Sfeer bij juweliers?!

En enige vorm van een klant normaal aanspreken…

Verkoper: “zeg het maar"
Pardon? reageer ik
"ja zeg het maar” krijg ik wederom te horen.
Ik wist niet dat ik iets moet zeggen hier reageer ik op ongelovige toon.
Verkoper kijkt me nu aan alsof ie water ziet branden oid.
“Wat moet u” vraagt ie vervolgens.
Niets meer, zegt ik, ik had graag geholpen willen worden bij de keuze en aanschaf van [product] maar ik zie er bij nader inzien van af om in dit bedrijf nog iets te kopen.

Ik winkel erg graag in Duitsland, slechts een kwartiertje rijden en zoveel aangenamer winkelen.

ook leuk.
cassiére die een handvol wisselgeld zonder blikken of blozen en de gelegenheid het na te tellen zo in je hand gooit.
ik leg het dus neer en tel het op mijn gemak na, “ja klopt netjes” zeg ik tenslotte en vervolg mijn reis, de cassiëre verbijsterd achterblijvend.

11 likes

Ow wat erg…hopelijk heb je geen kinderen die hier bij moeten zijn :thinking:

1 like

Dat verhaal klopt vaak wel, of je moet er mensen kennen , dan ontdooien ze wel
Herkennen je dan en is koffie zo geregeld
Ik wordt altijd super geholpen bij Schaap & Citroen in Groningen en Utrecht

1 like

Dat hoop ik ook :wink:

3 likes

Als je dat serieus meent, zou ik mijn smaakpapillen een keer laten testen :joy:

Wat een onzin.

4 likes

De vraag is, heb jij de cups van de lidl geproefd? Ik niet overigens. Ik vind ze van de AH in elk geval zeer aanvaardbaar.

Ja die heb ik geproefd (meerdere malen). Ik vind ze niet lekker. Ik heb uiteraard niet alle Lidl soorten geproefd. Die van Albert Heijn zijn ook wat mij betreft zeer aanvaardbaar. Die koop ik ook regelmatig.

Originele Nespresso cups zijn echter superieur. En die heb ik wel bijna allemaal geproefd!

3 likes

Als je maar niets hebt in te ruilen.
De man dacht mij bij een stapeltje gouden tientjes met 45% van de smeltwaarde het bos in te sturen :slight_smile:

Er zijn goede psychologen die je van die rillingen af kunnen helpen :wink: Maar dan moet je dat zelf natuurlijk wel graag willen

4 likes

Maar je v/d Klaauw wel daar gekocht?

1 like

Ik ben een redelijke etalagejunk, voor wat betreft horloges dan, maar ik ga vaak de drempel om de winkel binnen te stappen niet over.

Daar waar ik wel ben binnen geweest, herken ik heel goed een aantal van de bovenstaande ervaringen. Beste ervaringen zelf overigens bij Bucherer in Zwitserland, maar dat is al even geleden.

Een aantal zaken snappen ze bij juwelierszaken gewoon niet (uitzonderingen daargelaten).

1
Het salaris van de verkopers en personeel wordt niet betaald door de baas, maar door jou als klant.

2
Belevenis! Het kopen van een horloge (ieder horloge!) moet voor de klant een feestje zijn.
Anders kunnen ze beter online kopen, wat vaak ook goedkoper is.

3
Geef de klant ALTIJD meer dan hij/zij verwacht.
Zorg dat je goodies van de horlogemerken in huis hebt, en anders een doosje bonbons, of flesje wijn, o.i.d. En geeft die bij iedere horlogeaankoop erbij, of het er nu een aankoop is van 250euro of van 25000euro.

4
Doe als verkoper niet alsof het horloge, waar de klant interesse in heeft, voor jou iets normaals is en in vergelijking met andere/duurdere horloges heus niet zo bijzonder is.
Deze fout maken ze echt veel. Wees enthousiast voor de keuze van de klant, en bevestig deze met de opmerking dat zij/hij absoluut de beste keuze maakt.

5
Behandel de klant zoals je zelf het liefste zou worden behandeld.

Als je dit niet doet ( en dit geldt voor veel winkels), dan ga je er gewoon aan.
Met weer een leeg winkelpand in het centrum erbij.
Gr.

19 likes

Zozo, we krijgen zelfs nog wat verkooptraining in dit topic…:scream_cat:

1 like

AWCo in Amsterdam : top. Ongedwongen relaxte sfeer,alles passen,alles vragen,de juiste adviezen geven.
Voor niet-Amsterdammers succes met parkeren ( hartje Jordaan)…Ik de scooter op de brug😎
Niet te vergelijken met SC (pc hooft dus ) en Gassan …slechte ervaringen mee maar snap ze ook nog wel.
QP in Amsterdam zuid wel weer perfect.

Een keertje bij Gassan in de binnenstad van Amsterdam binnengekomen en een paar Rolex horloges mogen passen. Ondanks mijn leeftijd als een ‘heer’ behandeld!

Die dag droeg ik mijn eerste en tevens goedkoopste horloge afkomstig uit China. Dit leverde wel een grappig momentje op toen de beste man vroeg wat voor bijzonders ik om de pols had.

Verkoper: wat een bijzonder horloge! Ziet er erg mooi en solide uit. Zelfs een moonphase. Mag ik u vragen van welk merk die is?

Ik: Ja hoor, het is een Guanqin

Verkoper:
Het spijt me, ik heb er nog nooit van gehoord… zal het direct vanmiddag opzoeken, ben benieuwd! In welk prijssegment opereert dit merk?

Ik: Voor een gemiddelde Guanqin betaal je 7 à 8, althans een jaar geleden. Zou nu zomaar de helft duurder kunnen zijn.

Verkoper: dus gemiddeld 7 en een half duizend? Ik dacht al wel dat hij niet goedkoop zou zijn, dat straalt ervanaf.

Ik: nee, 7 à 8 dollar op AliExpress

Verkoper: :flushed:

32 likes

Geniaal.

1 like

Volledig mee eens, ook fantastisch geholpen daar!

Waarschijnlijk heb je die dingen nog nooit gehad en zeker heb je de vergelijking door de consumentenbond niet gelezen.

Overigens hebben we het uitgetest.
klanten in mijn bedrijf zowel de nespresso als de lidl cups voorgezet en gevraagd of ze er verschil in konden proeven.
niemand dus

1 like

Dan is je apparaat kapot :thinking:
Dit zelfde verhaal had mijn moeder van 80 nl ook.
Aangezien ik er een 200p/m verbruik en niks te verliezen had (behalve dat ik die verschrikkelijke depressieve Lidl in moest) heb ik een aantal smaken Lidl cups gekocht.
Wat een bagger was dat zeg…mijn moeder weer blij want had gratis cups.
Heb veel merken geprobeerd maar geen enkele tipt aan de originele (helaas).

3 likes

Ja maar dit dus wel EXACT ZO.

AHA
Ik ben dus in het bezit van dat UNIEKE apparaat wat van walgelijke supermarktkoffie uiterst lekkere originele koffie maakt.

Zuinig op zijn, heel zuinig.

1 like