Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

De vorige eigenaar heeft zeer mooie foto’s gemaakt van dit horloge. Deze heb ik nog niet overtroffen. Wat mij aantrok bij dit model is de speciale lederen band. Dit soort band heb ik niet vaker gezien.
imageimage

1 like

Ja mooi! Meer vintage dan duik band, maar staat hem goed.

1 like

Mee eens. Het is inderdaad vrij vintage (band en horloge is zo’n 30 jaar oud).

1 like

Veel ouder dan ik dacht. Leuk! Perfecte staat dan.

1 like

Nog even gegoogeld op Gruen. Cccp. Weet niet goed wat ik er aan heb.
Uit watchuseek.

"Gruen Sovet watches were made back in 1989. Back then it is very unlikely that they would have been made in China.

The movements are definitely Soviet (Raketa, Slava or Poljot), the straps are Italian. Cases may have been made in Hong Kong. According to the press release, assembly is in the ‘Far East’ which almost certainly meant Hong Kong."

1 like

Informatie nog van de vorige eigenaar: Het horloge is er een van de eerste series die in begin jaren ’80 commercieel werd geëxporteerd naar Amerika van het merk Gruen. Dit merk was daarvoor net failliet en is toen overgenomen door een Italiaanse modefirma, die het als een onderdeel van hun collectie richting de US bracht. Deze serie werd echter nog wel in het oude Rusland geproduceerd (vandaar het Poljot Quartz uurwerk met 7 stenen). De latere series zijn niet meer in Rusland gemaakt en kregen ook een veel goedkoper uurwerk van aziatische makelij.

1 like

Gruen heeft ook echt pareltjes gemaakt:

:ok_hand:

Geloof ik graag!

Weet niet of Vostok Europe horloges tegenwoordig nog met de hand gemonteerd worden, maar kwam toevallig laatst dit oude filmpje tegen (waarin ze toen nog Vostok loopwerken gebruikten).

p.s let op de fantastische achtergrond muziek.

2 likes

Ja mooi. Heb mijn fotoos niet zo snel. Had er een uit die generatie. Standaard 24 uurs automaat maar opnieuw opgebouwd met geblauwde schroeven en prachtig bewerkte rotor. Hij liep ook super goed. Erg mooie wijzerplaat.Was me alleen te groot. 43 mm? Dikke kast.

Gaz 14 serie horloge.

1 like

Interessant verhaal. Mooi horloge, mooie kast. Ingewikkelde geschiedenis. Een Amerikaans-zwitsers-russisch-italiaans-aziatisch merk. Bedankt voor het delen.

Klopt. Het horloge komt uit een transitieperiode van het merk. Tegenwoordig is Gruen niet meer de ‘oude’ Gruen. Het verhaal sprak mij aan en de foto’s van het HF-lid, vandaar dat ik hem had aangeschaft. Hij staat momenteel te koop om weer rustig wat fondsen op te bouwen voor een nieuw horloge :blush:

Wist dat er nog een iets moderner filmpje was dat ik gezien had, gaat voornamelijk over de QC. Ziet er allemaal goed uit. Jammer dat ik de modellen niet erg kan waarderen.

Ja ze hebben een wat eigenzinnige, duidelijk aanwezige, vormgeving. Ik kocht hem vanwege de interessante geschiedenis en de kleinschalige kwaliteits bouwwijze. Als ik er zo over praat denk ik dan " had ik hem niet moeten houden"? Maar dat gaat wel weer over. :sweat_smile:

Verplicht thuis zitten omdat je in de Horeca werkt betekent niet dat je stil hoeft te zitten.
Dan maar modden :wink:



16 likes

Geinige wijzers! :+1: En mooie combi.

1 like

Thanks, bij Raffles Time uit Singapore vandaan.
Die hebben best leuke setjes voor Vostoks.
Omega , Tudor stijl etc.

1 like

exact dit had ik in mijn hoofd om ook eens te doen.

ik wacht op een scuba dude die ik van bezel en band ga voorzien, als 2e ga ik je faux patina coffee mod beetje nadoen. en als 3e had ik dit (met díe wijzers en díe wijzerplaat) in mijn hoofd…
had enkel wat schrik ivm de smooth bezel.
is een Luftwaffe B-Urh beetje !

wou er stiekem wel een knalrode secondenwijzer opzetten

2 likes

Kun je niet gewoon thuis werken? Gewoon de cooltap aan en gaan :beers:

2 likes

Ja, en voor de machinisten onder ons, heb ik ook een prima idee! :sweat_smile::+1:

8 likes

10 likes