Bij de impressies heb ik al mijn indruk gegeven van deze dag.
Hier wat plaatjes (zonder verder veel commentaar) van waar ik aan het einde van de zondag middag mee thuis kwam.
Niet alles gevonden wat ik zocht maar wel tevreden met de buit.
Zowaar ook nog netjes binnen mijn budget gebleven.
Ten slotte de piepkleine Movado (19mm), die ik al had van een vorig Rikketik bezoek. Nu weer opgepikt bij @Vinwat, die ook een standje had op de beurs. Huub was zo aardig om het horloge weer technisch in orde te maken voor mij, zodat ik het nu aan mijn dochter kan geven om te dragen. Dank Huub!
In latere postjes zal ik nog wel wat vertellen over deze aanwinsten als er een beetje interessant verhaal achter zit en als ze netjes opgeknapt zijn. Hier zie je ze in de (niet eens zo slechte) staat waarin ik ze vond.
Leuk je gesproken te hebben @Lexaf. Eindelijk een keer een gezicht zien achter een forumnaam.
Die Ancre 17 is een Ruhla met een andere naam.
Ik heb een paar Bergeon pincetten gekocht bij een Belgische mevrouw. Ik heb ze zojuist al gebruikt, en nu weet ik dat ik al die tijd heb zitten prutsen met mijn andere pincet. Bergeon is dan wel duur, maar je merkt wel dat de kwaliteit ook beter is.
Ik heb ook wat projectjes uit een rommelbak gehaald. Eens kijken of ik er wat van kan maken.
Ik had al zo’n vermoeden. Toen ik hem daarstraks opende kwam ik een wel heel bekend uurwerkje tegen. Dat verbaasde me niks, want nadat ik 'm eerder al even opgewonden had, klonk ie als het uurwerk van een wekker… kling klong kling klong… penanker dus. En ja hoor: een echte UMF 24-32!
Verder niks mis mee. Hij ziet er keurig uit, loopt tot nu toe netjes door en zo te zien op tijd.
Wat niet gezegd kan worden van het Velona jump hour horloge. Die tikt er ook al een paar uur vrolijk op los, maar de uren en minuten schijfjes bewegen voor geen millimeter. Het tijd- en datum verzet werkt wel met uitgetrokken kroon, maar lijkt er op dat het horloge in de normale stand de schijfjes niet aandrijft. Daar moet dus nog wel even naar gekeken worden. Eerst maar eens uitvissen wat voor uurwerk er in zit.
Goed lezen he?
Natuurlijk zijn die dingen met bakken vol te vinden. Ik schreef alleen dat ze, tot mijn verbazing, dit keer op de Rikketik niet te vinden waren, andere jaren altijd volop. Rikketik vind ik nou typisch zo’n beurs waar je kleine spulletjes zoals springbars, gespjes, leuke bandjes voor een lief prijsje en dito horloge plexi glaasjes kunt vinden. Deze keer dus niet.
Dan surf ik vervolgens wel apart naar Bol, Kish (niet Wish!) of desnoods Ome Ali, maar ik vind het on line bestellen van dat soort spulletjes altijd maar gedoe. Wachttijd, risico van verlies in de post, verzendkosten, etc. Ik had ze liever in Houten gekocht, zoals ik al jaren doe…