Show hier je zelfbouw horloge

Begonnen met een NOS kast, daar een vintage eta automaat bij gezocht. Deze gerepareerd, nieuwe wijzers en kroon.

Heel erg seventies


Het was nog een lastige klus om de wijzers zo te buigen dat ze over de markers lopen en vrij van.het glas.

13 likes

Maar het resultaat mag er zijn toch, denk dat die minuten wijzer nog wel iets naar beneden gebogen kan worden. Elke mm is er 1 toch, maar je hebt er een leuk project van gemaakt :ok_hand: :+1:

1 like

Dan zou ik er een lelijke knik in moeten maken een Z vorm.
Voor het oog valt dat juist meer op door reflectie van licht.

2 likes

Ziet er mooi uit, zal je vrouw heel blij mee zijn. :+1: , Kan je misschien wat meer over het horloge vertellen, waar komt de kast, band, glas uurwerk vandaan en is het stras wat je in de uren gestopt hebt of echte diamantjes. Foto van de case back zou ook leuk zijn. Maar al met al heb je er een mooi project van gemaakt :ok_hand: :+1:

Echt JoeyH, gaaf gedaan. Zoals je hebt kunnen lezen, mij lukt dat niet laat dat door anderen doen :wink:. En dan hebben ze het soms over een frankenwatch, maar jij (je vrouw) heeft echt een hele mooie :+1:

1 like

@Coosc Nice, kast van Arie Kabaalstra?

1 like

Nee hoor, kast van Coosc. Hoewel ik de kast van Jan (@Arie_Kabaalstra) ook erg mooi vind.

2 likes

Netjes :+1:t2:

1 like

Zal hier voortaan de zelfbouw maar plaatsen.

6 likes

Ik zeg het maar even voordat je gevlagd wordt door de man met een vogel als gebruikersnaam. Het plaatsen van aftermarket/niet-oem met een Seiko logo artikelen is verboden op dit forum.

1 like

Zwarte AliXpress jubilee erop.
Best goeie kwaliteit eigenlijk.

4 likes

Modje made bij @HanDavinci

Modje made bij Oris zelf, speciaal geschenk van Oris voor ikke.

12 likes

Dat heeft hij dan wel heel erg netjes gedaan :smiley:.

Is er dus maar 1 van, of je zit dik in de aandelen bij Oris of je hebt een vermogen bij hun uitgegeven :wink:. Denk niet dat Oris dat voor mij zou doen als ik zo mijn wensen zou doorgeven, ben daar maar een nummer he met 2 (eigenlijk 3, eentje uit begin 1900) Orissen. Zou er dan wel 1 met een mooie bezel met veel grip en dikke lumen op de bezel, opgelegde nummers, ook een GMT natuurlijk en aparte minuten complicatie willen, stalen QR band en daarbij ook een leren QR band. En de kroon moet dan wel een kortere stift hebben en dan ook nog een gangreserve van 120 uur voor een schappelijk prijsje :wink:. Ze zien mij al aankomen met mijn wensen :rofl:
Kan geen like meer geven, dus een dikke :+1:

1 like

Ik werd 40…
Had goeie banden met oris mensen.
Had een wens, maar dat horloge was nergens nieuw meer te vinden.

1 van mijn oris connecties belde toen ik daar was met Oris…
Vertelde het verhaal…
Vonden ze sneu en wilde wat moois doen en maken.

Tadaaaaaa
Nummer 1 van 1 met een eigen referentie nummer zelfs.

Hoe vet en bijzonder.

13 likes

Dat is zeker vet Hans :+1:, dan weet je dat niet iedereen ermee loopt. Dat vind ik ook het leukste aan horloges. Dus ook horloges die op een aparte manier gemod zijn vind ik leuk, onderscheidt je toch van de meeste horloges op het HF :smiley:

1 like

Netjes gedaan Joey, voor het schilderen van de markeringen moet je echt een vaste hand hebben en een hoop geduld. Mooi horloge, lekker van genieten en veel draagplezier :+1: :ok_hand:

1 like

6 likes

Zelfbouw Seiko MarineMaster 300m

10 likes

Ziet er netjes uit, goed gedaan man :+1:. Heb je er ook een 6R15 uurwerk erin gezet?

Er zit een NH36 in, vindt een 6R15 niet echt nodig en hoor van velen over issues met veel van de 6R15 uurwerken.

1 like