Service 2x Tissot Navigator 44646

Prachtig verslag! Mooie foto’s en leuk verteld. Bedankt!

1 like

:clap::clap::clap::clap: Indrukwekkend knap Wilco!

1 like

Dank je; wordt wel weer eens tijd om een serviceverslagje te maken. Service nog steeds regelmatig horloges, maar maken van een verslagje komt er meestal niet van. :blush:

2 likes

Is het ook mogelijk om je expertise in te huren voor de service van een Tissot 44646?

Nee helaas. Heb maar beperkt tijd voor de hobby en die tijd krijg ik wel vol met eigen projecten. Maar er zijn er hier op het forum vast wel die het wel voor je willen doen.

2 likes
2 likes

Wouw!! Leuk om te lezen en plaatjes kijken!
Zeer mooie horloge’s geworden!
Mooi gedaan,

1 like

Al een oud draadje zie ik.
Maar aangezien het om een 2481 gaat:

Heb je wellicht een tip hoe het beste het veertje van het datumverzet te plaatsen?

De foto’s zijn van een 2571, maar volgens mij is het datumverzet identiek aan dat in een 2481.
Het heeft me destijds uren gekost om het veertje, het hamertje en de datumschijf goed te krijgen. Daar moet vast een handigheidje zijn dat ik niet ken.

En er ligt hier nog een 2481 te wachten op een beurtje…

1 like

Dank je :pray::blush:

1 like

Ja dat veertje is even pielen. Ik zet het veertje in het plaatje. En de datumjumper (hamertje) in de uitsparing in het uurwerk, datumschijf nog niet plaatsen.
Datumjumper zo ver mogelijk uit schuiven (zodat het ronde stompje tegen het eind van het sleufgat in de jumper ligt).

Dan het plaatje op het uurwerk leggen, het rood omcirkelde pennetje in het gaatje, maar het plaatje een stukje linksom gedraaid. Dan het plaatje zoals de pijl aangeeft rechtom naar de uiteindelijke positie draaien, terwijl je hem aangedrukt houdt.

Dan het schroefje plaatsen, maar net niet helemaal vastdraaien. Dan de datumschijf op z’n plaats schuiven. Daarna kun je het schroefje helemaal vastdraaien.

Die constructie is inderdaad voor al die uurwerken gelijk, 2481, 2571, 2451, etc.

Succes :+1:

2 likes

Dank je!
Ik had de datumschijf al geplaatst, omdat ik die niet meer geplaatst kreeg nadat het veertje en de hamer geplaatst waren.
Ga ik dat volgende keer proberen! :+1:t2:

In de 2571 zit ie, daar blijf ik lekker vanaf :sweat_smile:

1 like

Ah, ja met de schijf al op z’n plek is het niet te doen.
Met het schroefje een half slagje los krijg je die datumschijf er net onder maar blijft het veertje en de jumper wel netjes op z’n plek.
Succes :+1:

1 like

Hulde voor de mooie uiteenzetting!
Zeer leerzaan en mooi om te zien/lezen.

Wat gepaard gaat met een fantastisch resultaat!

1 like

Dank je. Inmiddels alweer even geleden, maar voor mij ook leuk om weer even terug te lezen :sweat_smile:

1 like

Dit is precies de wijze hoe ik het (door trial en error) ook als “eenvoudigste” manier uitvoer.

2 likes

Precies. En als dus even de datumschijf eraf moet (je weet wel, Giles de la tirette :grimacing:) dan haal ik alleen het andere plaatje eraf, en deze alleen een slagje los :innocent:

2 likes

Hahahaja, ikke ook.

Het is dat het incabloc eronder zit, anders zou ik hem bij een service ook laten zitten.

De persoon die dit zo verzonnen heeft, moet een hekel aan knutselaars gehad hebben.

2 likes

Lijkt het wel op Inderdaad :sweat_smile:
Overigens konden ze er bij ETA ook wat van, weet niet of je wel eens zo’n dames pr516 open hebt gehad, maar het datumjumpertje daarvan is nog een graadje erger :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Hoe vaak ik dat gedacht heb… :joy:

2 likes

Prachtig werk en een mooi verslag. Ik ben het mijzelf ook aan het aanleren.

Ik merk wel dat ik erg veel last heb van stofjes in de ruimte. Hoe ga jij hiermee om?

1 like