Ik heb hetzelfde gedaan. Enkel hd ik zwarte scuba dude op 710 gekocht. Heb even met zo een matje erover geborsteld (waarmee ze op het werk inox buizen mooi borstelen). Ging prima.
Ik wacht wel al erg lang op een bezel. Heb een zwarte bezel ervoor gekocht
Af fabriek is zo een vostok best lelijk
Laat ik het zo zeggen, je ziet wel dat er aan de oude generatie kasten meer tijd werd besteed.
Zo,n 119 of albatros, is prachtig sunburst bewerkt, heeft loeischerpe randen en wat verfijnder van maatvoering. Minder noodzaak om te modden misschien, dat kan een nadeel zijn voor sommigen.
Inderdaad
Dank voor de tip. De bezel draai ik dan denk ik op een schuurspons. De kast doe ik met een schuurblok korrel 100.
Sekonda, een (voor harde valuta) export Poljot, Strela 3017 Chronograaf, het horloge van Vladimir Komarov, de eerste kosmonaut die bij een vlucht om het leven kwam, een naar verhaal.
Inderdaad, wat een verhaal! Akelig!
Ronddraaien werkt inderdaad het beste voor de bezel.
Ik heb het schuurlaagje eraf getrokken zodat ik een wat hardere ondergrond had. Bezel erop en steeds in dezelfde richting al drukkend een rondje draaien
Ja het is inderdaad een hele mooie kleur. Ik ben erg benieuwd. Het wachten is begonnen…
Goede keus, een klassieke amphibia dial!
Er zijn er verschillende hier op het forum die de groen/blauwe dial hebben gecombineerd met een bezel, waarvan de chroomlaag is verwijderd. Dus een messing bezel. Ik moet zeggen dat die combi heel goed werkt en ik hier ook voor gekozen heb.
Die band staat ook best goed erbij.
Hmm… Misschien eerst iets brushen.
Ik ga denk ik toch voor de milanese! Vind die eigenlijk al glimmend genoeg. In de woorden van m’n vriendin: wel heel Russisch. Geen idee of dat een compliment is.
Heeft iemand nog ideeën wat je met zo’n extreem glimmende standaard Vostok band kan doen? Gewoon eraf halen en opbergen in een nucleaire bunker? Ik zat zelf te denken om wat stroken af te plakken in de lengte en dan de rest te brushen ofzo. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Kijken bij Meranom of komandirskie, genoeg mooie vervangende banden. Die zijn ook nog van betere kwaliteit. Ik zou geen energie stoppen in de gebogen blikken orginele band.
Die vond ik in orginele staat trouwens wel een basic Russische charme hebben.