Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Dit jaar draag ik wel bijna dagelijks een Vostok. En haal ik veel voldoening uit de modellen waar ik wat aan heb aangepast.
Toch draagt deze Komandierski erg fijn en heb ik net besloten om hem de komende dagen om te houden. Maar ik kan er morgenochtend zomaar weer anders over denken.

3 likes

Wat een fijn forum is dit toch!
Ik zocht een glaasje voor een Komandirskie en binnen een paar dagen lag dit pakketje van @DeRaaf op mijn mat.
Inclusief kaart! :tada:
Thanx Remco!!!

12 likes

Hoop dat het lukt de glaasjes te wisselen.

3 likes

De brede clean bezel is binnen, staat toch wat mooier dan de smalle.


8 likes

Net een nieuwe Komandirskie binnen gekregen. Alleen passen ze nu niet allemaal meer in de doos. Eentje komt er dus in het blauwe gedeelte binnenkort maar weet nog niet welke.


13 likes

Je kan het ook gewoon zo laten hè, één om de pols en je horloge doos gewoon vol. :wink:
Zo verantwoord ik het ook altijd tegenover mezelf.

Heb niet de illusie dat het hier stopt, je bent besmet en er is geen kuur voor.
Wel grotere horloge kisten !

2 likes

Is ook de reden dat ik mezelf nog 1 Russisch horloge mag gunnen, heb nog 1 vakje leeg in mijn Rusland horlogedoos met 10 vakken. Moet dan wel een echte knaller worden …

Aan de andere kant zijn die horlogedozen dan weer een stuk goedkoper in de aanschaf dan een horloge …

Maar psssssst … mijn portemonNEE mag dat niet horen.

3 likes

Ik heb het nu als volgt recht gelult voor mezelf: De Amfibia (niet te verwarren met een Amphibia) is het buitenbeentje in mijn Vostok collectie. Die heb ik daarom verschoven naar een andere doos :smirk:

Zojuist mijn tweede Vostok ontvangen. Een Scuba Dude met een automatisch uurwerk denk ik!? Hij liep namelijk al nadat ik het pakketje opende. Nu nog even kiezen welke bezel erop gaat. :sunglasses:

8 likes

Ja een 2415 als deze klopt met de wijzerplaat.

1 like

Ah thanks. :ok_hand:t3:

1 like

Nu nog bepalen welke erop gaat. Wat vinden jullie? Ik neig naar de witte met een ceramische insert:

9 likes

Wit of staal. Die laatste dan wel gebrushed wat mij betreft.

Wat toevallig, naar deze was ik de laatste weken aan het kijken. Staat goed, mooi!

1 like

Voor mij zwart, deze laat de kast beter uitkomen.
Ik doe mee met een 2415

12 likes

Ik krijg de bezel er met geen mogelijkheid op. Heb al wat YouTube filmpjes bekeken, maar m’n handen voelen inmiddels al pijnlijk aan van alle pogingen. Iemand toevallig de gouden tip? Het ijzerdraadje zit gewoon goed in de groef aan de binnenkant van de bezel, dus dat is het probleem niet. :sweat_smile:

Welke krijg je er niet op?
De zwarte past namelijk niet op alle modellen.

De witte wil ik er graag op hebben, die zou moet passen volgens de website. De zwarte zou ook moeten passen op mijn 670 kast.

Edit: zwarte zit er nu op. Die klikte vrij makkelijk erin.

1 like

Ik heb ook regelmatig een gevecht moeten leveren om een bezel goed te krijgen. Bij mij heeft het vaak geholpen om tijdens het vastdrukken van de bezel deze tegelijkertijd ook een beetje te draaien.

3 likes

Oh, en natuurlijk helpt vloeken en tieren ook vaak …

3 likes