Sero Signature – van idee tot laatste prototypes

Wat dacht je van een gestileerd klompje in plaats van “Netherlands”? Of zou dat dan een discussie aanwakkeren over naar welke kant de neus op zou moeten wijzen, met referenties naar linkse of rechtse politieke voorkeuren :thinking:

3 likes

Ik sluit mij hierbij aan. :point_up_2: Verder kan ik de transparantie erg waarderen. Heel tof gedaan allemaal. :ok_hand:

4 likes

Ga dan dadelijk all in en plak er 45980 tulpen op, aan 1€ per tulp.

3 likes

“Ik vind dit absoluut iets om voor productie te overwegen (afhankelijk van verdere feedback).
Zou je dan Co met of zonder . (Co.) voeren?”

IWC had international voluit.
Ik zou bij jullie company voluit houden.
Ik vind dat lange juist wel hebben.
Classic iwc i like.

Licht blauw of wit/neutrale achtergrond is nog df de vraag. T horloge groeit aan me

1 like

Soms is een klomp gewoon een klomp. Wat mij betreft gaan die dingen per direct de ban in, samen met de tulp.

Ik sluit me daar graag bij aan.

Niks meer aan doen, aan dat opschrift. Wat ik 200 antwoorden geleden al zei: Als @Sero alle feedback straal negeert koop ik er eentje zodra de voorverkoop opent. :slight_smile:

3 likes

Hoe ironisch.

3 likes

Nee nee. Al je in t oosten woont is dat anders, dan is t als iemand constant neerkijkt op anderen geen dedain.

Dan is t. Ehhh.

Nee ik weet t eigenlijk ook niet

1 like

Wederkerigheid is de hoeksteen van iedere relatie.

1 like

Er zijn hier vaker nieuwe horlogemerken actief geweest, denk aan topics van Ketelaars, Brunmontagne, Arie Kabaalstra, Aevig, en vele anderen. Altijd na goedkeuring door de forumeigenaar/de moderators.

Het slinks proberen te omzeilen van de forumregels inzake verkoop van horloges via dit forum resulteert in onmiddelijke vlaggen, maar Sero probeert op dit forum niet te handelen in tweedehands horloges met winstoogmerk, probeert niks te verkopen via advertenties alhier en heeft gewoon een eigen verkoopkanaal wat volledig buiten het forum ligt.

Ik ben het met je eens dat het “we zoeken nog feedback” verhaal hopelijk een wassen neus is, maar dit topic is heel erg niet hetzelfde als TL1 boefjes die pogingen wagen om die “op zolder gevonden Rollie” te verkopen middels een “wat zou dit horloge waard zijn en waar o waar kan ik het verkopen”-achtig topic.

Tot slot: Ook al zou het scheef zijn, dan nog bepaalt degene die betaalt.

5 likes

Tjah… zo zie je maar dat jij er ook gewoon soms naast zit.

Yep! Ook wel prima hoor! Vind dit topic ook wel leuk voor een liefhebber. Geen probleem als dat ook reclame is voor dit merk.

Hier ga je helemaal de mist in, maar dat overkomt iedereen wel een keertje.

Het klopt wel dat leden oneigenlijk (tegen de forum regels in) iets proberen te verkopen. Soms hun ‘rollie’ zoals jij het zegt, soms een paar sneakers in het off topic, of een mes toen dat nog mocht hier. Wellicht zit daar soms ook een handelaar tussen. Mijn ervaring is dat dat vaak gewoon een particulier is die zijn horloge/product wilt verkopen.

Wij vinden elkaar dat dat tegen de forumregels is en daarom niet mag.

Maar waarom je hier volledig de mist in gaat: waarom worden gewoon eenvoudig leden die hun rollie/paar sneakers/zakmes te koop aanbieden gevlagd en verwijderd terwijl commerciele bedrijven op dezelfde manier reclame maken en een veelvoud willen verkopen het podium geboden?

Persoonlijk ben ik niet perse voorstander van het een of ander, maar vind ik het op zijn minst discutabel.

Dit is wel waar. Maar - eerder iets over gezegd - een wat meer liberale opstelling zou mij niet ontmoedigen.

