Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Als ik die insert van boven kan vinden wil ik hem wel, maar heb nog steeds niks gevonden.

1 like

Ik heb ook even gezocht maar dat ding lijkt onvindbaar.
Balen is dat hè als je iets in je kop hebt en het is niet te vinden.

1 like

Inderdaad mooie wijzerplaat, de aanwijzing “anti magnetisch” zie je niet vaak. Veel plezier ermee.

1 like

Ik vind dat een leuk horloge. Zag hem ook op MP staan en verbaasde mij over het ontbreken van informatie op de wijzerplaat en de caseback.

Leuk ding eh? Helemaal geen info op de plaat. Des te meer ruimte voor propaganda. Hij verkeert in hele goede conditie (en dat voor 5 tientjes + een leuk verhaal om te vertellen).

1 like

Vostok Amphibia 1945-1985 (alhoewel er Komandirskie op de wijzerplaat staat) met een issued 2434 uurwerk met hacking.

8 likes

Meestal staat er toch wel Komandierski of Amphibia op de wijzerplaat. En ook op de caseback. Dat is bij deze niet het geval. Er staat alleen een nummer in de caseback wat een serienummer zou kunnen zijn. Hoe zit dat dan?

1 like

Dit is bij alle Bush/Gorbatsjov vostoks. Wel heel gek inderdaad.

1 like

Gezocht, en niet gevonden. Hopelijk binnenkort verhuizen, en als ik dan die doos en bon tegenkom doe ik hem snel bij de horloge verzameling.

Nee hoor, er zijn wel meer Vostoks die niet onder deze noemer vallen, iets minder populair. Zoals die van @SeikOlaf en deze.

11 likes

Toevallig ook hetzelfde model. Ofja, juist niet (wel erg fraai ook).

1 like

Waarom zijn die dan iets minder populair? Ik vind ze mooi om te zien in ieder geval. Bezel is anders dan je normaal ziet bij Vostok (misschien geef ik hier al het antwoord op mijn vraag).

Bezel anders inderdaad. Goudkleurig zelfs op mijn exemplaar.

5 likes

Ik was aan het kijken of ik nog andere voorbeelden in mijn foto map had, alleen onderstaande nog. Zal zo eens in de kist kijken.
Waarom minder populair? Tjah, minder van gemaakt, minder mogelijkheden om aan te passen naar wens, een beetje aan de kleine kant? Ze zijn toch geinig genoeg :smile:

4 likes

Vind ik wel in ieder geval. Maar ook fijn om te vernemen dat het legitieme modellen zijn.

Ik vond deze, waarbij de linker absoluut een komandirski lijkt, maar geen markering heeft. (excuses voor de matige belichting).


Daarnaast zag ik dat de generalski ook geen verwijzing heeft.


7 likes

Duidelijk. Ik ben weer een hoop wijzer geworden vanavond :blush:

1 like

Er worden nog altijd nieuwe non komandirskie’s en Amphibia’s gemaakt

Wat mij tegenhoud bij de oudere en sommige nieuwe modellen zijn de verchroomde kasten. Het chroom is er bij mij binnen een jaar afgestript.

Niet dat het chroom slecht is, ik heb het vermoeden dat ik puur zoutzuur zweet.

p.s ook de scheepsklokken van Vostok zijn legendarisch,

p.p.s Ze hebben zelfs iets wat op Submariner kast lijkt, als het ding niet uitverkocht was zou ik er een hebben aangeschaft gewoon omdat het kan.

Best geinig horloge, weer eens wat anders dan een Invicta

1 like

“Восток” netjes vandaag. Prettig weekend!

12 likes

Out of stock. Maar vind hem ook wel erg druk van uitvoering. Toch heb ik liever een Russisch horloge dan een Invicta. Subjectief, ik weet het.

Heb altijd nog het idee dat in Chistopol echte uurwerken in elkaar worden geschroefd. Geen massa productie die je 4 voor 1 prijs kunt kopen in een “store”. :wink:

3 likes