Show hier je Citizen collectie

Vind hem erg leuk, maar kon hem in Europa inderdaad niet vinden

1 like

7 likes

goede tip!

ik zit regelmatig op https://buyee.jp/?lang=en te kijken

komt heel veel Citizen (vintage, JDM) voorbij… van echt goedkoop tot heel duur (zag laatste een vintage jet autodater in matige staat voor 1700 $ weggaan)

nog geen ervaring mee maar ga het wel eens proberen

1 like

heel toffe drie stuks collectie! nice :ok_hand:

1 like

Ik zat even op die site te kijken, staan leuke horloges op. Maar is die site niet zoiets als marktplaats hier?

1 like

Het is een site die namens jou een bod kan doen op Japanse veiling sites als Yahoo. De uiteindelijke ervaring is dus een beetje als marktplaats of eBay, maar dan met een tussenpersoon.

De reden voor deze tussenpersoon is omdat Japanse sites niet altijd naar het buitenland verzenden. In plaats daarvan gaat het bestelde item naar een warenhuis van de tussenpersoon die het vanaf daar doorstuurt naar jou. :slight_smile:

Edit:

@Aqualand heeft hier ook een briljante gids over geschreven. :ok_hand:

Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! 🇯🇵

2 likes

En komt je geld dan ook op een derde rekening te staan of betaal je dat wel direct? Want ik zag dat er ook partikulieren/bedrijven erop verkopen, stel dat het horloge dan totaal niet voldoet aan de beschrijving, wat te doen dan? Lastige vragen misschien, maar heb wel bij Japanse bedrijven 2 Citizens nieuw gekocht en dat ging prima.

1 like

Dat weet ik eerlijk gezegd niet zo goed. De betaling doe je aan de tussenpersoon. Of die het direct doorsluist naar de verkoper of dat ze het vast houden totdat je order bij het warenhuis is… Geen idee. Persoonlijk maak ik mij daar niet zo druk om aangezien ik geen dure dingen koop op deze manier :sweat_smile:
Daarnaast is de betaling met creditcard of PayPal; daarbij is de koper doorgaans redelijk goed beschermd.

1 like

Dank je voor de info, gewoon maar eens uitproberen met een goedkoop horloge :smiley:

1 like

Nog even wachten, krijg er nog 2 binnen. Zodra ze eindelijk binnen zijn is mijn kleine Citizen box met 12 stuks vol :smiley:

2 likes

Volle bak! Letterlijk :grin:

Nu moet ik haast wel mijn bergje Citizen’s tonen, of niet? :sweat_smile:

Totaal heb ik 6 Citizen’s in bezit. 1 ligt momenteel in veilige opslag in de kast omdat deze een pakking mist waardoor hij uit elkaar valt. deze en 2 andere vormen een “leuke extra” op de kern van de verzameling die bestaat onder de laatste drie:

Pilot, Diver en Field watch… Alledrie Citizen’s met een eigen smoel waar ik erg content mee ben.

(ik denk dat je rustig kan zeggen dat Quartz, 20Bar WR en saffier eigenschappen zijn waar ik wel van hou :face_with_hand_over_mouth: )

edit:

En ik vind het echt niet kunnen dat die NY’s niet netjes naast elkaar in een kistje zitten :stuck_out_tongue_winking_eye:

:scream:
Dat komt vast wel wanneer het warme weer en een zwembad of de zee lonken :grin:

5 likes

Mijn collectie Promasters.
Promaster Sky AS4020-42b
Promaster Skyhawk Blue Angels
Promaster Pilot Titanium
Leuk om mee af te wisselen en altijd bij de tijd

7 likes

9 likes

10 likes

Pfffff…Indrukwekkend :+1:t2::heart_eyes:

1 like

En zo kan ik ze ineens allemaal op staal plaatsen. Ziet er toch gelikter uit zo :grin: (naast dat dit gewoon lekkere afwisseling is op een lederen of rubberen band.)

6 likes

Ik ben het daar mee eens @Jeppe73. Nog beter is om er een afzonderlijke horloge box voor aan te schaffen.

6 likes

Helemaal mee eens, maar dan natuurlijk niet 2 horloges in 1 vak stoppen terwijl er ruimte zat is :wink:.
Dit vraagt om een foto van een Citizen box :smiley:

5 likes

Nou, collectie…

4 likes

haha, gewoon zeggen dat je die andere 25 vergeten bent te fotograveren :wink:.

1 like