Show hier je zelfbouw horloge

Hoi Julian, Leuk gedaan man je hebt er een totaal andere look aan gegeven.
Die bezel heeft wel iets weg van de Turtle, minder grof. Een dingetje nog Julian, wel even een cursus Japans volgen :wink:. Denk dat die nieuwe strap lekkerder zit dan de originele. Ik had ook zo’n band op een van mijn Seiko’s, irriteerde mij mateloos, heb er een mesh band omgedaan en zit veel lekkerder.

1 like

Knap gedaan hoor👌
Ik zou het niet aan durven.
Mooi resultaat !

2 likes

Ja, ik nog wel een cursus Japans willen, maar dan wel in Japan zelf haha.
Een beetje toeristen small talk, jezelf voorstellen, eten bestellen en de weg vragen lukt wel aardig, maar dan houdt mijn Japans wel op haha.

1 like

Nog even geduld a.u.b.

11 likes

Spannend, het begin is er al benieuwd wat het gaat worden :smiley:

Een projectje wat ik voor een kameraad heb gemaakt een jaartje terug. Doodsangsten uitgestaan bij het verkleinen van de wijzerplaat. :sweat_smile: (deze was iets groter dan wat in de kast zou passen. Dat zag er zo uit, maar dan met alpinist plaat :point_down:)

7 likes

Welk uurwerk heb je in de kast gedaan? Kan mij voorstellen dat je angst had met het verkleinen van de dial :+1:

1 like

Hier ligt gewoon een nh35 werkpaard in. Een 6r15 heeft andere posities voor de dial pootjes, dus de wijzerplaat is dan ook ontdaan van pootjes en vastgezet met dial dots. (Uiteraard wel nadat het uurwerk is voorzien van zwarte datum ring. )

1 like

Ander bandje op de zelfbouw.

10 likes

Hier ook weer eens een beetje aan het knutselen geweest.

Het hart is de NH35 van een Invicta Pro Diver, kast van Miuksi en wijzers en plaat van Ali.

Nu nog een andere band dan de tropic, zodat hij mooier aansluit en een AR saffiertje.
En als het lukt, misschien de plaat nog coaten in Musou black :black_heart:

17 likes

Leuk bedacht en goed in elkaar gezet. Zo zie je maar waar een Invicta en Ali al niet goed voor zijn. En voor de liefhebbers, dit is echt een rustige wijzerplaat. Zou wel kiezen voor een enkelvoudige gecoate saffierglas, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Leuk ook die gele wijzers, steken mooi af t.o.v de wijzerplaat.
Al met al, leuk gemaakt :+1:

1 like

Dank je!

Ik denk idd aan een AR aan enkel de onderzijde, liefst kleurloos, dan komt de plaat wat donkerder over.

En mocht iemand het interessant vinden. De kast en stalen band van Miuksi zijn echt kwalitatief beter dan menige Seiko variant.
Micro verstelling in de clasp, stevig, zwaar en degelijk, alles :ok_hand:t3:

2 likes

Zojuist een zakje kroonstammen ontvangen, dus kon m’n nieuwste project afmaken.

Kroonstam ingekort.

Een eenvoudig 36mm kastje met schroefdeksel en schroefkroon, dubbel domed kristal van ontspiegeld saffier. NH35 uurwerkje erin en een Casio bandje eraan, totale kosten aan materiaal: 75 euro.
Kort filmpje…

15 likes

Kleine aanpassing gemaakt:

De schuine rand aan de kast heb ik gepolijst, hierdoor oogt de kast wat slanker en minder pompeus.

Een donkerbruin lederen bandje gemonteerd voor een andere look.

19 likes

Wat een tof en mooi resultaat! Echt een mooie wijzerplaat.

1 like

Staat bijzonder goed.

1 like

Twee maal dank! Ben tot dusver ook wel tevreden, vintage trekjes met hedendaags voorkomen. Lekker minimalistisch, geslaagd i.m.o.

1 like

Mooi gedaan Robert, mooi die dial. Met het leren bandje komt ie meer tot zijn recht dan met die stalen band (smaak). :+1:

1 like

Dankje, vind ik zelf ook mooier.

Ben momenteel met een familielid in gesprek, ze is kunstenares en maakt prachtig werk. Nu had ik het idee om haar wijzerplaten te laten bewerken, om vervolgens als kunstwerk in een horloge te plaatsen. Het idee is nog pril, maar er wordt positief op gereageerd.

Snel PhotoShopje van het idee:

7 likes

Met emaille kan ze veel leuke platen maken of een kunstwerk laseren, nou ja is een kunsternares dus die kan alle kanten op. Benieuwt wat ze gaat maken. Zo zou ze natuurlijk ook kasten kunnen bewerken, volgende fase dus :+1: :wink:

1 like