Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Snap ik. Het is een mooi gedetailleerde dial. En een beetje bijzonder vanwege het verhaal wat erbij hoort. En een Amerikaanse vlag op een Russisch horloge. :thinking: :sunglasses:

1 like

5 likes

Ik wil ff nuilen (nuilen = Nijmeegs voor klagen) over de QC van Vostok…

Als het op mijn nieuwe Komandierskie exact 9 uur is, dan loopt de urenwijzer nog een stuk achter. Volgens de urenwijzer is het ruim 5 minuten later pas 9 uur:

Daarnaast zijn de punten van de lugs serieus scherp. Deze maken mijn trui kapot vanwege dat ze echt als haakjes fungeren:

Heeft iemand toevallig ervaring met het afvijlen van dergelijke scherpe punten?

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het echt een tof horloge en het draagt heel fijn. Daarnaast loopt het zo precies als een Zwitsers uurwerk. Alleen die details :roll_eyes:

Ik hoor zojuist dat jij vanaf nu altijd met korte mouwen loopt :joy:

Helaas geen suggestie voor de scherpe randen, voorzichtig schuren lijkt me wel een optie?
Dat van die wijzers is een beetje geluk hebben, ik heb er zelf ook al enkele ontvangen met zo’n kleine afwijking. Anders de wijzers opnieuw (laten) zetten (met hulp van een forum collega).

1 like

Komt vaak voor bij de Vostok’s

Ik heb een amphibia en die had ook een paar gemeen scherpe randjes.
Heb ik voorzichtig weg gevijld met een fijn saffier-vijltje.

1 like

Dat is een optie :wink:

Ik ga het zelf doen. Heb de benodigde tools in huis. En zoals Pipi Langkous ooit zei: “Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan”…

Ah oké een bekend “probleem” dus. Is dat een speciaal vijltje? Waar zou ik die kunnen kopen?

1 like

Wa leg je nou te nuiln? Gewoon an bietje afvijln. ( Heb er ook 25 jaar rond gelopen) :wink:

Die wijzer zou mij ook storen. Je kunt hem terug sturen, maar is een simpel klusje voor een goede horlogemaker.

1 like

Het is eigenlijk een nagelvijltje met een saffier coating.
Dat saffier is harder dan staal, je kunt er heel precies mee vijlen.
Ik denk dat ze zoiets wel hebben bij de DA of een andere drogist :grin:

1 like

:joy:

Nijmegenaren onder elkaar dus :grinning:

Ik ga zelf de wijzers goed zetten. Moet volgens mij niet al te moeilijk zijn. Leuk klusje voor een regenachtige zondagmiddag…

1 like

Dank voor de tip :+1:

1 like

Leg je wel zo’n bescherm plasticje over de dial! :grimacing:

1 like

Jazeker

1 like

Ha ha! :+1: Ik heb er ook nog een paar die niet goed staan. :wink:

Het regent de hele week. :grinning:

1 like

Inderdaad prima klusje om zelf te doen. Zorg wel voor een stabiele ondergrond. Ben zelf enorm blij met mijn caliber houder. Dat maakt het modden een stuk eenvoudiger.

2 likes

Mooi gemaakt! Kan wel zien dat je Ducati’s hebt!

Is deze houder speciaal voor de 2416 of is dit universeel?

Edit: zelf gemaakt zo te zien?

Haha, ja die vragen af en toe ook de nodige creativiteit.

1 like

Inderdaad, universeel voor de Boctok calibers. Op het werk gedraaid tijdens een verloren uurtje.

2 likes

Hoort erbij vind ik bij de Russische kwaliteit en sfeer.
Bij een lada hangen de deuren ook scheef. Maar ze blijven er wel aanhangen :slight_smile:

1 like

Lekker hoor als je zoiets zelf kunt maken :slight_smile: