Show hier je zelfbouw horloge

Thank you so much :pray: I made the design but the dial was made in the USA by a dial maker using CNC.

Zeer mooi! Is dat Red 5 watch works?

1 like

Prachtig gewoon :star_struck:. Heb je misschien nog wat meer info erbij?

2 likes

Je kan gewoon de kroon losschroeven en er een heel klein flintertje soldeer tin in doen voordat je weer vastschroeft. Zo kan je een klein stukje verlengen.

3 likes

Jazeker, geweldige kerel die Ron!

Seagull st3621 uurwerk
Otto Frei 41mm case
Custom Cihanski wijzerplaat :laughing:, gemaakt door Red5 Watch Works
Croco bandje via AliX

2 likes

Ja heb wat dingen voorbij zien komen, echt een vakman! Aanrader om wat bij te bestellen? Twijfel er al een lange tijd over.

1 like

Niet twijfelen, zeker doen! Ron is momenteel leverancier van Sartory Billard dus met de kwaliteit zit het echt snor. Grootste uitdaging zal zijn om hem te verleiden om een opdracht aan te nemen, hij zit bomvol!

1 like

Ik ga het proberen! Heb geen probleem om te wachten voor dit soort vakmanschap. Hij had ook een schitterend Viking dial gemaakt laatst. Heb jij wellicht zijn email adres en zou je die willen sturen via PM?

1 like

Ik heb hem benaderd via Instagram, dus helaas geen emailadres. Succes!

1 like

Was even in het buitenland en had alleen deze mee, eigenlijk vrij snel in elkaar gezet, NH38 en verder alle onderdelen van ebay. Fijn horloge geworden dat ik ook nog eens geen enkele keer gelijk heb hoeven zetten. Explorer kast van 36mm met acryl, het merk bestaat volgens mij niet maar het ziet er top uit al zeg ik het zelf.

13 likes

Is dat nu een homage aan een homage?

1 like

Niet helemaal zelf gebouwd maar wel aangepast.
De overgenomen mod van @ElderRuwy

Voor:

Na:

Een nieuw wijzersetje van Ali. De set die er in zat had zoveel lume dat het tegen de lumed plaat weg viel.
( Zie ik net dat er een klein chipje verf achter op de urenwijzer af is :woozy_face: )
Flieger bezel van CT erop gezet, deze gebrushed en ook de kast gebrushed.
Mijn eerste NH35 mod en viel me niets tegen. :wink:

6 likes

Leuk gedaan en het geeft het horloge direct een iets modernere uitstraling!

1 like

1 like

Hoi zelfbouwers en aspiranten,

Even het NA (zelfgebouwd) topic hier ook posten is wel gepast dacht ik?

Laat maar hier of in de topic weten wat jullie ervan vinden :wink:

3 likes

Eerste Ali bouw projectje

5 likes

Leuke build maar wees voorzichtig met het S***O logo op de wijzerplaat. Daar is hier op dit forum al rijkelijk over gediscussieerd en soms worden posts hiervoor weggenomen.

1 like

Ja, het is een homage aan de onvolprezen Tandorio’s en Steinharts die alles bij elkaar opgeteld duurder is dan de originelen.

Oy ik dacht aan de tudor ranger die een homage is aan de eerste explorers, maar goed…
Was me er niet van bewust dat er nog tussenstappen zijn.

Ja maar dan had er een 12 op de wijzerplaat moeten staan en andere wijzers. Aan de andere kant heeft de originele Explorer (en volgens mij geen enkele andere Explorer) geen gebogen tekst op de wijzerplaat, maar de vintage Ranger wel. Dus het is meer een homage aan het genre dan iets anders.