Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Eindelijk gelukt… Hartelijk dank @Scudo , @wbcoupe en @vinwat :blush:

Fijne zondag nog! :relaxed:

10 likes

Electa in engelse Dennison kast.

Electa was eigendom van het bekende merk Gallet.

7 likes

Mooi horloge en mooi uurwerkje ook :+1: :relaxed:

2 likes

Mijn door @vouwfietser net gerestaureerde Hy.Moser&Cie
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/2442aba5-9308-49d8-b43d-2014f9ff7d3f_zps8c63ydc0.jpg.html][/URL]

11 likes

Mooi zeg! wat voor een uurwerkje zit erin, een railroad approved model? :slight_smile:

Meer over deze Moser in dit topic : Vouwfietser is een topper!

1 like

Dank :+1:

P.Moser

8 likes

Heb hier nog een oud ZentRa zakhorloge. Naar verluidt kocht m’n grootvader het ooit voor zijn vader met z’n eerste loon, maar kreeg 'ie meteen een pak slaag en het verwijt dat hij toch wel wat beters met z’n zuurverdiende centen kon doen dan een gouden zakhorloge kopen :joy:

Verder weet ik heel weinig van het horloge; veel zal het niet waard zijn, maar heeft uiteraard wel enige emotionele waarde. Als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

7 likes

Ik ben geen expert, maar wel een gepassioneerd liefhebber :relaxed: Ik vind het een heel leuk horloge, maar helaas zijn zakhorloges over het algemeen niet zo veel waard.

Als het inderdaad goud is (kan ik zo op de foto niet zien) dan denk ik dat de waarde van het klokje ongeveer de goudwaarde is. Ik schat het jaren '30 tot jaren '50. Als het goed loopt dus max. een paar honderd euro. Als het geen goud is, maar goldfilled, dan tussen de 50 en 100 euro misschien.

Er zijn hier verschillende echte experts @koen @vinwat @Scudo en @PeterLC om er slechts een paar te noemen; die zullen me denkelijk zo meteen of bijvallen, of de grond in boren, maar ik ben benieuwd naar hun mening :relaxed:

Als ik jouw verhaal zie, is de emotionele waarde het grootst, dus: lekker houden en van genieten! :relaxed:

2 likes

Er is niet zo veel interessante info, Zentra dateert zo uit de jaren 1920 1930. Men gebruikte in het begin onderdelen van andere fabrikanten. Dit was toen heel gewoon, ook de hedendaagse topmerken gebruikten toen onderdelen van andere merken. Het uurwerk is van een goede kwaliteit, de waarde zal inderdaad niet hoog liggen, maar omdat veel gouden horloges worden omgesmolten, zal dit horloge later toch iets aan waarde stijgen. Je kan dit al zien bij de topmerken waarvan de gouden kasten worden omgesmolten, die zijn nu ineens prijzig geworden. Advies is, niets aan doen en gewoon bewaren, wel af en toe een paar slagen opwinden om de olie niet te laten vergommen en/of uitharden.

1 like

prachtige dikke jongen ,mooi uurwek.groet Boudewijn

1 like

Beste klokkengek,het gaat om de Waltham 1883. Mag ik een suggestie geven. Als je reageert op een topic is het misschien handig om de uurwerkfoto’s te nummeren want een latere reactie komt onderaan te staan en dan weet degene niet om welk uurwerkf foto het gaat.Groet Boudewijn.

1 like

Ik zal mijn best doen meneer…:relaxed:

Batavier Ancre

6 likes

Beste , ik ben te jong (65) voor meneer aangsproken te worden? Ben wel getikt ,vandaar de prachtige hobby. zoals ik al jou topics en likes gezien en gelezen te hebben , valt er voor mij nog veel te leren .o.a. van u. groet Boudewijn.

1 like

Heb eens even de meeste van mijn zakhorloges bij elkaar gezocht, na het nemen van de foto kwam ik erachter dat ik ook nog twee dames zakhorloges heb…achja
Heb ook nog best wel wat donor slachtoffers in verschillende vorm van ontbinding maar die tellen naar mijn idee niet mee.
Heb vanalles wat…van modern tot heel oud en een paar heb ik zelf geheel gedemonteerd,schoongemaakt en voorzien van nieuwe smeermiddelen. Erg leuk om te doen en een goede oefening om je geduld te testen :wink:
De grote rakker in het midden is er één die zowel mijn interesse in zakhorloges als oude militaire zaken combineert en dus wel een van mijn favorieten.
NA 1e Wereldoorlog beobachtungsuhr Duitse Reichsmarine
De mooiste qua uitvoering van uurwerk is zonder twijfel het Engelse snek spillegang horloge
Krijg het even niet voor elkaar om tijdens het typen de link op te zoeken…
Afijn hier de foto’s.
Groeten, Eric

9 likes

ah en een mooie snek! :slight_smile: gave collectie hoor :slight_smile:

Ooit bij de kringloop op de kop getikt!

Moeite waard om te restaureren?

3 likes

werk op zich is mooi hoor plaat ook alleen die krijg je haast niet meer in goede toestand … emaille platen erg duur om te restaureren