Show hier je zelfbouw horloge

De wijzerplaat en wijzers uit 2 verschillende modellen zijn samengebracht in deze kast.
Alsmede band en sluiting.

2 likes

Verder gegaan met m’n wijzerplaat. Na een laklaag of 6 de boel natgeschuurd, opeenvolgend korrel 600-1200-2500 en gepolijst.

Best tevreden met het resultaat.

14 likes

Wat gaaf zeg! Heel uniek. Hoe ga je nu de indices erop maken? Of, blijft die blank?

1 like

Top gedaan Robbert, wel een klusje wat tijd kost maar dan heb je ook wat. Ik zou hem lekker zo laten, geen indices. Ongeveer zal je dan echt de tijd wel zien. Op naar de volgende fase, welke kast, wat voor uurwerk, welke wijzers enz. :+1:

1 like

Dankje! Ik denk dat ie blank blijft, heb het idee dat de plaat anders teveel naar de achtergrond verdwijnt. Heb wel nog de optie om deze toe te voegen, even snelle fotoshop voor de beeldvorming:

Heb dit inderdaad al eens geprobeerd en klopt, is geen enkel probleem.

4 likes

Ik vind de algehele uitstraling erg leuk, de combinatie van deze kleur lume met een MOP wijzerplaat vind ik minder passen. Leuk stukje huisvlijt!

1 like

Even afgezien van het resultaat is dit een nep wijzerplaat en om die reden mogen de foto’s van deze mod niet op dit forum worden vertoond.

Sorry. Dan neem ik de post weg!

Ik zou die lume dots voor de uren er niet opzetten, haalt een beetje het mooie van de plaat weg. Maar wie ben ik, het is jou projekt :wink:

1 like

…maar kan me wel in je mening vinden.

Het kosmische effect op de wijzerplaat is aangenaam kleurrijk en origineel-krokant (geef het een naam). Ik zou dat ook niet laten interrumperen door indices enzo. Laat de wijzerplaat shinen en voeg zo min mogelijk toe. Da’s mijn indruk. Benieuwd hoe je hiermee verder gaat. Ga 't volgen alhier.

1 like

Het is de Cosmos wijzerplaat, toch Robert :wink:

2 likes

Is zeker de inspiratie geweest, laat ik hem bij deze omdopen tot ‘Cosmos’.:wink::+1:

2 likes

Vandaag de wijzerplaat een huisje gegeven. Standaard kastje van AliExpress nog wel even gepersonaliseerd met een gepolijst randje.

Kastje oogt zo wat ranker ten opzichte van een volledig geborstelde kast. Uiteraard nog even ultrasoon gereinigd en gedroogd. Uurwerkje voorzien van wijzerplaat en wijzers…

…en hij is klaar.

18 likes

Nog even geprobeerd in een andere kast, hier komt de plaat wel beter tot z’n recht. Hij ontspiegeld zonder blauwe gloed en is vlak i.p.v bol. Keuzes…

Welke kast heeft jullie voorkeur?
  • Kast van de vorige post.
  • Kast van deze post.

0 stemmers

10 likes

Hoe heb je hem gepolijst? Met dremel of wat voor apparatuur?

2 likes

2 zielen, 1 gedachte. Hij is geworden zoals ik hem in mijn gedachte had. Heb het dan over de plaat, wijzers en datum. In die laatste kast komt hij mooi tot zijn recht. Enne zet er een leer bandje op, staat veul mooier als geheel :wink:. Maar weer een mooi resultaat, op naar het volgende project :+1:

2 likes

De ronde kast past beter bij deze plaat. Komt fraaier uit. Minder volume aan kast vs. plaat. Doet 'm goed. Leuke keuzes en afwegingen. Nog leuker dat je ze met ons deelt.

1 like

Klopt, drempel met polijstschijf en polijstpasta.

Er gaat zeker een mooi bandje op komen. :ok_hand::wink:

Volledig mee eens. :+1:

2 likes

Bedenk me nu, ik heb de randen eerst nog nat geschuurd. Er zitten best wel wat ‘groeven’ in van de standaard geborstelde afwerking, dus heb het eerst met korrel 600, 1200 en vervolgens 2500 nat geschuurd. Daarna inderdaad polijsten met polijstpasta en een dremel op een vrij lage stand (anders verbrand de boel op zo’n kleine schijf)

2 likes