Show hier je Bronzen horloge!

Thanks! Die blend was deels gepland. :grin:

Wat is wel bijzonder vond was hoe blauw de kroon werd in vergelijking met het groenige kleurtje van de case. Nu zie je daar niets meer van:

3 likes

Let’s go!

Het spettert wel erg ja. Hoop niet dat je dat erg gaat zien. Heb geen zin om hem er weer uit te halen en schoon te maken :laughing:

1 like

supervet. Nou wil ik er ook 1 :woozy_face:

2 likes

Even een tip als ik mag: hang hem face-down erboven. Dan komen de dampen beter in contact met de bovenzijde van het horloge. Anders zal de zijkant waarschijnlijk sneller patineren dan de bovenzijde.

Ook raad ik je aan het horloge goed te laten drogen voordat je hem gebruikt/afspoelt. Anders ben je net als mij de patina direct weer kwijt :sweat_smile:

De zout water + ammoniak methode lijkt iig een stevige laag patina te maken. Ik heb hem er hier nog niet af geveegd na contact met kleding en m’n handen.

Hier dacht ik ook al aan maar toen had ik hem al opgehangen :grin:

Ik zie na 30 minuten nog niets in ieder geval maar we gaan het zien.

Thanks voor de overige tips. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert ga ik dat andere proberen.

1 like

Was dat ooit een blauwe plastiekje op de kroon? :sweat_smile:
Nuja, lijkt eerder een andere brons legering. Even nagekeken en blijkbaar kunnen alkalimetalen (natrium…) een blauwe tint geven.

Wikipedia

Alkalimetalen zoals natrium en kalium lossen gemakkelijk op en geven karakteristieke blauwe oplossingen…

1 like

Weer wat geleerd! Dank!

Zo noem ik het tekens ammoniak, maar blijkbaar is ammonia de correcte benaming. :nerd_face:
Ik zou ook niet gek opkijken als de kroon (en de bezel) inderdaad een iets andere legering is gezien hier erg veel detail op zit qua gravering.
En helaas; deze kroon heeft nooit een blauw plasticje op de kroon gehad :slight_smile: (dat is toch enkel bij gepolijste kronen tegen krassen?)

1 like

Enorm mooi deze Christopher Ward!
Deze heeft een week in mijn winkelmandje gezeten :sweat_smile:, en toen kwam plots een Glycine hier voorbij in het blauwe gedeelte. Als eerste bronzen horloge, was de stap net iets minder groot.

Maar de CW blijft in mijn hoofd spoken…

5 likes

De glycine is ook prachtig :+1:
De CW stond al op mijn lijstje in het staal met een blauwe plaat en toen zag ik deze. Een (dure) impulsaankoop maar ik ben er zeer blij mee!

1 like

Zo snel mogelijk een bronzen horloge bemachtigen nu het nog kan

6 likes

zou t?

1 like

Oei! Nog even en we krijgen Rolex taferelen met een bronze horloge?! :scream: :sweat_smile:

1 like

2 likes

4 likes

5 likes

Zo. Kan hier ook meedoen.
Gister een Zelos Mako V2 in brons op de kop getikt.

Vanochtend de ketchup en tandpasta behandeling gegeven.

Zie hier het resultaat :heart_eyes:

3 likes

4 likes

Mooi horloge Wim! Een jaar later en nog niet veel veranderd :wink:

3 likes

3 likes

Leuk om te horen Wouter!
Veel plezier nog met deze bronzen schoonheid :smiley:
Ziet er inderdaad nog even knap uit, misschien toch eens terug nadenken voor brons in mijn collectie. :thinking:

1 like