Kan je eens een foto van die polijstschijf en pasta delen? Ik heb hier ook dingen liggen maar geen idee wat wat is. Wil ook eens gaan experimenteren.
Prachtige wijzerplaat. Ik vind hem in de kast achter glas nog mooier dan los.
Laat ik nou de helft gewoon hebben liggen, incluus de hbm polijstpasta. Ik ga eens aan de gang!
Leuk, succes!
Met de huidige dial de kast van de laatste post. Een tonneau kast vind ik iets retro-achtigs hebben, dus daar past weer een mooie retro dial in.
Leuk om te zien hoe je kast aanpakt, trouwens.
Hoi Robbert, ik ben meer van de andere horloges maar vond jou project natuurlijk heel geslaagd. Nu heb ik hier thuis ook een ega zitten die ook op het HF zit en tegenwoordig ook veel zit te lezen.
Zegt ze gisteren, als die meneer dat horloge weg wil doen, zou ik hem wel willen hebben. Het moet toch niet gekker worden hier, heb verdorrie ruim 100+ horloges waar ze uit kan kiezen, nee wil ze die van jou e.v.t wel hebben. Wel met een ander kleur bandje zegt ze . Dus als je contact met haar wil ze heet hier assie62, mag je lekker contact met haar opnemen
. Let wel, ze is niet zo scheutig met geld dan ik
Potverdorie…is die Datejust nog steeds niet in zicht. Gekheid, mijn gunfactor is groot en zie dit als een compliment van jouw ega.
Ik ga er eerst zelf nog even van genieten, maar zal dit in m’n achterhoofd houden Ferry.
Dat is het ook, want als er 1 kritisch is dan moet je bij mijn ega zijn . Maar mocht je hem zat zijn, lekker met haar contact opnemen, anders zegt ze weer dat ik mij overal mee bemoei
Ik had ook weer eens wat onderdelen besteld via ebay en die kwamen van verschillende verkopers allemaal binnen 4 dagen binnen afgelopen week.
De verkopers zaten allemaal in China, maar de spullen kwamen via Schiedam en daardoor gelukkig geen extra invoerkosten en dat is wel zo prettig.
Gisteren heb ik er een horloge van gebouwd.
De diameter is een bescheiden 39 mm, de kast is van RVS en mooi gemaakt en het uurwerk is een Seiko NH35A.
Dit is ie uiteindelijk geworden.
Leuk in elkaar gezet en heeeel duidelijk afleesbaar. .
Maar ben toch heel benieuwt waar ze vandaan komen, verkopers in China en de onderdelen uit Schiedam, enig idee van wie uit Schiedam?
Er staat een magazijn van ome Ali in Schiedam
Interessant topic, komen mooie creaties voorbij.
Ik vind een Seiko SKX/5 sport erg mooi, maar het lijkt me erg leuk om er zelf een samen te stellen.
Als je zelf de onderdelen via Ali of een andere leverancier besteld, is dat dan een beetje plug en play? Fijne motoriek is niet mn sterkste punt, techniek daarentegen wel. Iemand nog een goeie YouTube link om wat meer inzicht te krijgen in dat proces?
Nu word ik wel heel nieuwsgierig, waar in Schiedam???
En ik maar zoeken op Ali in Schiedam, kwam er wel heel veel tegen maar bezorgden geen pakketjes
Is wel een filmpje over een Samurai maar je krijgt er wel een algemeen idee van. https://youtu.be/5ZD1HlPgEZs?si=DJr2t14BiHEjGlJt
Oh, heel nice. Krijg wel een aardig idee.
Stem op lengte knippen en de wijzers plaatsen zijn de grootste uitdagingen, en nauwkeurig en schoon werken uiteraard.
Rest lijkt redelijk straightforward.
Krijg er al helemaal zin in, maar alles op zn tijd!
Goed gereedschap is het halve werk.
Seiko staat ook in Schiedam… kun je daar ook even langs haha.