Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ja hoor, met een zakmes wip je die er zo af.

:thinking: Dat kan aan het chroom liggen.
@Dao heeft mij toen de weg gewezen met zijn experimenten.
En je hebt gelijk, de combinatie van de kleur blauw, het messing, en zeker ook een bruine leren band is top. Dan nog dat plexiglas erbij, en de charme van het onverwoestbare uurwerk met die wiebelkroon, en uiteindelijk:

4 likes

Gaaf geworden. Lekkere combinatie :ok_hand:t3:

2 likes

Met een knip en plak app even een bezel insert “gepast”. I.p.v. de huidige die er op zit.


5 likes

Welke app gebruik je daarvoor? Ik had dat laatst ook geprobeerd maar man wat een ramp. Moest ik met m’n vinger een ronde bezel “uitknippen” door langs de randen een stippellijn te trekken. No way dat dat lukt.

1 like

Cupace.
Moet ook inderdaad op dezelfde manier en dat valt niet mee.
Moest echt eerst twee :beer: drinken voor het zonder trillende handjes lukte :rofl::rofl:

Ook direct maar even de onderdelen voor een upcoming Mod “geknipt” en geplakt.

6 likes

Ghehe, ik weet al waar het mis is gegaan. Ik drink whisky ipv bier😅

1 like

Heb je de goede wijzers gevonden? Met een uren wijzer die binnen de uren cirkel valt?

Geen idee.
Vind ik ook niet zo heel belangrijk hoor.
Als ik maar kan zien hoe laat het is😉.
Vaak vind ik de wijzers op dit type plaat te kort en niet mooi, los van de functionaliteit er van.
Ik weet ook nog niet of ik hem wel in deze kast met deze bezel doe.

1 like

Weet iemand van jullie of de dial van een k-34 één op één te vervangen is voor andere dials.
Het lijkt of er nog een soort buitenring in zit namelijk.
Het uurwerk is een 2416b.

4 likes

Is een 2416B movement hetzelfde als een 2416? Waar staat die B voor?

1 like

Geen idee waar de B voor staat maar volgens mij is het hetzelfde.

1 like

Thanks. Misschien staat de B voor een aangepaste versie. Een soort evolutie.

1 like

Ja geen idee, of Boctok of zo.
2416 zonder datum, 2416B met datum ?

We zullen het snel genoeg weten, met alle kennis die hier wordt gedeeld is er vast iemand die het verlossende antwoord geeft.:wink:

1 like

Ik heb geen idee wat de verschillen zijn, maar ik zou er niet van uitgaan dat onderdelen zomaar uit te wisselen zijn.

Heb laatst een oud 2414 loopwerkje gebruikt in een mod waar ik een zwarte datumring voor wou gebruiken die gemaakt is voor een 2414A. De datumring paste en werkte, maar de uitlijning met de wijzerplaat was niet goed.

De persoonlijke les die ik geleerd heb, altijd even onderzoeken of nieuwe onderdelen goed passen voor je de oude dingen wegggooit!!

2 likes

I know, gelukkig zijn die lessen niet zo kostbaar maar leveren ze wel onbetaalbare inzichten op.

2 likes

2416b is de nieuwe variant van de 2416.

4 likes

Komandirski voor vandaag

13 likes

11 likes

Waar heb je die gevonden? Die zoek ik ook nog namelijk.

Thnx. Dus qua afmeting is het hetzelfde?