Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Mooie match tussen horloge en bandje, “Lorica”? Het ziet er uit als wat ik ken als “cordura” ok wel meer lgemeen “sailcloth”, geweven kunstvezel?

Deze band is mij verkocht als leer/ Lorica. Door horlogeband.com. hebben veel keus.

@bartman , mooie combi inderdaad!

3 likes

Op originele blikken Vostok bracelet.

8 likes

Ben niet helemaal juist geweest. Onderzijde is lorica, de bovenzijde geweven textiel.

Uhrenarmband "Tijuana"
Modell: MyPlkkb3013
Hersteller/Marke: Meyhofer Qualitätsband aus der Select Kollektion
Passend für: Uhren mit Standard-Bandanstoß
Material: Oberseite Textil, matt; Unterseite Lorica
Herstellungsweise: Seitenkanten Vollumbugg
Bandfarbe: Oberseite rot

7 likes

Ja de 710 is een erg mooie kast. Heeft optisch gezien ook mijn voorkeur. Echter heb ik ook een 670 kast met een L2L van maar liefst 49mm. Op 1 of andere manier draagt deze erg prettig op mijn 17,5cm pols. En met de 710 heb ik een beetje het gevoel dat deze kast veel beweegt.
Ach ja, het is natuurlijk allemaal persoonlijk. Afhankelijk van smaak, polsomtrek en polsvorm. Gelukkig zijn ze niet zo duur dus ik kan het me veroorloven om ermee te experimenteren.

1 like

Ik ben nooit zo van de Vostoks geweest. Ik heb er ooit een paar gekocht in het verleden voor mijn zoon en kort geleden een voor hem gemod, maar daar bleef het bij. Maar toch ben ik beïnvloed (of is het geïnspireerd) door de topics waarbij de bezel werd ontdaan van zijn chroomlaagje. Dat leverde soms prachtige exemplaren op. De combi van een groene dial met zo’n bezel vind ik heel leuk en heb daarom een groene scubadude dial aangeschaft en een oude Vostok onder handen genomen.

De chromen laag van de bezel bleek na 2 dagen in het zoutzuur geen krimp te hebben gegeven, maar een schuurpapiertje gaf wel resultaat.

Die groene dial is niet echt groen, maar meer turkoois en in het echt vele malen mooier dan op de foto. Deze dial had ik gezien in een mod van @FransT en die vond ik heel mooi. Het resultaat is beter dan verwacht en ik draag het horloge nu al een paar dagen. Ik ga de bezel nog wat netter afwerken en polijsten.

Nooit gedacht dat ik voor een Vostok zou vallen, maar is toch gebeurd en zelfs een nieuwe kast aangeschaft voor een volgende mod.

21 likes

Ziet er top uit, mooi hoor. :+1:

1 like

Op een gegeven moment willen we allemaal een Vostok …

3 likes

knap zo.
die bezel klikt er gewoon af?

1 like

Ja hoor, met een zakmes wip je die er zo af.

:thinking: Dat kan aan het chroom liggen.
@Dao heeft mij toen de weg gewezen met zijn experimenten.
En je hebt gelijk, de combinatie van de kleur blauw, het messing, en zeker ook een bruine leren band is top. Dan nog dat plexiglas erbij, en de charme van het onverwoestbare uurwerk met die wiebelkroon, en uiteindelijk:

4 likes

Gaaf geworden. Lekkere combinatie :ok_hand:t3:

2 likes

Met een knip en plak app even een bezel insert “gepast”. I.p.v. de huidige die er op zit.


5 likes

Welke app gebruik je daarvoor? Ik had dat laatst ook geprobeerd maar man wat een ramp. Moest ik met m’n vinger een ronde bezel “uitknippen” door langs de randen een stippellijn te trekken. No way dat dat lukt.

1 like

Cupace.
Moet ook inderdaad op dezelfde manier en dat valt niet mee.
Moest echt eerst twee :beer: drinken voor het zonder trillende handjes lukte :rofl::rofl:

Ook direct maar even de onderdelen voor een upcoming Mod “geknipt” en geplakt.

6 likes

Ghehe, ik weet al waar het mis is gegaan. Ik drink whisky ipv bier😅

1 like

Heb je de goede wijzers gevonden? Met een uren wijzer die binnen de uren cirkel valt?

Geen idee.
Vind ik ook niet zo heel belangrijk hoor.
Als ik maar kan zien hoe laat het is😉.
Vaak vind ik de wijzers op dit type plaat te kort en niet mooi, los van de functionaliteit er van.
Ik weet ook nog niet of ik hem wel in deze kast met deze bezel doe.

1 like

Weet iemand van jullie of de dial van een k-34 één op één te vervangen is voor andere dials.
Het lijkt of er nog een soort buitenring in zit namelijk.
Het uurwerk is een 2416b.

4 likes