Show hier je horloges met LCD en LED display

sterk :sweat_smile:

1 like

Nieuw gekocht in 2000, het kan haast niet maar ik geloof niet dat ik er ooit een nieuwe batterij in heb gedaan.

3 likes

Fantastisch toch - als je bedenkt hoeveel gif we met al die batterijtjes de wereld in gooien, zou dit soort batterij toch verplicht moeten zijn Leen?! :heart_eyes:

Beide horloges in een Japanse Thriftstore in Thailand gevonden, de rechter is een LED horloge uit de jaren 70 met een Hughes module van het merk Seemos.

4 likes

Die rechter is echt gaaf. Jeugdsentiment

Dank! Helaas moet het wel nog een keertje nagekeken worden aangezien het aan blijft staan zodra er een batterijtje in gaat en het me niet lukt om de tijd in te stellen.

1 like

Die heb ik al ruim 20 jaar: mijn favoriete ana/digi horloge: probleemloos en slechts een keer het glas moeten laten vervangen (was gekrast door een diamant in een ring) …dat was wel even schrikken bij RADO : € 450,-- !! Verder ziet de klok en de band er nog zeer goed uit ondanks dagelijks gebruik (en ik had geen “zachte” kantoorbaan !)

1 like

Gaaf hoor!! :slight_smile:

Ja dat is met die vintage digitaal soms zoeken…bij dit horloge kwam ik er weer achter dat je je pen moet gebruiken of naald om hem op tijd te zetten, vroegah was dit normaal maar ik was dat glad vergeten :joy:

4 likes

Ook een idee ja! Op school deden wij het altijd met een pen… tegenwoordig is je vinger je pen! :grin::joy:

Solar is natuurlijk altijd goed - geen zon? Kun je altijd nog de licht app van je telefoon gebruiken :wink:

2 likes

Zusje/broertje, in ieder geval duidelijk familie

7 likes

Ik heb vals gespeeld want heb er later op Ebay een nos kast voor gekocht na een tip van HF-lid.
De kast van het oorspronkelijke horloge had een pootje gebroken op de plek waar de springbar zat. Ik dacht dat ga ik zelf wel repereren met kunsthars o.i.d. maar dat bleek een brug te ver en het zou altijd een kwetsbare plek blijven. Dus vandaar dattienu zo nieuw lijkt.

Hij draagt behoorlijk fors op mijn damespols, hoewel ik echt wel van de herenhorloges ben.

Verder merk ik dat ik door al het geflipper van cijfers en de rode en blauwe lampjes niet goed aan de knoppen durf te zitten, bang dat ik iets veroorzaak wat ik niet begrijp of ongedaan kan maken.
Toen het uurwerk nog in de oude kast zat had ik per abuis op een alarm gedrukt wat wekenlang enkele malen per dat lag te piepen en ik kon het niet stopzetten. Zeer ergerlijk. :cry: Dus ik kom er niet meer aan, durf hem nauwelijks te dragen :sweat_smile:

1 like

Nou Edgar, voorlopig doe ik hem nog niet weg.
Van de zomer nog eens een paar maal proberen.
Misschien vooral een kwestie van wennen aan zo’n groot ding.

Het overzetten heb ik niet eens zelf durven doen, ben er mee naar m’n horlogemaker gestapt.
Als-ie er niet goed uitziet op deze foto van vorig jaar ligt dat aan de foto, hij is redelijk smetteloos, er hoeft niets aan opgeknapt. t’Is meer dat ik een soort techniek-angst heb dan dat er iets mis is met deze Casio.

Hey Marjolein, ik zie dat je die kast uiteindelijk hebt gekocht :ok_hand:
Deze is heel erg mooi zo, echt top
Draagt een Lithium batterij, dus de kans dat je met alcohol moet gaan knoeien lijkt me erg klein. Ik denk trouwens dat je het gewoon over de functies van het horloge had, toch?
Hieronder een link naar de handleiding, kan je er een beetje vertrouwd mee raken. Het is een .pdf die zich opend in je browser, maar je kan hem ook downloaden.

http://www.digitalwatchlibrary.com/images/casio_manuals/906.pdf

Persoonlijk ben ik altijd fan van de timer, die gebruik ik vaak in de keuken. Succes!

1 like

Had jij niet eerder deze week een belofte gedaan, Edgar?
Ik zal je er even aan herinneren:

My bad blijkbaar, Edgar
Zand erover dan maar

ashenafi

4 likes

Fantastisch gevorderd, zo kun je ook vintage radio’s enz weer refreshen. Interessant! Dacht in elk geval dat er in de grafische omgeving wel eens gebruik van dun alu werd gemaakt - misschien van Beek (zit in Rotterdam en Amsterdam)? Ik ken wel heel dunne koperfolies, gezien bij Metaalwinkel Rotterdam. Succes edgar, lekker bezig zo.

1 like

Leuk projectje.
De oorspronkelijk plaatjes hebben een coating over het blanke alu waardoor ze netjes blijven op de blanke delen, ik zou daarom niet voor kaal alu gaan. Als je toegang hebt tot een laserapparaat dan zou ik voor dun plaatstaal RVS gaan en deze even over eenkorrel 1500 halen om de matte look te hebben, de verdiepingen graveren en opvullen met zwarte verf.
Waar laser je dit?

1 like