Show hier je zelfbouw horloge

waar heb je de wijzerplaat vandaan. Die vind ik prachtig!i

2 likes

Haha, dat schreef hij toch photoshop :wink:

1 like

overgelezen mijn excuses fred!

1 like

Nog bezig met onderdeeltjes sourcen, maar dit gaat wel leuk worden.

Originele snzh55 dial in nieuwstaat weten te krijgen. Nh35 met zwarte dag/datum en kroon op 3 en Japanse dag schijf.

Nu nog op zoek naar een mooie set wijzers en een kast, maar weet nog niet precies wat ik wil. Denk iig geen duikers kast ivm de 100m op de dial… zoveel keus🙃

Plaatje van de dial🥰:

1 like

Die bruine komt bij Ali vandaan, wel zoekplaatje… Puur voor het experimenteren gekocht.

2 likes

Ik denk dat Yoeri die wijzerplaat uit post 99 bedoelt, vandaar dat ik tegen hem zei photoshop :wink:. Ook een kunstwerkje natuurlijk :smiley:

Het begin is er, de rest volgt vanzelf toch :wink:. Zou het idd geen duiker gaan noemen, geschikt voor zwemmen en douchen.
Succes met je project, hou ons op de hoogte :+1:

1 like

Post 99 is inderdaad een photoshop met het kunstwerk van betreffende persoon. :art:

1 like

Experiment met een gestabiliseerde eikenhouten wijzerplaat.

13 likes

Je ziet vaker een houten wijzerplaat, maar deze vind ik toch wel bijzonder. Zou er zeker op verder bouwen :+1:

1 like

Kan heel mooi worden. Hoe heb je dat gestabiliseerd?

1 like

In een vacuüm kamer met kunsthars. Daarna afbakken in een oven om de kunsthars te activeren.

3 likes

Wat overig materiaal bij elkaar gesprokkeld en een horloge gemaakt. Even ‘opruimen’ waar ik op uit geëxperimenteerd ben.

Blauwe wijzerplaat achter blauw ontspiegeld glas, lekker doorsnee NH35 uurwerkje erin…

16 likes

Ha Robert,
Jij zou zeggen, een kind kan de was doen :wink: alsof je ff een pakje boter gaat halen. Ziet er leuk uit, lekker mesh bandje er bij en met een NH35 uurwerkje erin kan die jaren mee. Nog een schildpadje op de case back gezet? Zou wel leuk zijn :grin:. Top gedaan Robert :+1:

1 like

Dankje Ferry. Het zijn inderdaad leuke uurwerken, al een aantal horloges mee gemaakt. Persoonlijk betere ervaring mee dan de Miyota 8200-serie.

Binnenkort wat origineler werk, tot nu toe gaan twee kunstenaressen een aantal wijzerplaten maken. Hier ga ik dan verder mee aan de slag, ben erg benieuwd!

2 likes

Woe! Mooie kast ook!

2 likes

Een tijdje terug aan een projectje begonnen waar de kast en de band gemaakt als ode aan de APRO de inspiratie was. Hier een NH38 (open heart) beweging in gestopt en aangepaste wijzerplaat van Ali. Open caseback ook dus we zien wat er vanbinnen zit :wink:
Redelijk zwaar en solide horloge maar héél leuk om te dragen.

8 likes

Dankje, staat o.a op Ali. Deze is met de kleine kroon:

Heb wel zelf de schuine randen gepolijst om het horloge wat slanker te laten ogen. Oogt net even wat meer ‘af’.

8 likes

Zit ik naar je profiel te kijken, zie ik juli 2023 en dan dit projekt (geen je). Dit moet je wel vaker gedaan hebben lijkt mij, maar tof gedaan.
Laat als dat mogelijk ook eens een foto zien van de open caseback?
Heb je de kast en de NH38 ook bij ome ali vandaan?
Ziet er iig heel leuk uit en lekker zwaar, heb je er ook goede pakkingen in kunnen stoppen en hoeveel WR is deze.
Mijn waardering voor dit projekt :+1:

Dit moet @PetraO ook even zien hoor, lijkt mij echt iets voor haar om dat ook eens te doen. Ze heeft pas geleden nog een Tandorio gekocht, kan ze een volgende zelf in elkaar zetten met een andere wijzerplaat erin. En jou kennende wil je haar best wel tips en truuks geven :wink:

3 likes