netjes hoor!
Mooi gedaan en dat voor de eerste keer , en je weet groen is de kleur van 2024
Ik doe er niet moeilijk over hoor, maar de meeste hebben het over een polshorloge. En dan zeggen ze vaak een klok hang je aan de muur
Mooi gedaan!
Denk dat je kinderen op dat moment al je horloges hebben geërfd. Wellicht voor hun een feest?
Haha, ja joh mijn oudste zoon houdt alles bij. Als ik weer eens een nieuw horloge gekocht heb, gaat ie gelijk op zoek wat die waard is. Maar hoop dat ze voorlopig nog even mogen wachten voordat ze de boel kunnen verdelen .
Ik denk dat er dan weinig van je tuin en je huis over zou zijn.
Ik had het over een tijdje geleden he, anders hadden wij hier ook niet meer gezeten. Maar ze worden nog regelmatig gevonden he, kleintjes welliswaar
Ik vind de wijzerplaat erg gaaf. Uurwerk mag ook gezien worden!
Secondewijzer is inderdaad te lang.
Persoonlijk zou ik een iets subtielere kroon plaatsen.
Mooi project
Deze kun je ook zelf ‘bijsnijden’ op maat met een mesje.
Bij sommige originele seconden wijzers moet je dit zelf ook doen.
Originele SKX013 secondewijzer heb ik ook vaak zelf gesneden, omdat er een bolletje op de punt zit als het uit de verpakking komt.
Ik vind 'm hartstikke leuk geworden. De wijzers zijn misschien een beetje te breed voor de kast en wijzerplaat, qua ontwerp, maar de haai als secondewijzer vind ik dan wel weer lekker zomers.
De kast is 36mm met zichtbodem en schroefkroon. Het uurwerk een NH35. De stem heb ik een haartje te kort afgeknipt dus die doe ik nog even opnieuw.
Hij is zeker leuk geworden , maar idd zou wel voor andere wijzers kiezen. In de vorm van een v en natuurlijk een stuk dunner, maar joh het is je eerste projekt en ik vind hem leuk geworden, zeker met die haai op de sec. wijzer. Zal Squale echt niet moeilijk over doen
Kleurrijk ding geworden hoor! Ik heb helaas alleen nog goudkleurige wijzers liggen en geen zilveren, anders had ik ze graag naar je opgestuurd
Sowieso ben ik fan van die plaat.
(Zwarte wijzers heb ik wel trouwens. )
Ja de wijzerplaat is echt erg leuk! Precies de juiste tint geel, een beetje ‘vollere kleur’ als het ware.
Deze heb ik ook nog besteld maar ik denk dat die niet matchen met het geel en ook weer te breed zijn. Wat denken jullie?
Net wat je zelf zegt, te breed voor die mooie zomerse plaat. Zou het bij zwarte of zilverkleurige wijzers houden die niet te breed zijn, anders zou je die mooie plaat te kort doen. Maar die sec. wijzer met die haai erin houden
Kleine update: heb besloten de geplaatste wijzers te houden. Qua vorm en afwerking kloppen ze gewoon, en de dikte vind ik bij nader inzien wel passend bij de wat grove uistraling van de kast. Ook de schuine kanten zorgen bij minder licht voor een betere afleesbaarheid in bepaalde hoeken.
Heb echter wel een zwart mesh bandje geplaatst, draagt erg fijn en staat goed i.m.o.
Ziet er goed uit Robert, maar zo zie je maar hoe foto’s je kunnen foppen. Op foto 2 lijken de wijzers iets te breed t.o.v de indices, maar kijk je nu naar de laatste foto dan komen ze heel anders over.
En die zwart mesh bandje is zeker ook een goede keus, alles bij elkaar is het een mooie combi geworden
Klopt helemaal: vanuit de meeste hoeken ogen ze ranker dan ze zijn. Pas als van opzij als het licht er in een bepaalde hoek op valt ogen ze wat breder.