Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Hoe werkt deze precies?

21:10 gewoon de 2 uitstekende streepjes aflezen. De 2 schijven stellen de zon en de maan voor.

1 like

Mooie Poljot, met een beetje moeite kun je deze ook maken van Boctok lijkt mij. Maar begrijp je wel, origineel is ook wat waard.

Dit wordt een lastige jacht! Niet gemakkelijk te vinden. Mocht je nog een tweede vinden, dan weet ik nog een liefhebber :wink:

Dit blijft toch wel een hele bijzondere.

1 like

13 likes

Mooie crowngard uitvoering! Perfecte staat zo te zien.

1 like

:thinking:

9 likes

Lekker aan het afregelen? Zo te zien met name de beat error aangepakt?

Edit: beter kijken dan zie ik 2 verschillende horloges. En zie de eerste al en het blauwe gedeelte verschijnen.

Net even met een kop thee een beetje meer de details bekeken van deze twee. De strakke lijnen op de oude kast modellen hebben toch wel net dat beetje meer vakmanschap dan de nieuwere kasten.

Lijken zelfs scherper te zijn als bij deze (die stiekem nog altijd op mijn verlanglijstje staat …).

5 likes

Mooie kasten die 119s he! :+1:

1 like

Wie neemt ‘m over nu hij nog te koop is? Ik heb er al een. :sunglasses:

2 likes

zo daar wordt ik wel hebberig van

3 likes

Een ander leuk detail is het verschil in wijzers tussen de oude en nieuwe modellen. Zo heeft de minuten wijzer van de vintage modellen langere en dikkere lume, geeft ze net dat beetje meer :+1:

6 likes

Het zijn de kleine details die het erg leuk maken om naar te kijken. Zoals de afvlakking van de kast waar de bezel op ligt

Of de bolling van het glas die over lijkt te gaan in de bezel.

En dan het lichtspeel op de sunburst brush (kan er even geen Nederlandse naam voor bedenken). En natuurlijk de blauwe sunburst dail met de opgelegde uur markers. Erg lastig om goed op de foto te krijgen.

Leuke horloges, met een vreemde nostalgische uitstraling.

5 likes

Mij iets teveel dress, maar zeker mooi en geslaagd!

1 like

Je moet uiteraard ook die 2e hebben! Zonder de Vostok B! Je bent verzamelaar of niet. :wink:

Update met excuses. Zo net zelf maar gekocht. Zo dat iedereen weer rust heeft. :wink:

2 likes

Onze Julian Kampmann! Leuke actie weer!

Kan nog niet ophouden er steeds naar te kijken. Moet nog slijten.

5 likes

Haha, ik ben geen Vostok verzamelaar. Vind de Desert Shield gewoon tof vandaar dat ik die nu bezit. Met of zonder de B. :heart_eyes:

1 like