Sfeer bij juweliers?!

George, kom er maar in en maak een einde aan deze koffie-disscussie.

Ohhh, door Consumentenbond gepubliceerd, dan is het waar! :thinking:

2 likes

Jongens, organiseer een proeftest op de meeting.

4 likes

https://i.memecaptain.com/gend_images/KgAOtA.jpg

1 like

Dan is het in ieder geval een objectieve test zonder dat er producenten zijn die d.m.v. ,bijvoorbeeld adverteren, ( in een magazine) een vinger in de mogelijke uitkomst pap hebben.

Hmmm, persoonlijke smaak en objectieve testā€¦ Gaat dat samen? Ze kunnen wel objectief de kwaliteit van de verpakking testen. Maar smaak?

Misschien idee dat Consumentenbond het mooiste horloge gaat kiezen, weet een ieder direct wat zijn/haar graal is. :wink:

5 likes

Maar het is niet prettig als je op een bepaalde manier beoordeeld wordt. Mij boeit dat namelijk wel.
Natuurlijk zijn er mensen die bijvoorbeeld gek zijn van Breitling maar er nooit eentje kunnen kopen, maar wel 3 keer per maand bij een juwelier gaan kijken. Maar zelfs dat moet kunnen zonder te worden beoordeeld.
Maar sommigen denken aan je kleding te kunnen zien of je een serieuze klant bent of niet. Dat is tenminste mijn ervaring.

Ik ben vroeger ook weleens bij een autodealer naar binnen gelopen met kluskleding aan. Ik moest echt moeite doen om te worden geholpen.
Een week later een keer uitgeprobeerd met nette kleding aan en toen werd ik vanuit alle kanten besprongen.
De auto maar bij een andere dealer gekocht.

Thatā€™s a bingoā€¦

8 likes

Kan hoor, en gebeurt ook.
D.m.v. ā€œblindā€ proeven/ruiken enz.enz. door smaakpanelā€™s, komt er toch ergens een gemiddeld beter product uit. Hoe meer testers er zijn des te beter zijn de uitkomsten.

Dat kan je niet blind doen. Als men bij de consumentenbond horloges zou testen dan zou men denk ik uitkomen op het goedkoopste quartz horloge dat d.m.v.zonlicht wordt opgeladen en zichzelf elke nacht gelijk zou zetten met de atoomklokken wereldwijd.

het gebeurd helaas zo idd. Verkopers kijken van teveel naar kleding of waarmee je kont aanrijden. Zijn in mij ogen meteen geen goede verkopers en bij mij is de kans meteen verkeken op een deal.

Mijn vrouw daarentegenā€¦ als een verkoper zo neerbuigend doet dan moet ik haar afremmen want ze koopt dan vaak nog meer dan het plan was uit neidigheid. Laatst zei een verkoopster van badpakken dat ze beter in een ander rek kon gaan kijken want waar ze bij stond zou ze niet kunnen betalen, ja dat zei ze letterlijk. (idd shoppen in bank hang kleding) . Als reactie heeft ze er 2 uit dat rek en 1 uit het ā€œgoedkopeā€ rek gekochtā€¦resultaat, enkele 100tjes lichter en 3badpakken die ze niet eens mooi vind rijkerā€¦

Ik bedenk, ik moet haar mee nemen naar wen botte juwelier met mooie horlogesā€¦

Ach, als ze je goed behandelen koop je er iig vaker dus het lange termijn resultaat is een stuk groter dan die impulsieve boze 1malige uitschieter.

1 like

Briljant :joy::+1:t2:

1 like

Bekijk deze uitzending van Keuringsdienst van waarde eens. Eens kijken of dan nog steeds objectief proeven met smaakpanels bestaat: https://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-10-2017/KN_1692972

Ik heb deze al gezien. En ik denk dat je de ā€œlabelsā€ die men op flessen ziet bedoeld? Prijzen voor dit en dat gewonnen en voor zus en zo. Dat zijn gekochte ā€œprijzen en labelsā€. Wijnwereld = gebakken lucht.

Ook ik ben hier prima geholpen. Aardige verkoper die alle tijd nam om mij meerdere horloges te laten zien.
Mede dankzij zijn (romantische) verhaal over de Moonwatch bezit ik er nu een.

Dat is gewoon tactiek van de verkoopsterā€¦
Snappen die gekke consumenten gewoon niet :joy:

Inderdaad, vorige week nog bij Brunott geweest, de etalage was al zodanig dat ik wel naar binnen moest (GS, Oris, Meistersinger e.d.) wel gelijk duidelijk gemaakt dat ik niet kwam kopen op dat moment, maar dat was geen enkel bezwaar. Ook bij Van Willegen een paar jaar geleden uitermate goed en uitgebreid geholpen.

1 like

ā€œEen gemiddeld beter productā€.
Al vindt heel Nederland zout water lekkerder dan cola, blijf ik toch aan de cola.

Smaaktests zeggen mij helemaal niets. Heel vroeger ook lid van de Consumentenbond geweest, en dan kocht ik na zoā€™n test chips die er als Ć”llerlekkerste uit naar voren kwamen. Mooi dan. Ik von ze niet te vr3ten.

1 like

Ik zeg ook niet dat het waterdicht is. Maar , hoe meer mensen testen des te beter de resultaten.

Ha kom op. Dit is onzin, want dat is niet zo.

Mijn persoonlijke (doch uitgebreide) ervaring is dat het in het Heilige Land niet veel beter is, integendeelā€¦ daar eisen ze ook nog 10% fooi van je, terwijl het gedrag hetzelfde isā€¦

Afijn, we dwalen af

Ohhhh, schrok al. Dacht dat het met meer producten zou gebeuren, maar gelukkig alleen bij wijnā€¦ :wink: