Sfeer bij juweliers?!

Ed, je snapt niet wat ik bedoel. Het resultaat zal voor veel mensen het beste zijn, maar daarom nog niet voor mij.

Gelukkig hebben we dat niet met horloges. :relaxed:

1 like

Als jaren ga ik naar Duitsland op vakantie, beetje wandelen en lekker eten. Nu met de Camper, voorheen met tent en caravan ( ja ik weet het - beetje traditionele kampeercarriere) en ja, meestal is men hoffelijk en hulpvaardig.
Als ik dan soms onze landgenoten zie acteren, hoop ik maar dat het beperkt blijft tot de lompheid dat in eigen land niet zo opvalt…

Sorry, ik geloof dat ik off-topic ben gegaan…

1 like

Hier heb ik dus echt extreme moeite mee.
Je mag best homo zijn “zolang je maar normaal doet”!
Zout op met je homofobe bullshit statements en ga lekker je Lidl koffie drinken!!! :triumph:

22 likes

Gayyyy

Niet zo lesbisch doen joh.

1 like

Nee, niet in alle gevallen. Dat lijkt mij duidelijk. Maar je gaat mij niet vertellen dat je altijd en eeuwig een zo’n andere smaak hebt t.o.v. andere mensen. In geval wel, dan begrijp ik “Seiko” in je forumnaam niet. Want als er één horlogemerk in Nederland gemiddeld is dan is het Seiko wel. :relaxed: Bedoel ik niet negatief hoor. Volgens mij zijn er in het grijze grijze verleden door de consumentenbond ook horloges getest, en kwam Seiko daar overigens uitstekend uit

Ik geloof ook niet dat ik dat ergens heb gesteld.

Ontopic: bij de duurdere juweliers heb ik geen ervaring. Bij de mainstream juweliers regelmatig binnen geweest, en over het algemeen wel netjes geholpen. In het verleden bijzonder goed geholpen bij Levens Time Center in Breda, maar die is helaas gestopt. Daar zit nu een fysieke winkel van Horloge.NL in, en daar word je nog net niet besprongen.
Ook bij Bouman in Culemborg ben ik een aantal malen netjes ontvangen en geholpen.

Ho waggeffe

Ik bedoel beslist niet dat ik op wat voor manier dan ook enige medemens wil veroordelen tot het handhaven van een bepaald opgelegd gedrag.
We zijn hier nou juist zo trots op onze vrijheden.

maar de heren die hier in arnhem in de nespressowinkel werken hebben een houding die de gemiddelde homosexueel zelfs niet op prijs zal stellen.
moeilijk om hier tekstueel over te brengen maar als je de moeite neemt een bezoekje te brengen snap je wel wat ik bedoel.
een poging, wie de film beverlyhills cop kent (deel 1) die verkoper in die winkel… beetje dat gedrag.

Quote Wil “Het resultaat zal voor veel mensen het beste zijn, maar daarom nog niet voor mij.”

In zekere zin wel. :innocent:

Nee dat zijn kleerkasten van in de 30 :joy:

Aantal jaren geleden in Wenen, horlogezaak met Jaeger Le Coultre, tourbillion: prijs 75K.
Zegt de verkoper: ga er maar even mee naar buiten, kunt u het in het daglicht bewonderen …
:nerd:

Hij bleef ik de deuropening staan, dat wel, maar ik stond er mee op straat het horloge te bewonderen…

Een van de meest aparte gewaarwordingen op verkoopgebied met horloges.

13 likes

Vooral Lidl cupjes blijven drinken joh! Dan ben ik sneller aan de beurt bij de balie van de Nespressowinkel. :joy:

2 likes

Gruyters?

Idd zeer vriendelijke mensen en een goede service is mijn ervaring!

2 likes

Hier laatst ook eens naar binnen gestapt (voor mij is de drempel ook vaak ‘‘hoog’’ om naar binnen te stappen wegens vaak het ‘‘kijken kijken niet kopen’’ gevoel.)

Vriendelijk begroet, kon rustig rondkijken en kreeg ook wel het gevoel dat als ik zou vragen wat te mogen passen, dit zonder meer mogelijk was :smiley:, niet het gevoel dat ze je naar buiten proberen te kijken :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb eigenlijk geen nare ervaringen bij de duurdere juweliers. Of ik er nu in korte broek (in de zomer shoppen in een andere stad) of spijkerbroek binnen kom, ik mag altijd zien en passen wat ik wil en word normaal behandeld. Zeg ook meestal eerlijk dat ik toch niets ga kopen maar dat ik het allemaal erg mooi vind.
Met mijn vrouw een keer Tourbillon in de PC Hooftstraat binnen gestapt. Zat me te vergapen aan de vitrines waar per vitrine maar één horloge tentoongesteld was. Toen ik mijn vrouw vroeg wat zij dacht dat die dingen van Harry Winston en Jacquet Drosz kosten luisterde een verkoper een beetje mee. Nou, 10.000 zegt ze… Ik zei, doe er maar een 0 bij en het eerste cijfer mag ook wat hoger. De verkoper moest lachen en heeft ons keurig een en ander uitgelegd. Erg leuk.

Een paar weken geleden was ik in Londen bij Harrods. Geen enkel probleem om een Hublot te passen van 40.000 met mijn Adidas hoodie en gympen aan. En nog een leuk gesprek ook.

2 likes

Dat is niet verrassend. Precies de doelgroep van Hublot. :grin:

27 likes

Het gevoel wat men heeft wordt vaak gecreeerd door eigen kernovertuigingen. Simpel gezegd: als je al denkt dat verkopers alleen maar naar een klant in pak kijken voel je je al ongemakkelijker. Het gaat er dus om hoe je als persoon erin staat. Als je vind dat je niet netjes wordt bejegend kan je dit aankaarten bij de winkel en beetje zaak reageert hier dan ook op. VB: ik ging in me normale kloffie bij S&C naar binnen en tuurlijk voelde ik ook even die verandering van sluis en binnen staan. Ik ben het meestal voor door direct kenbaar te maken waar ik voor kom en wat mijn intentie is. Zo weten beide partijen direct wat de verwachtingen zijn en stelt de verkoper zich daarop bij. Ik ben 2 weken later teruggekomen op mijn skateboard en liep daarna met een gloednieuwe Breitling Superocean de winkel uit. De reden waarom ze niet op je horloge reageren is simpel: ze hebben hem allang gezien, maar het zou betekenen dat jij gaat denken dat ze daarop selecteren en dat willen ze niet.

4 likes

Klopt Gruyters, mooie winkel! Ik wordt altijd door Emiel geholpen, hij geeft me goede adviezen. Gewoon gezellig om eventjes langs te gaan en de prijzen die ik daar heb betaald zijn prima. Aanrader!

1 like

Komt door die knappe Haagse kop man!

1 like

Reuter in Amsterdam.
Eerst koffie dan champagne :slight_smile:
Helaas laat ik dat laatste links (of moet ik zeggen: rechts) liggen.