Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Prachtig resultaat! Ben zelf ook een liefhebber van de 420. Zeker met de scuba dude. Oranje band haalt de wat smalle 18 mm ook prima op.

1 like

Vandaag dezelfde besteld. Ben benieuwd… zijn hier eventueel vervangende platen voor?

Ik ben op zoek naar een rally bezel/insert (is geen echte rally), niet het standaard model van boris.

rally1

Maar deze, iemand enig idee waar te vinden?

rally2

10 likes

Weer even een klassieker tussendoor. De Raketa met kaliber 2409 uit 1969. Is heel kort in productie geweest bij Raketa. Daarna ging de productie naar Chistopol (Vostok).

11 likes

Ik verwacht dat die moeilijk of zelfs niet te vinden zullen zijn vanwege de subdial op 10 uur.

De 24h vandaag.

13 likes

NA met dank aan @Batossai :sunglasses:

13 likes

Gisteren even bezig geweest met wat samenstellen van onderdelen/wisselen kasten e.d.
Ik vind dit wel een zeer geslaagde combinatie. Lekker oldskool duikertje zo👍

15 likes

Huh? Was je hem zo snel al zat @Batossai?

2 likes

Ja hierboven ook benoemd. De 670 kast vind ik veel te groot voor mijn pols. Ik draag de desert shield vrijwel dagelijks en die heeft een 420 kast die veel mooier op mijn pols valt. @Diederik was toevallig in Rotterdam en kwam even langs voor de Vostok.

3 likes

Ok op die manier. Mooi dat ie zo snel weer bij een ander terecht is gekomen.

1 like

Mooie combi. Ook met dat bandje dat uitloopt na de lugs en daarmee breder is dan de 18mm.

1 like

Wil ik toch ook nog eens

zwrt inly :+1:

image
Mijn eerste Rus , gekregen van een vriend . Ik heb de indruk dat hij niet helemaal origineel meer is maar ben er toch blij mee .

11 likes

Wijzerplaat is idd niet origineel maar verder wel een heel mooi horloge

Is de wijzerplaat een copie van het origineel, ik vond hem er al te strak uitzien .

3 likes

Inderdaad een kopie maar dat zie je vaak.Van de originele is meestal weinig meer over

2 likes

En uit 1941 zie ik, een horloge wat in WO2 waarschijnlijk heel wat meegemaakt heeft

2 likes

Wat is wijsheid, de cijfers op de plaat voorzien van een tint of het zo laten en hem zo dragen . Het uurwerk heeft een beurt nodig want het verloop in een dag zijn meerdere minuten.