Se rgino and Ro bert
Origineel… ![]()
Dan waren Rogino of Sebert ook opties geweest… ![]()
Vind het beide wel wat!
Ok, je hebt een punt. Het onderdeel wordt vaak vergeten. Nu zou het hier ook gewoon iets dunner moeten, of de band toch anders aansluiten zodat je het minder ziet. Het is juist wanneer het bloot komt te liggen dat je je beseft dat afwerking hier ook belangrijk is. Vaak krijg je dus die duidelijk machinale vertically voelbare finish waarin hier is gegraveerd. Ik neem aan dat die finish dus een relatief goedkope en makkelijk haalbare standaard is. Heel af en toe is het ook gepolijst op mijn horloges. In veel andere gevallen is het gewoon niet heel zichtbaar. Of ik er nou blijer van wordt met een tekst daar…
Mooi horloge! Ik had de 1ste versie al live gezien en het verhaal erachter gehoord van Robert.
Mooi initiatief en leuke toevoeging op de horlogemarkt. Succes mannen en ik hoop dat het een succes wordt!
@Sero doe de groeten aan Robert van Joeri ![]()
Ja ik heb daar ook even naar gekeken @bnv . Cambridge Dictionary of Oxford / British Council / The Chicago Manual of Style beschrijven allemaal ‘the Netherlands’.
Dat het taalkundig correct is lijkt mij niet correct
Dat slechts Netherlands weleens wordt gebruikt klopt denk ik wel. Daarbij kun je afvragen of dit wat zegt over de gebruiker.
Ik ben ook wel nieuwsgierig op basis van welke bronnen jullie claimen dat het correct is @Sero
Graag gedaan, ben benieuwd naar hoe het verder gaat lopen. Mijn interesse heb je, en als het in productie ga kon ik me nog zomaar eens gaan aanmelden voor de earlybird release. Ik vind 'm echt tof.
Nou… bij een ander prototype was het forum ook lyrisch — tot aan de pre-order ![]()
En juist dat is erg onwenselijk op een aspirationeel en zeer persoonlijk luxeproduct als een horloge. Immers de keuze zegt vervolgens wat over de drager. Daarom wringt het ook zo.
Ik ga het zo langzamerhand meer zien als een marketingstrategie.
Proberen reclame te maken en zoveel mogelijk mensen door deze gratis reclame om zich in te schrijven op de pre order zodat ze geproduceerd kunnen gaan worden.
Ik zou eerst deze actie doen en dan aan de hand van de peilingen een horloge gaan samenstellen en uitvoering hieraan gaan geven.
Dus de omgedraaide wereld.
Op de Rikketik stonden ze ook met de horloges in November en Januari dus ik geloof echt helaas niet dat ze dat weggooien en dan nieuwe veranderingen gaan doorvoeren.
Dat zou in mijn ogen geldverspilling zijn en niet goed voor de business.
En de heer Sero is pas sinds 1 dag lid op HF terwijl ze al 4 jaar bezig zijn met de ontwikkeling van het horloge dan had hij best iets eerder info kunnen inwinnen als hij een mening wil weten en belangrijk vind in mijn ogen.
Zonder leesbril zie ik niet wat er staat.
Dàt wringt pas! ![]()

Of Robert Serino: Rose
, had je dat Engels meteen kunnen laten aansluiten bij de rest in plaats van dat faux-Italiaanse Sero ![]()
Dat zei ik dus al.
Zal best, maar dat past wat mij betreft dan totaal niet op zo’ n klassiek ogend horloge.
Ik vermoed dat dat hier niet anders zal zijn. Voor de diep genoege zakken zal de beslissing tegen de nog enigszins redelijke voorverkoopprijs niet al te moeilijk zijn. Voor vele microbrandenthousiastelingen is dit een prijs van een merk dat zich heeft bewezen en stevige ambities heeft nét iets meer te zijn dan een outsource relatie tussen ontwerpende vrager en maker. Ik vind wat ik zie uiterst verzorgd, maar uiteindelijk bespeur ik niets dat verder gaat dan wat je van diverse buiten-Europese suppliers kunt vragen.
Het algemene concept vind ik best stijlvol (ik zie inderdaad de gelijkenis met een dressy kleine deckwatch wel, zoals @Fate_Amenable_To_Change suggereert), maar het blijft vooral een ontwerp van samenstelling van vintageonderdelen. Ik zal nooit onderkennen dat dit goed doen (@vierport anyone?) veel moeite kost en een sterke overtuiging vraagt over precies welk resultaat je wilt bereiken. Daarom vind ik het extra vervelend dat er toch nog zoveel puntjes zijn van makkelijke kritiek, want dat is precies wat er bij AliE merken ook gebeurt. Het weet dan net niet voldoende te overtuigen dat het ook echt wat is. Hier hebben ze de fotografie op orde en de band met het moederland helpt mee in het enthousiasme.
Voor de duidelijkheid over mijn eigen motivatie: ik zou zeer goed te vangen zijn voor een klein dressy horloge met verticaal geborstelde plaat en gegraveerde Breguetcijfers. Tegen deze prijs moet ik nu veel moeite doen over een serie twijfels heen te stappen. Een duidelijk eigenzinnigere ontwerpvisie had waarschijnlijk minder nadruk op die twijfels gelegd.
Dat spijt me voor je. Maar betekent wel dat je de vermaledijde haarlijntjes ook minder zult zien!
Helemaal mee eens
Dat was ook mijn voorgaande mening… ![]()
Grappig genoeg zijn het de eigenzinnige details waar men over zit te zeuren.
Ja, ik vind de gravure tussen de lugs juist leuk. Ook het voluit cursief geschreven Sero Watch Company moet juist blijven als old timey detail. Netherlands, ik zou the er voor hebben gezet, maar het stoort me in deze vorm ook niet.
Signature, dat had niet gehoeven, maar soit. Verder is een strakke kast juist netjes, een gat er weinig fout. Ik vind de wijzers erg tof, ik heb zowel een Hamilton Navy, Stowa Marine en Tourby Marine met exact deze wijzers gehad, en het is geweldig.
Tussen alle moderne ontwerpen en evidente sixties en seventies horloges die de markt overspoelen is een jaren 30 deck watch eerder een eigenzinnige verademing, naar mijn smaak.
Zelfs de gekozen maat is excellent, want als je hem kleiner maakt verliest hij zijn karakter, terwijl hij ondraagbaar wordt als hij groter word.
Als ik echt, echt een punt van kritiek moet hebben: de banden. Die ene platte band is lelijk, de rest is gevuld, dus ik weet nu al dat de band direkt de kliko in gaat omdat ik een mooie platte band uit ga zoeken. @Sero, de Rios Prestige was een mooie platte croco geweest.
Ik ben het 100% met je eens Fate. Het is echt een mooi horloge.
@Sero; het glas; ik ga er van uit dat het saffier is? En is het ontspiegeld?
Mooi hoor!
Mooi ding, Sero doet het voor mij niet maar daar is al genoeg over gezegd.
Ik neem aan dat ‘Dutch Rose’ ook de revue al gepasseerd is?
Keep up the fine work!