Show hier je zelfbouw horloge

Ik moet toch even een kleine correctie plaatsen. De vorige foto was niet de laatste versie. In de laatste versie zijn de wijzers vervangen door wijzers gekregen van Jeroen (@Jero1). Veel mooier.

In mijn eerste zelfbouw had ik die ook al gekregen.

13 likes

Blijft toch knap hoe je de kast gemaakt hebt, wat de wijzers betreft (mijn persoonlijke smaak) vond ik die eerste wijzers iets mooier. Moet wel zeggen dat ik dan wel lume op de wijzers zelf mooier vind, dus niet aan het einde van de wijzers. Maar de vorm vind ik in de eerste versie mooier. :+1:

Knap werk allemaal, en bij sommige kun je ook nog echt in 1 oogopslag zien wat de tijd ongeveer is.

1 like

Dit horloge verdient een eigen topic! :ok_hand:

1 like

Laat maar, al gevonden :beers:

1 like

Dankjewel Arjan voor het compliment. Deze heeft echter al een eigen topic.
Zie:

2 likes

Dit zag ik dan weer te laat :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb net je topic doorgelezen, mijn complimenten voor je aanpak en het mooie eindresultaat. Je hebt ook een mooie werkplek met een paar nette machines.
Geeft mij weer inspiratie om mijn project ook weer eens op te pakken. Mijn probleem is dat ik teveel interesses heb, en een eigen zaak, en dat er maar 24 uur in een dag zitten… :grinning:

2 likes

Weet zelfs zeker dat 't kan😉


@stefanketelaars erg mooie klokken, bewonder je vakwerk!
1 like

Begonnen met een NOS kast, daar een vintage eta automaat bij gezocht. Deze gerepareerd, nieuwe wijzers en kroon.

Heel erg seventies


Het was nog een lastige klus om de wijzers zo te buigen dat ze over de markers lopen en vrij van.het glas.

13 likes

Maar het resultaat mag er zijn toch, denk dat die minuten wijzer nog wel iets naar beneden gebogen kan worden. Elke mm is er 1 toch, maar je hebt er een leuk project van gemaakt :ok_hand: :+1:

1 like

Dan zou ik er een lelijke knik in moeten maken een Z vorm.
Voor het oog valt dat juist meer op door reflectie van licht.

2 likes

Ziet er mooi uit, zal je vrouw heel blij mee zijn. :+1: , Kan je misschien wat meer over het horloge vertellen, waar komt de kast, band, glas uurwerk vandaan en is het stras wat je in de uren gestopt hebt of echte diamantjes. Foto van de case back zou ook leuk zijn. Maar al met al heb je er een mooi project van gemaakt :ok_hand: :+1:

Echt JoeyH, gaaf gedaan. Zoals je hebt kunnen lezen, mij lukt dat niet laat dat door anderen doen :wink:. En dan hebben ze het soms over een frankenwatch, maar jij (je vrouw) heeft echt een hele mooie :+1:

1 like

@Coosc Nice, kast van Arie Kabaalstra?

1 like

Nee hoor, kast van Coosc. Hoewel ik de kast van Jan (@Arie_Kabaalstra) ook erg mooi vind.

2 likes

Netjes :+1:t2:

1 like

Zal hier voortaan de zelfbouw maar plaatsen.

6 likes

Ik zeg het maar even voordat je gevlagd wordt door de man met een vogel als gebruikersnaam. Het plaatsen van aftermarket/niet-oem met een Seiko logo artikelen is verboden op dit forum.

1 like

Zwarte AliXpress jubilee erop.
Best goeie kwaliteit eigenlijk.

4 likes