Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Hier m’n Waltham WW2 1942-1945 zakhorloge

13 likes

horen de cijfers op de wijzerplaat zo ? heel mooi uurwerk trouwens.

Verouderd radium….

echt radium ?

Is totaal geen probleem hoor
XTRAP-Finger-Tutting

Ja, in die tijd werd radium verf gebruikt. En dit ziet er uit als de verouderde originele verf. Om het zeker te weten zou je er een geigerteller bij moeten houden.

Meer info is hier terug te vinden:

1 like

19 likes

Mooi! Bijzondere secondenwijzer.

ook dit is een heel mooi horloge. graag nog een foto van het uurwerk. (of had ik dat al gevraagd)

is originele wijzertjes met verouderd radium inderdaad

11 likes

Aankoop tijdens Koningsdag in Amsterdam…

Lijkt mij helemaal niet onwaarschijnlijk. De herenmode in Peaky Style in momenteel hot.

3 likes

kun je ook een foto van het uurwerk laten zien.

Vanmiddag de zakhorlogeketting ontvangen. Van Duitse makelij. Zilver en voorzien van Nederlands (invoer) belasting-keurmerk, uit 1900…
Past aardig bij het bij VinWat gekocht zakhorloge.

14 likes

Prachtige ketting :ok_hand: :ok_hand:

Ik zit ook wel eens wat te zoeken naar een mooie zilveren zakhorlogeketting, maar ik weiger meer te betalen voor de ketting dan voor het horloge dat er aan komt te hangen. En dan wordt de spoeling al aardig dun, want wat ze af en toe durven vragen voor die dingen :grimacing:

1 like

Klopt, Wilco. Ik ben al ruim twee maanden aan het bieden, op kettingen die mij aanstaan. Op diverse veilingsites. Maar ja. Je hebt speciale wensen. Dan wordt het niet eenvoudig. Ook het maximale bod wat ik dan gedaan heb, wordt vaak op het laatste moment nog overboden. Voor mij wordt het poetsen, vanavond. Ik ben er blij mee. Voordeel van een mooie ketting is wel dat je hem met meerdere zakhorloges kan wissen.

3 likes

Volgt zsm. Ben ook benieuwd. Krijg echter het deksel niet open. Laat ik aan een professional over binnenkort. Hij loopt prima en op tijd in ieder geval!

1 like

12 likes

echt mooi !