Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ik heb een zwak voor snowflake hands. Heb ze besteld voor mijn Hulk Amphibia.

Edit: voor deze dus. Die schreeuwde laatst om Snowflake hands :wink:

c3755e1621da418ce3f0f16cfdacc87f555a8f7c_1_512x500

7 likes

Zouden deze pijlvormige wijzers niet beter staan bij de pijlvormige indices?

3 likes

Damn… Nou moet ik dus ook op zoek naar een andere dial…

2 likes

Ghehe. Sorry :hugs:

2 likes

Voor zover ik weet wel. De 2416b had ik hierboven gezet als 31 jewels, echter is de 2416b gestart als 21 jewels en zijn ze pas later overgestapt naar een 2416b met 31 jewels met behoud van de caliber aanduiding.

1 like

Bij deze :wink:

8 likes

Hé dat is gaaf. Staat hem best goed vind ik. Nu alleen nog een dial vinden met een “touch of green”…

Die app ga ik ook eens proberen.

1 like

Heb ik iets gemist? Wat voor een app bedoel je? Hij ziet er absoluut gaaf uit.

Vandaag een opfris cursus draaien en frezen gehad bij de Leidse instrumentmakers school. Was een lange maar leerzame dag. Verhoudingen liggen natuurlijk anders dat bij het draaien van horloge onderdelen. Maar moest er vandaag wel een aantal keer aan denken samen met mijn Russische tijdmaatje.

11 likes

Een aantal posts hierboven was @andrepost al bezig met knip en plakwerk. Hij doet dat met de app Cupace. En dat heeft hij mooi toegepast op mijn horloge.

2 likes

Ik kan je wel vertellen dat een ronde afbeelding knippen lastiger is dan in real life een dial en wijzers vervangen hoor. Wat een rotwerk zeg :wink:

1 like

Green genoeg dacht ik zo😀

11 likes

Ik weet het niet meer zeker, moet meranom of komandirskie geweest zijn. Mocht je belangstelling hebben hoor ik het wel. Voorlopig ligt deze hier niets te doen.

2 likes

Amphibia’s moeten zwemmen.


Daar zijn ze voor gemaakt.

13 likes

Vandaag m’n Slava ‘California’ - een model uit eind jaren '80 puur voor de Italiaanse markt.
Gezien het curieuze dial design waarschijnlijk ook met enige hulp van Italiaanse ontwerpers. :grinning:

Heb 'm ooit NOS gekocht via Italiaanse Ebay, op een oncomfortabel maar heerlijk authentiek CCCP bandje. Vandaag maar eens op een suède bandje gezet, maar komt waarschijnlijk evengoed niet in dagelijkse rotatie…

11 likes

Best mooi horloge. Bijzonder ontwerp inderdaad en mooie kast!

9 likes

leuke raketa voor mijn vrouw , met mooie bandje ziet het er toch grappig uit

14 likes

Heb deze al 2 weken in mijn bezit maar nog geen 1 dag gedragen tot nu toe.

Edit: dit is de 65 Komandierski kast die mijns inziens hetzelfde is als de 67 kast van Amphibia.
Edit 2: De Komandirsie kast is brushed in tegenstelling tot de 67 Amphibia.

11 likes

Vaak geen goed teken…

1 like