Ik kreeg mail van Archimede. Ze hebben hun Pilot 200 nu ook op een stalen bracelet uitgebracht. Even wat specifikaties:
39 x 10,9 x 45mm
200m WR
Geharde kast en bracelet, naar recept van hun Outdoor horloges
ETA 2824
Saffier met AR coating voor, saffier achter
Een mij onbekende lume, ik denk BGW9.
En dat allemaal voor 1100,- ballen.
De Sinn 556 is gewoon niet gehard voor die prijs, maar heeft een top grade Sellita aan boord. De Damasko heeft de kroon die onovertroffen is, maar kut lume en bovendien geen bracelet voor dat geld.
Er is nog de Stowa Pilot Sport, maar ook die geen bracelet, en zeker niet voor dat geld.
Sure, ik heb al een pilot 39, en overweeg hem ook niet. Die Super Squale moet er nog eens komen, hier. Precies in die versie.
Maar ik vind het interessant dat Archimede voor dat geld een geharde sportflieger kan maken met erg goede specs en een vrij platte kast. Toch altijd leuk?
Leuk die Archimede maar voor mij heeft de Sinn een wat stoerdere uitstraling die mij erg bevalt.
Waarschijnlijk door de crown-guards…
Ik heb een 556IRS en een 556IB… prachtig.
Op leer zijn ze allebei nog onder de 1000 Euro. 960. Das war einmal voor Sinn.
Ik begrijp wat je zegt over de kast, maar ik kan er niet mee leven dat Sinn’s wijzers allemaal nipt te kort zijn. Dat vind ik jammer, anders had ik er al wel een keer eentje gehad.
Op sinn.de kom ik uit op €1250 voor een 556 op staal. En leverbaar, wie wunderbar. Dus ik stem Sinn. Ondanks dat ik een Archimede heb, die 12 jaar geleden ook een fractie kostte van wat ze nu voor een Pilot H in 42mm vragen.
Na 5 mislukte pogingen om een screenshot mee up te loaden moet je die 556 maar op sinn.de opzoeken. 🫤