Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Dat is inderdaad een verstandiger idee dan het huidige zakhorloge verkl*ten in een poging wat te leren…

Een gezocht topic is aangemaakt.

2 likes

Gemaakt in 1899 met sleutelopwinding. In 1901 blijkbaar cadeau gedaan aan iemand.

Sleuteltje omdraaien en lopen.
Toch imposant zo’n leeftijd. :blush:

14 likes

Dat is zo leuk bij die oude dingetjes.

1 like

Iemand die iets kan zeggen over deze?

<>

Helaas duidelijk een fantasie horloge uit China. Gister uit de zeecontainer gearriveerd, bij wijze van spreken.

1 like

Dankjewel Martijn. Ik heb er inderdaad te weinig verstand van, maar deze had voor mij ook rode vlaggen. Ik ga m verwijderen.

1 like

Ach, het is best een geinig ding, alleen jammer dat er dat merk op staat en niet gewoon seagull of een ander echt Chinees merk.

Eens. Ding moet minimaal 10 jaar oud zijn. Maar je pakt m op en hij begint direct.
Terug in de doos en dan zien we het wel een keer.

Deze had ik sowieso al uitgehaald. We gaan marktplaats maar eens opzoeken.
(Heerlijk zo’n pa die vaak dubbeltje eerste rang wilde zitten)

Hopelijk iemand op MP direct alles koopt, anders loop ik er nog dagen mee te zeulen.

2 likes

Deze 2 militaire stopwatches onlangs in m’n bezit gekregen…

Een Duitse Junghans:

En een Rus: Agat

9 likes

IMG_20230302_100000

Ik vond deze zojuist in een oude schoenendoos :see_no_evil: geen flauw idee meer hoe ik hieraan ben gekomen, maar ff paar keer draaien en loopt weer als een zonnetje :grin:

Nu zal deze wel in de horloge box belanden en daar niet meer uitkomen :rofl: maar altijd leuk om erbij te houden denk ik dan maar.

3 likes

Dit brok antiek van “geweerstaal” .
De vastzittende balans bleek last te hebben van een stukje balansveer dat scheef zat, dat ongebruikte stukje dat aan de balansbrug gemonteerd zit en wat uit steekt.
Hij loopt nog niet, maar alles is heel en compleet. Momenteel nog geen idee wie de uurwerk is/was.

9 likes

Spoiler alert: :wink:
Niet klikken als je zelf wilt uitvogelen wat het is :grin:

Tja geklikt. :grin:
Dankjewel!

1 like

Heb zelf de opvolger ervan, de 19n; om onderdelen te zoeken heb ik me er toen wat in verdiept; vandaar dat ik deze gelijk herkende :blush:

1 like

Leuke “half hunter” en de ketting deed de verkoper er bij. :slight_smile:

17 likes

Ik heb van @Climholland een paar Ruhla’s over genomen en daar zat dit zakhorloge ook bij.
Deze heb ik vanavond onderhande gehad. Uurwerk gedemonteerd, alle onderdelen gereinigd en weer samen gebouwd en gesmeerd. Hij loopt weer keurig door met een goede amplitude.
Hij is gemaakt in week 26 van 1977.

15 likes

Mooi dat deze goed terechtgekomen is.

3 likes

10 likes

Mawi zakhorloge, is blijkbaar van een Belgische juwelier (Maison Winters):

Ik.zie alleen nog niet hoe het open kan.
Maar het loopt prima.

11 likes