Komt breguet nog op alle modellen met echte guilloché?
Ik meende ooit gelezen te hebben dat dat voorbehouden was aan de topmodellen, maar vind op vandaag enkel nog marketing prietpraat.
Zeker
We gunnen ook altijd 2 newbees een plekje bij de gtg specials als hij/zij goed binnen de groep valt
De euro inhoud is geen probleem want als eindhorloge zit ik rond dit bedrag (zelfs er iets boven).
Maar wat ik lastig vind (zoals bij holthinrichs) is dat je ofwel naar daar moet gaan of het online bestellen.
Er is dan geen aanspreekpunt in de buurt voor moest er een probleem zijn of iets dergelijks, als je een ander merk koopt kan je naar elke AD gaan die het merk verkoopt snap je?
Dat vind ik toch altijd een lastig gegeven, zeker voor dat budget wil ik toch een aanspreek punt (niet TE ver).
Ja en voor een zeer nette prijs , in die prijsklasse ga je niet veel beter vinden als het om handwerk gaat
.
Hier alvast een ruwe foto van mijn Cronoswiss die ik net gekocht heb. En een foto van de machine waarmee dit soort bewerkingen worden gemaakt. Als ik het horloge in huis heb (duurt nog een week of 6 ivm op maat gemaakte stoffen band) zal ik nog wat detailfoto’s maken.
Gaaf, ik kijk uit naar je NA topic. Heb net hun website even bekeken. Staan erg mooie guilloché varianten tussen.
Chronoswiss is een heel leuk merk.
Hebben verschillende lijnen die me wel aanspreken.
Vaak een tikkel groot en dik wel.
Prachtig!
Reverso’s zijn gaaf, met deze plaat nóg mooier!
Vandaar mijn keuze voor een 37 mm, maar die zijn er maar weinig.
Bestaat er ook zoiets als nepguilloché dan? Ik leer elke dag weer bij
Niet perse maar je hebt het authentieke handwerk (het hand-gegraveerde guilloché) hetgeen een erg arbeidsintensief vakwerk is waarbij iedere wijzerplaat (meestal van zilver) afzonderlijk geguillocheerd wordt. Niet veel mensen kunnen dit en maar weinigen hebben het materiaal/de machines waarmee dit kan. Bovendien is iedere wijzerplaat dan uniek want niets wat per hand geguillocheerd wordt is 100% identiek aan een ander exemplaar.
Dan heb je nog een machinaal productieproces waar een soort van guilloché motief in de plaat wordt geperst, hetgeen je als “niet echt” zou kunnen betitelen.
Wat ik nu zeg is een beetje subjectief maar een echte guilloche plaat is optisch en qua afwerking veel mooier. Iemand die er oog voor heeft zal zien of iets al dan niet “echt” guilloché is.
Thanks dit wist ik echt niet zo’n bewerking met de hand is wellicht ook veel “scherper” in vergelijk met het geperste motief?
Draagt wel bij aan het gevoel wat je bij zo’n horloge hebt, maakt het toch weer even een stuk specialer. Ik kan dat soort dingen wel waarderen.
Met (echte) Arabische cijfers dan nog. Knap!