Show hier je guilloché wijzerplaat!

Begin december, idd via schaap naar breguet

3 likes

Ok, ik heb deze Citizen met een geperst guilloche wijzerplaat…

…maar ik heb ook een Vostok met een wijzerplaat die nóg minder echt guilloche is. Mag ik die ook laten zien of gaat dat net even te ver?

11 likes

Er wordt zelfs in sommige fabrieken zelfs gebruik gemaakt van L.A.S.E.R. technieken.ik mag niet te veel zeggen maar ik ben bij een zeer bekende fabriek geweest waar ik wijzerplaten zag worden gelaserd welke echt leek op de oude techniek. Hint ze noemde het Mega tapesserie … het is niet meer dan logisch als men met moderne technieken een beter resultaat kunnen leveren voor minder tijd.alleen vind ik dat ze dat gewoon moeten benoemen.

2 likes

Breguet is mooi en zeer gedreven met gouilloche ze hebben zelfs horloges waar op een wijzerplaat er zelfs 5 verschillende soorten gouilloche in verwerkt is…kijk maar naar de 10hrtz classique model 7727
Mooie techniek trouwens die 10 hrtz dat is dus 20 tikken per seconden of 72000 tikken per uur.de balans hangt tussen twee magneten.dit uurwerk is trouwens een van de eerste met een silicium spiraal en ankerrad.

2 likes
1 like

Zeker! Zou niet weten waarom niet.

Wat een ongelooflijk mooie verzameling horloges hier!! Daar kan mijn Citizen met machinaal geproduceerde wijzerplaat niet aan tippen.

Maar ja, mijn klokje past binnen het thema, dus toch maar gepost.

4 likes

Bij dezen dan:

Hoe dit precies zit weet ik niet. Het ligt er bovenop dus wellicht gewoon een plakplaatje :laughing:

6 likes

De Orient Millennium.

6 likes

Ooit gekocht omdat een guilloche wijzerplaat me zo aanspreekt. Een echte moet er nog komen, van Staudt uiteraard, net als die van @Nickjackelson

10 likes

Oké oké op de gtg aanstaande is de sunray op taupe aanwezig samen met de Skipper :blush:

12 likes

Mooi horloge en mooie plaat! Hoe meld ik me aan voor een eventuele GTG of is dat invite only?

1 like

Hand-gegraveerd of niet, dit is een hele fijne Hamilton. Komt veel moois voorbij hier.

1 like

Mooie plaat en cool dat de wijzers precies naast de bevestiging zweven :slightly_smiling_face:.

Die Philippe Dufour Simplicity is erg mooi. Wat is/was daar de prijs ongeveer van?

2 likes

Prachtig :heart_eyes:

Erg mooi inderdaad en allesbehalve simpel

8 likes

Wat een prachtige meesterwerken maken ze :astonished:.

Tjonge jonge, jammer dat je er moeilijk aangraakt.

5 likes

Ja inderdaad heb gisteravond ook zitten zoeken en was er stil van geworden.
Echt ongelooflijk prachtige meesterwerken :heart_eyes: :+1: :+1:
Wat een vakmanschap.

2 likes

Ja, hij werkt -dacht ik- alleen op bestelling en de levertijd is volgens zijn website minimaal 6 maanden.

Bovendien is de “€-inhoud” van de aan te “horloge pot” hier ook relevant . Vakmanschap heeft zijn prijs.

2 likes