Rikketik Oktober 2021 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Hoe kan dat nou…die hebben toch zo’n speciaal broekje aan

5 likes

Dat waren de volle pampers van spanning

6 likes

Volgens mij zijn dat studenten uit Leiden en Amsterdam. Van die ballen…

4 likes

Ik heb er geen foto van genomen, maar is iemand anders ook opgevallen wat voor geweldige beschrijving er stond genoteerd bij een Rolex met een “wide boy” uurmarkers zoals de geweldige Rolex van @HansT ? Moet toch echt opgevallen zijn haha :rofl:

3 likes

Jij had dat al op jonge leeftijd.:joy:

1 like

Ben ook geweest.
Het was veel drukker dan ik verwacht had.
Spruitjes lucht viel mee.
Wel af en toe onbedaarlijke kelderlucht bij sommige tafels, vooral bij de klokken.
Gemiddelde leeftijd leek mij iets jonger geworden.
Veel horloges, maar prijzen leken mij nog hoger dan vroeger.
Weinig goedkope opknap meuk (waar ik dus naar op zoek ben).
Bijna geen glaasjes en springbars (waar ik dus ook altijd naar op zoek ben).
Veel horlogebandjes van vreselijk slechte kwaliteit en nog duur ook,
dus die zal ik voortaan nu echt allemaal zelf moeten gaan maken.
Gezellig wat HF leden gesproken.
De kroketjes waren deze keer krokant en heet! Lekkah! De koffie nog steeds uilenzeik.
Toch alles bij elkaar nog wat leuke horloges gescoord, foah wènagh.
In een ander postje laat ik nog even zien wat de buit was.
Samengevat: Rikketik is nog steeds leuk, de moeite van het bezoek waard
en blijft voor mij voor herhaling vatbaar.

15 likes

Nee, hij was al meermaals NL kampioen quizzen en op het Benelux-kampioen quizzen gewoon al heel jong finalist, hij heeft al 2 x een horloge gewonnen door een vraag te beantwoorden en hij won recent nog op televisie een wedstrijd tegen een vijftal deskundigen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kortom, er zijn er die denken het te weten en er zijn er die het daadwerkelijk weten. Now you were wrong, which category does that put you in?

1 like

Sommige opaatjes druppelen ook in hun broek hoor.
Er hing zo links en rechts wel een odeurtje.

1 like

In de non autisten groep

2 likes

Of gewoon bij de non-presterenden?

Kan ook nog bij de groep met verhoogd Korsakov-risico zijn van de witte wijn.

Vragen, vragen…

1 like

Het fijnste is altijd…als er in een kleine opstopping bij een tafeltje iemand een enorme zachte ruft heeft gelaten. Die ongemakkelijke gezichten, optrekkend neusje…en dat dan de rij ineens uit elkaar gaat. Zo handig als je iets wilt zien dan…
Had er zelf geen last van…was verkouden met een klein drupje aan de neus

8 likes

Ik vind dit een vervelende opmerking.

5 likes

Balen… Hoe was de Rikketik?

1 like

En intussen ietwat flatulent? Een uitgekiend dieet de dag voor de Rikketik kan wonderen doen :rofl:

2 likes

Het was u dus :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ik was er van 11.00 tot 13.30 ongeveer. Mijn eerste RIkketik en voldeed aan mijn verwachting. Erg druk - en dat is goed voor de horloges lijkt me. Ook veel klokkenspul en antique zaken. Ik vond het wel erg donker binnen waardoor veel horloges slecht te zien waren. Mijn pinapparaat deed het niet dus had ik ook geen geld bij me. Heb me goed kunnen inhouden.

Fluted Seiko’s, die ik nog niet kende (bij Monster Watches denk ik)

![IMG_20211017_124641|665x499]![IMG_20211017_124638|665x499]
(upload://ikyK3CwBnvSF9l2WHNcQ6OFFlLG.jpeg)

(upload://833kjZ8TErgEjf6wjI5t1VaWP4U.jpeg)

13 likes

5th amendment :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eerste keer heen geweest met de gedachte “ik moet er toch een keer geweest zijn”, voorbereid op het ergste, mede door HF. Ik vond het 100% meevallen. Veel Omega’s, Heuers en Accutrons gezien. Een aantal leuke gesprekken gehad en zelfs nog een Accutron gekocht. De conditie van veel horloges vond ik minder, maar het aanbod was redelijk ruim.

Ik had meer wand- en tafelklokken verwacht, meer troep, meer stoffige lui. Dat viel allemaal reuze mee, genoeg vitrinekasten met horloges om door te snuffelen. Het aantal louche handelaren en fakes was hoger dan verwacht, dat mensen die spullen durven aan te bieden op zo’n beurs is mij een raadsel. De hal vond ik slecht verlicht en slecht geventileerd.

Zit te twijfelen om er volgende keer ook te gaan staan met een standje, als iemand ervaringen of tips daarover heeft, graag!

10 likes

Je hebt @koen gevangen!

1 like

Mijn aanwinsten:

eigenlijk zo’n beetje traditie… aan’t eind van de dag, als alles en iedereen al aan het opruimen is, stiefel ik nog even bij Rob van Monsterwatches langs… hij heeft altijd een resem Nato bandjes bij zich… en daar mag ik graag in snuffelen…

De Oogst van vandaag dus… 3 mooie Nato’s… vooral de donkerrode is meteen al mijn favoriet, soepel, en een mooie kleur…

't was wel flink druk, maar ik heb gemerkt dat de horlogeliefhebbers een beetje de paden met klok onderdelen meden, en dat was nou net waar ik stond…
Volgende Rikketik moet ik toch echt zorgen dat ik een werkbank bij me heb… in elk geval heb ik wat voorbereidingstijd nu, en vandaag toch wel een paar serieus geinteresseerden gesproken… met een beetje mazzel zitten daar wel een paar werkbanken in…

16 likes