…maar kan me wel in je mening vinden.
Het kosmische effect op de wijzerplaat is aangenaam kleurrijk en origineel-krokant (geef het een naam). Ik zou dat ook niet laten interrumperen door indices enzo. Laat de wijzerplaat shinen en voeg zo min mogelijk toe. Da’s mijn indruk. Benieuwd hoe je hiermee verder gaat. Ga 't volgen alhier.
Het is de Cosmos wijzerplaat, toch Robert
Is zeker de inspiratie geweest, laat ik hem bij deze omdopen tot ‘Cosmos’.
Vandaag de wijzerplaat een huisje gegeven. Standaard kastje van AliExpress nog wel even gepersonaliseerd met een gepolijst randje.
Kastje oogt zo wat ranker ten opzichte van een volledig geborstelde kast. Uiteraard nog even ultrasoon gereinigd en gedroogd. Uurwerkje voorzien van wijzerplaat en wijzers…
…en hij is klaar.
Nog even geprobeerd in een andere kast, hier komt de plaat wel beter tot z’n recht. Hij ontspiegeld zonder blauwe gloed en is vlak i.p.v bol. Keuzes…
- Kast van de vorige post.
- Kast van deze post.
0 stemmers
Hoe heb je hem gepolijst? Met dremel of wat voor apparatuur?
2 zielen, 1 gedachte. Hij is geworden zoals ik hem in mijn gedachte had. Heb het dan over de plaat, wijzers en datum. In die laatste kast komt hij mooi tot zijn recht. Enne zet er een leer bandje op, staat veul mooier als geheel . Maar weer een mooi resultaat, op naar het volgende project
De ronde kast past beter bij deze plaat. Komt fraaier uit. Minder volume aan kast vs. plaat. Doet 'm goed. Leuke keuzes en afwegingen. Nog leuker dat je ze met ons deelt.
Klopt, drempel met polijstschijf en polijstpasta.
Er gaat zeker een mooi bandje op komen.
Volledig mee eens.
Bedenk me nu, ik heb de randen eerst nog nat geschuurd. Er zitten best wel wat ‘groeven’ in van de standaard geborstelde afwerking, dus heb het eerst met korrel 600, 1200 en vervolgens 2500 nat geschuurd. Daarna inderdaad polijsten met polijstpasta en een dremel op een vrij lage stand (anders verbrand de boel op zo’n kleine schijf)
Kan je eens een foto van die polijstschijf en pasta delen? Ik heb hier ook dingen liggen maar geen idee wat wat is. Wil ook eens gaan experimenteren.
Prachtige wijzerplaat. Ik vind hem in de kast achter glas nog mooier dan los.
Laat ik nou de helft gewoon hebben liggen, incluus de hbm polijstpasta. Ik ga eens aan de gang!
Leuk, succes!
Met de huidige dial de kast van de laatste post. Een tonneau kast vind ik iets retro-achtigs hebben, dus daar past weer een mooie retro dial in.
Leuk om te zien hoe je kast aanpakt, trouwens.
Hoi Robbert, ik ben meer van de andere horloges maar vond jou project natuurlijk heel geslaagd. Nu heb ik hier thuis ook een ega zitten die ook op het HF zit en tegenwoordig ook veel zit te lezen.
Zegt ze gisteren, als die meneer dat horloge weg wil doen, zou ik hem wel willen hebben. Het moet toch niet gekker worden hier, heb verdorrie ruim 100+ horloges waar ze uit kan kiezen, nee wil ze die van jou e.v.t wel hebben. Wel met een ander kleur bandje zegt ze . Dus als je contact met haar wil ze heet hier assie62, mag je lekker contact met haar opnemen
. Let wel, ze is niet zo scheutig met geld dan ik
Potverdorie…is die Datejust nog steeds niet in zicht. Gekheid, mijn gunfactor is groot en zie dit als een compliment van jouw ega.
Ik ga er eerst zelf nog even van genieten, maar zal dit in m’n achterhoofd houden Ferry.
Dat is het ook, want als er 1 kritisch is dan moet je bij mijn ega zijn . Maar mocht je hem zat zijn, lekker met haar contact opnemen, anders zegt ze weer dat ik mij overal mee bemoei