Wellicht omdat die vooraf overleg plegen?

1 like

Dank voor je reactie. Ik wil het topic niet perse vervuilen met deze discussie. Als gezegd ben ik ook vrij neutraal en valt me de ongelijkheid op.

Ik denk wel dat je gelijk hebt dat de rollie, sneakers en messenverkopers dat niet doen.

Maar - en dat is mijn persoonlijke ruimte voor groei - ik snap niet waarom een ‘simpele particulier’ verbannen wordt als hij reclame maakt en een commercieel bedrijf de ruimte wordt geboden.

Als herhaling - op dit forum onstaan er wel vaker misverstanden wat zorgt voor minder nette discussies - ik ben geen partij in deze. Ik vind dit topic erg leuk en neem ook geen aanstoot wanneer iemand zijn PP/rollie/zakmes/sportschoen in de etalage zet.

Het is geen democratie. De forum eigenaar en leiding vindt dit. Wie betaalt bepaalt.

Liability. Verkoop kanalen liggen buiten het forum, het merk kan zich zo profileren, maar er is geen commerciële activiteit die gedonder voor de forum eigenaar kan geven, en ik denk dat de forum eigenaar ook geen concurrentie ervaart van deze club. Dat soort aspecten zullen denk ik mee wegen. En de vraag of de eigenaar de partij die het vraagt leuk vindt.

Maar nogmaals: wie betaalt bepaalt. Op de keper beschouwd hebben wij niks te vinden.

1 like

Yep!

Daarom ook :point_down:

Dank voor je hulp in de argumentatie dat het onderscheid op zijn minst discutabel is!

Rollie verkoper die reclame maakt → wordt benaderd en deelt FB/Whatsapp/Insta → er is contact buiten het forum → mogelijk een transactie

Commercieel bedrijf dat een topic start → wordt benaderd en deelt FB/Whatsapp/Insta/Website → er is contact buiten het forum → mogelijk een transactie

Hier zijn we het samen eens!

Mijn stelling dat het beleid op dit punt op zijn minst te betwisten valt.

Nouja, soms kun je na input als ontwerper ook van gedachte veranderen. Dat hoeft niet persè negatief te zijn.

2 likes

Respect! Ik vind het een prachtig horloge.
Love it. Niets meer aan doen, alles mooi wat mij betreft.
Mooie maatvoering, heerlijk kwartet.
Heb me ingeschreven voor een evt. pre order.
En de kleur? Doet u mij maar champagne :heart_eyes:

1 like

Feit is dat dit topic al lang pleite zou zijn als er iets van gevonden werd.

Een nieuwe product-introductie of actie voor een goed doel of HF Limited Edition initiatief wat hier na bespreking toestemming en ruimte krijgt is ab-so-luut niet hetzelfde als onderhandse handel plegen via dit forum.

Vooraf bespreken, inkaderen en toestemming halen is een levensgroot verschil. Want zeg nou zelf, dat doet de scalper of sluikse handelaar niet.

6 likes

Het onderscheid is nochtans heel helder, medunkt.

Duidelijk verschillende gevallen met duidelijk verschillende doeleinden. Ongelijkheid is doodnormaal dus. Of ga je ook de trustlevels in vraag beginnen stellen want muh inequality, anders.

Voor dat laatste hebben we een specifieke meneer te danken. :face_with_hand_over_mouth:

Maar, om je even te quoten,

Sneakers hebben niks met horloges te maken. Messen evenmin. Dus irrelevant.

Wie zijn Rolex wil verkopen kan dat domweg doen. De enige die gevlagd worden zijn diegene die het buiten de bestaande, goedgekeurde kanalen doen. Dus irrelevant.

Soit. TL;DR: je zit ernaast. Moving on.

Ik niet, maar op struisvogel, yum. En die champagne plaat is inderdaad ook wel knap.

Ja, eigenlijk. Gewoon houden.

3 likes

Internationaal is er al enige tijd veel waardering voor micros die de eige taal en/of tekens gebruiken op hun horloges. Engels fingeren is niet populair.

1 like

Ze hebben hier ook riant veel geïncasseerd en waren liefhebbers voordat ze zich ontpopten tot ontwerpers.

3 likes