1000 mensen 1000 meningen dus lekker doorgaan met de weg die jullie ingezet hebben. Mooi om te zien dat er nog lefgozers zijn die het gewoon doen. Wens jullie veel succes met de laatste fase. ![]()
Ze noemen zelf nog kleine verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden, dit zijn tenslotte prototypes.
Mooi marktonderzoek op deze manier.
Het horloge heeft te veel tekst. Het heeft met die lap tekst veel weg van “oudere” IWC modellen.
Tussen de lugs wederom de naam, Rolex heeft daar het serienummer staan.
Sero met daaronder Signature zal beter staan.
De cijfers vind ik wel mooi, aan de sec.wijzer zou het logo mooier staan dan het oogje.
Ziet er uit als 1 keer met de staalborstel er over heen. Zit geen symmetrie in…
Dutch design
Swiss movement
China assembly ?
Met iets wat nog niet af is ![]()
4 Likes gegeven in bijna 15 jaar tijd, waarvan de helft op je eigen berichten in dit topic ![]()
Dat is echt werk en prive gescheiden houden ![]()
Voor dit geld zit je in een hele moeilijke markt, met veel gerenommeerde merken. Daarbij lijkt Sero een eendagsvlieg.
Eigen assemblage zou ik nog waarderen, nu voelt het als een Alibaba productie order met een MOQ voor een te hoge prijs.
Het ontwerp doet mij helemaal niets. Niet mijn smaak en voor mij oubollig. Anyway, veel succes gewenst.
Sexy hoor die gegraveerde cijfers ![]()
En die vertical brush geeft em iets organisch. Alsof t groeven in hout is.
Persoonlijk had ik de kast gezien met ook iets meer rondingen erin ipv dat strakke. Zoals de ronde zijkanten v n Datejust kast ofzo.
Ik vind het altijd wel fijn putje van extra zorg als de kroon getekend is, maar kan soms ook mooi zijn zonder. De S in dit logo deed me echter direct denken aan de S van Stella. Dus dan hebben we Stella en IWC associaties met de branding. Misschien allemaal een beetje flauw, maar het kan vast meer ‘eigen’.
Ik vind het eens met veel commentaren op de tekst. Signature zou ik gewoon weglaten en zeker niet ook graveren, gezien terechte verdere opmerkingen hierover.
De naam mag van mij best Sero + iets zijn, maar dat Watch Company komt voor mij niet over. Alleen Sero, maar dan in een groter écht zeer zwierige letters misschien. Dat zou ik wel sterker vinden en ook in afmeting dan meer contrast. Ik zou daar dan zeker Nederland (of indien passend, een plaatsnaam) onder zetten. Nu denk ik dat door het onnodige ‘Watch Company’ Nederlands voor Nederland gebruiken discongruent voelt. Als je dan kiest voor het Engels is het The Netherlands, maar je moet hier gewoon niet kiezen voor het Engels. Dus mijn oplossing: Sero lekker groot en zwierig (zonder afleiding te veroorzaken), en voldoende klein voor contrast Nederland eronder, en Signature weg van de plaat.
Gravure tussen de poten mag ook verdwijnen. Wat voegt dat nou toe?
Derde merkassociatie: Swiss Watch Company.
Nee, echt reduceren tot Sero dan.
Ik zou daar graag wat betrouwbare bronnen van zien. Volgens mij volstrekt onjuist en lelijk tot en met. Netherlands zie je volgens mij vooral in versimpelde digitale adresformulieren om het alfabetisch makkelijker te houden (en misschien bij sporttoernoois, maar dat houd ik niet bij). Niet iets dat op een horloge thuis hoort. Als je iets tegen het lidwoord hebt, houd het dan Nederlands. Ben je nog meer bij de tijd ook.
Volgens mij is de huidige trend gelukkig al enkele jaren ten faveure van het gebruik van de landseigen taal onder de microbrands. Zelfs de Chinezen zoals het aangehaalde Timethis beginnen dat meer te omarmen.
Volgens mij tonen deze voorbeelden een probleem aan met het gekozen font. De W en C zijn veel eleganter en meer af dan de S. Dus komt met deze letter het korte Sero (bovendien dan ook te klein) niet over. Ik denk dat dit een geschikt klusje zou zijn voor een begiftigd calligraaf. De juiste plaat zie ik hier niet tussen zitten.
Cocktail prikkers met logo’s zijn voor mij juist een absolute dismissable offence.
Prima toch? Voor 899 is het een mooie Sellita aangedreven Deckwatch, zeker met brush en gravure op de plaat.
Zelfs voor 999 voorverkoop zie ik het nog wel zitten, als je ziet dat Junghans tegenwoordig al veel meer vraagt voor een simpele handopwinder als de Meister Handaufzug al 1500+ euro vraagt, en ook kijkende naar een Rivanera van echo/neutra die al duurder is.
Bij 1200 Euro begin ik na te denken, want dan ben je duurder dan de Stowa Marine, wat de gedoodverfde concurrent is. Ik vind deze wijzerplaat mooier, maar dat is geen funny money meer, zeg maar.
Erg geslaagd ontwerp. Gegraveerde Breguet cijfers zijn top, brush op de wijzerplaat is lekker, de gekozen wijzers zijn passend. Kastvorm is goed gekozen en de afmetingen spreken mij aan. Prijsstelling is scherp en interessant.
Ik begrijp de discussie over de merknaam en de opmerkingen over ‘ the ‘ Netherlands, modelnaam, verschillen in lettertypen, maar ik kan ermee leven.
Ik blijf jullie volgen en zou graag eens passen
Het is niet mijn type horloge maar ik heb dit forum nog nooit zo enthousiast gezien dus volgens mij zijn jullie op de goede weg.
Wel nog twee punten
Ik zou de tekst wel helemaal uitschrijven vind ik chique staan. Of co. ipv company. Maar niet alleen sero of afkorten
Wel The Netherlands ervan maken. Alleen Netherlands oogt wat onnozel imho, ook al zou het informeel wel mogen
Succes met alles
Ik vind dat net een pluspunt. Is anders een kaal stuk.
Want? Ding is 37,5 millimeter…
Als entertainment bij een bandenwissel?
Mooi horloge maar niet meteen mijn smaak. Grootste reden is dat het wat te klein is voor mij.
En inderdaad veel concurrentie in de voorgestelde prijsklasse…
Twee vraagjes:
- Vanwaar komt de naam Sero?
- Gezien de website ed. lijkt mij het model toch redelijk op punt te staan. Dus in welke mate worden er nog dingen aangepast o.b.v. eventuele suggesties hier? Alleszins is dit al goed voor wat marketing rond het merk…

Vind ik ook!
Ik kan het ontwerp zoals het is prima hebben. ![]()