tegelijkertijd dat dit bepaalde associaties oproept. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het ontwerpen van een “simpele” 3 hander. Ook in het vintage tijdperk al werden en vergelijkbare designs gemaakt die bizar veel op elkaar leken onder verschillende merknamen (Patek, Movada, Omega, Longines…)

We hebben zoveel mogelijk voor dit design bewust klassiek gehouden, omdat we dat zelf gewoon het mooiste vinden. Liever herkenbaarheid in iets wat al eerder is gedaan dan iets slecht bedacht (wat je ook met regelmaat tegenkomt!)

Hahaha, mooi gezegd :P. Dank en ik blijf zeker updaten!

Precies om deze redenering hebben wij in een eerder stadium Amsterdam als sublogo serieus overwogen, maar uiteindelijk toch gepasseerd

Top! Ja struisvogel met lichte padding wordt het 100%. Vouwsluiting voor de leren straps echter niet. Puur omdat wij zelf meer fan zijn van simpele buckles. Ook dit is weer hoogstpersoonlijk haha…

5 likes

Ik neem aan dat ze ook internationaal willen aanspreken, dus beter niet in het NL. En om helemaal officieel te gaan dan ook maar voluit op het orgel met ;

want onze overzeese gebiedsdelen horen er ook bij natuurlijk. En die kopen ook horloges ! De sporters van de ABC eilanden waren supertrots op die extra S op het uniform tijdens de Baseball classic, dus dat wordt daar zeer gewaardeerd.

1 like

Dank voor deze suggesties en illustraties. Ik vind dit absoluut iets om voor productie te overwegen (afhankelijk van verdere feedback). Zou je dan Co met of zonder . (Co.) voeren?

En “the”, al is het klein gaat natuurlijk nooit mooi worden als sublogo als het Sero Watch Co. zou worden dus dan zou die inderdaad moeten verplaatsen. Wij vinden zelf het gebruik van een tekstlogo met “subtitel” (in dit geval Netherlands) visueel wel voor een bepaalde balans en symmetrie zorgen.

En dank voor de waardering van de tip van de secondewijzer, wij vinden dat zelf ook een klein, maar fraai element…

Als beginnend horlogemerk is het goed om je aan te leren geen kritiek te hebben op concurrenten. Hoewel het mag heeft het mijn voorkeur daarvan weg te blijven. Veel chiquer.

1 like

Klopt. Met passende end links koop ik het. Dit is skeer. Zeker aangezien hij te smal is

Ik zie het meer als een frank exchange of views. Voor mij is het duidelijk dat hier een liefhebber spreekt die lang geprobeerd heeft een horloge te vinden wat voldoet aan zijn idee.

En ja, 5000 ballen voor gelakt is duur.

2 likes

Excuus, maar dit ziet er niet uit :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Afkorting is met punt lijkt me, en the Netherlands gaat best passen, het lukt IWC ook met Schaffhausen :wink:

6 likes

Dat is ook nog niet gemonteerd :wink:

3 likes

De beste ontwerpen zijn die die de visie van 1 persoon weergeven, niet die die door een panel - of godbetert, een forum - tot stand komen.

3 likes

Beads of rice staat niet op dit type horloge. Gemonteerd of niet

1 like

Heb het melden wanneer beschikbaar aangevinkt op je site .
We gaan het meemaken tegen die tijd.

Qua tips enz enz hou ik mijzelf even afzijdig, @Fate_Amenable_To_Change staat er rete sterk in te samen met wat andere liefhebbers. Mijn mening voegt weinig toe op dit alles .
De basis is heel heel gaaf, hulde .

3 likes

:point_up_2:mee eens

2 likes

Dat kunnen ze zeker maar als ze goed gemaakt zijn en zeg maar ‘mee krommen’ met de pols dan geef ik daar de voorkeur aan. Vind het ook luxer staan but that’s just me.

1 like

Periode correct dus in orde, en jouw smaak is blijkbaar anders, ook in orde.

2 likes

Enkel voor mensen die hun horloge kopen met een pakje gedroogd onkruid en roze neonverlichting bij.

Dàt is het internationale handelsmerk van Amsterdam.

Oh, en grachten. Op grote afstand een bronzen medaille.