Gelijk ook een hele mooie!
Dank je, onlangs gereviceerd met een nieuw rad.
Nu nog een mooie band.
Mag ik ook wat zeggen Roog84, die Sbga415 is wel een heule mooie wel iets anders dan een Chronometer van Citizen. Ja de Chronomasters lijken natuurlijk wel op elkaar, gewoon andere kleur dial nemen. Maar dat heb ik ook weer met mijn duikers, lijken ook veel op elkaar maar het zijn de kleine accenten die het doen
Is ook heel erg mooi. Maar nog steeds 40mm en 12,8 dik. Ik heb mijn SBGA465 Kirazuri na kortstondig eigendom weer verkocht omdat het me te groot is.
Ik zit op dit moment nog naar een SGBX259 of een SBGW281 te kijken, beide met lichte plaat, beide 37mm, beide rond de 10 a 11 dik. Dat is voor mij de maat.
Voor @fredpanarai1 is het niet de maat, dus smaken verschillen. Wel kan ik je mededelen dat ik de Shunbun in roze en de Snowflake heb gepast, maar dat iets me altijd tegen heeft gehouden om er eentje aan te schaffen, ook toen ze voor OK prijzen in het blauw stonden.
Ik heb dit koppel over. De witte Chronomaster die jij hebt heeft het veld moeten ruimen voor deze Kirazuri:
Maar waar de witte Chronomaster het niet helemaal voor me was (andere transparante wijzerplaat op de papieren wijzerplaat, waardoor ik 'm steeds zag), deed de Kirazuri het op termijn niet vanwege de maat. De SBGP011 is mooier, want platter, maar tegelijkertijd zou ik 'm graag inruilen op een 37mm variant.
De 38mm van m’n huidige Citizen (dan is het toch weer een beetje on topic) is fantastisch, dus die gaat nergens heen. En, wat ik blijf roepen: Citizen Titanium is na het coaten zo mooi blank dat het zilverachtig staal lijkt. Het grijs van grand Seiko is toch een beetje stopverf-achtig.
Kortom: Als ik een GS kocht was het staal en klein. Als ik een Citizen kocht zou het zomaar staal of titanium mogen zijn, maar dan wel de 37-38mm Chronomaster serie. Veel van Citizen’s andere horloges zijn te groot. Daarom heb ik ook nog maar één Citizen over.
Deze modellen heb ik dus bijvoorbeeld niet meer, die waren kolderiek groot, ook al zijn het über betrouwbare tanks:
Pas op. Je hebt de standaard chronomaster kast die een beetje explorer / GS achtig aan kan voelen, en dan heb je de kast zoals op dat horloge van @Ojjz en mij, die veel hoekiger zijn, en een veul boller glas hebben.
Da’s nogal een verschil, qua dragen en uiterlijk.
Eigen Tsuyosa, horloge van mijn vader dat ik geprobeerd heb op te kalefateren (nog niet helemaal gelukt).
Eigenlijk wil ik deze ook nog.
Ja Chris, gelukkig dat smaken verschillen en dat respecteren we van elkaar Het koppeltje wat je over hebt is top.
Kan mij voorstellen (weer smaak) dat je die 2 kolderieke drukke Citizens weg hebt gedaan, niet te groot maar veul te druk. Eens dus, weg ermee.
Helemaal mee eens, sta er wel van te kijken dat je een 38mm om je pols zou dragen. Jij bent toch meer van de 36mm?
Ik ga nu even veel van je vragen, ben je wel gewend van mij
Zou je de 2 foto’s kunnen laten zien zodat ik het verschil mooi kan zien, heb je er geen zin in, geen probleem Chris ben niet zo moeilijk zoals je weet .
Kom ik morgen even op terug.
dank voor het compliment
het zijn inderdaad vijf toppers, maar de AR5030-59L is toch nog HET horloge in m’n verzameling
en keuze stress is er wel als ik eens naar een feestje of een speciale gelegenheid ga
Hahaha, veel teveel horloges, kijk in 1 van mijn andere boxen en wat kom ik tegen: Een Citizen perpetual calendar S018269 HSB.
Heb hem op tijd gekregen, vraag niet hoe. Maar hoe ik de datum en dag moet instellen daar kom ik dus niet uit. Alle hulp natuurlijk welkom .
Maar toch 1 plek in de Citizen box opgevuld, wie weet wat ik nog tegenkom . Nu dus nog 2 lege plekken om op te vullen
Tips zijn al gegeven Ferry
wie, wat waar? Naam topic o.i.d wat een K*T horloge
Mijn Citizen collectie bestaat sinds vandaag uit 3 stuks. De BN0211-50E zojuist overgenomen van @Apeks
Uitsluitend eco-drive, en dan vooral de Tough modellen.
Van links naar rechts,
-BN0100-51E
-BN0211-50E
-BN0118-55E
Lekkâh bezag man, gefeiliciteâhd mejje BNO211-50E.
Je kolleksie is lekkâh annut groeie
Beetje Haags moet ook kunnen toch

Deze is zo mooi, maar misschien wat te veel overlap naast een Omega AT…

Deze is zo mooi, maar misschien wat te veel overlap naast een Omega AT
Lekker laten joh die overlap, Omega heeft niet deze mooie kleur dial . Als ik daar op zou letten met mijn horloges heb ik heel veel overlap

Heerlijk horloge. Ik zou niet direct overlap zien met een Omega AT.
Zeker niet, lugs zijn veel scherper, glas iets boller en andere uurmarkeringen. Maar ja, kan het ook mis hebben natuurlijk
De overlap bedoel ik voor mijzelf qua draagmomenten. Erg mooi!
ik word hier een beetje stil van. wat een collectie.